Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اویل پرایس، در حالی که مشتریان ایران مذاکرات با آمریکا را در مورد تمدید معافیت‌ها برای ادامه خرید نفت از ایران آغاز کرده اند، صادرات نفت ایران در مارس نسبت به ژانویه و فوریه کاهش یافت و به میانگین حدود ۱ تا ۱.۱ میلیون بشکه در روز رسید.تخمین زده می‌شد صادرات ایران در فوریه ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیون بشکه در روز باشد.

معافیت‌های آمریکا برای هشت مشتری بزرگ ایران مثل چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در اوایل ماه مه پایان می‌یابد. در حالی که دولت آمریکا اعلام کرده همچنان به دنبال صفر کردن صادرات نفت ایران است، تحلیلگران انتظار دارند واشنگتن معافیت‌ها را حداقل برای چند کشور تمدید کند، چون نمی‌خواهد قیمت نفت افزایش زیادی داشته باشد.

در ژانویه و فوریه امسال صادرات نفت خام ایران بیشتر از حد انتظار بود، چون چندین مشتری ایران از معافیت‌های خود برای ادامه واردات نفت ایران استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: آمریکا در زمینه صادرات نفت و گاز گوی سبقت را از عربستان می‌رباید

طبق اطلاعات ردیاب نفتکش ها، میانگین صادرات ایران در فوریه ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز بود، در حالی که صادرات ماه ژانویه بین ۱.۱ و ۱.۳ میلیون بشکه گزارش شد یعنی بیشتر از یک میلیون بشکه ماه دسامبر.

ردیابی صادرات نفت ایران پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا در اوایل نوامبر بسیار سخت شد، ولی برخی مشتریان اصلی نفت ایران که معافیت گرفته بودند، در ۲۰۱۹ خرید نفت ایران را از سر گرفتند یا واردات را تا سقف مجاز طبق معافیت‌ها بالا بردند.

با نزدیک شدن به اول مه، خریداران احتمالا برای خرید عجله می‌کنند تا بتوانند در صورت تمدید نشدن معافیت‌ها قبل از ماه. مه، معاملات خود را تکمیل کنند.

مدیرعامل انجمن پترولیوم ژاپن، تاکاشی سوکوکا گفت: پالایشگاه‌های ژاپن احتمالاً از آوریل به بعد نفت ایران را نمی‌خرند.

ولی وی اضافه کرد: «اگر معافیت‌های توکیو برای خرید نفت ایران تمدید شود، پالایشگاه‌ها به واردات نفت ایران ادامه می‌دهند». ژاپن مدتهاست در مورد این معافیت‌ها با واشنگتن مذاکره می‌کند.

انتهای پیام/

میانگین صادرات نفت ایران در فوریه ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز بود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات اخبار اقتصادی قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش مهر، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگر چه بازار‌ها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟