Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- دبیر ستاد طرح استقبال از نوروز شهرداری تهران با اشاره به اجرای این طرح از 15 اسفند 97 تا 15 فروردین 98 گفت: ویژه برنامه های نوروزی در 40 نقطه؛ نوروزگاه ها، پیاده راه ها و بوستان ها میزبان گردشگران است.

ابوالفضل رفیع روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سال گذشته ویژه برنامه های شهرداری تهران به مناسبت نوروز در 13 نقطه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: امسال نوروزگاه هایی به صورت منطقه ای و فرامنطقه ای برای برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری، جشن ها و آیین های نوروزی در 40 نقطه در نظر گرفته شده است.
رفیع افزود: نوروزگاه های منطقه ای از سوم تا دهم فروردین از ساعت 20 تا 23 در کاخ نیاوران، بوستان های ملت، پلیس، هرندی، پامچال، قائم، مینیاتور، میدان آزادی، فلکه دوم نیروی هوایی، بازار دوم نازی آباد و دریاچه شهدای خلیج فارس میزبان شهروندان و مسافران نوروزی است.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اظهارداشت: پنج نوروزگاه فرامنطقه ای در برج میلاد، اراضی عباس آباد، حرم مطهر امام خمینی(ره)، پهنه فرهنگی رودکی(فضای محصور در خیابان های انقلاب، ولیعصر(عج)، نوفل لوشاتو و حافظ) و خانه هنرمندان از سوم تا 16 فروردین در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه های پهنه فرهنگی رودکی به صورت ویژه از 27 اسفند آغاز شده، گفت: نمایش های آیینی اقوام مختلف و موسیقی نغمه ها و نواهای ایران از جمله نوروزخوانی مازندران، کوسه گردی استان مرکزی، تکم گردانی آذربایجان، گوله گیلان، خیمه شب بازی، موسیقی نواحی خلیج فارس، موسیقی عاشیق لر آذربایجان، اسب چوبی خراسان، لافندبازی گیلان، ساز و نقاره بختیاری و کمانچه نوازی لرستان در این منطقه اجرا می شود.
رفیع افزود: برنامه های ویژه نوروزی در پیاده راه های فرهنگی؛ میدان صنعت- خیابان خوردین، بوستان های ملت، پلیس، روبه روی موزه هفت چنار(خیابان شهید دعوتی، بریانک)، خیابان سی تیر، خیابان فروردین تا تقاطع نبرد، میدان ابوذر؛ خیابان شهید ناصر ابدام تا میدان زکات، بوستان ولایت، میدان مدرس تا میدان ساعی، تهرانسر بالاتر از کمال الملک به طرف بزرگراه لشگری نیز از سوم تا دهم فروردین از ساعت 15:30 تا 20 برگزار می شود.
دبیر ستاد طرح استقبال از نوروز شهرداری تهران بیان کرد: به صورت ویژه پیاده راه هایی در بلوار کشاورز به طول 3هزار و 500 متر و در محور خیابان ولیعصر(عج)؛ میدان راه آهن، میدان منیریه، چهارراه و میدان ولیعصر(عج)، توانیر، چهارراه پارک وی و باغ فردوس پیش بینی شده است.
وی، اجرای موسیقی، تئاتر، برگزاری کارگاه های هنری؛ سفالگری، عروسک های دست ساز، خوشنویسی، منبت کاری، اوریگامی، نقاشی، کاریکاتور، برنامه های تفریحی و ورزشی را از برنامه های پیاده راه های فرهنگی برشمرد.
رفیع با اشاره به برگزاری تورهای گردشگری ارزان قیمت به همت ستاد گردشگری شهرداری تهران در تعطیلات نوروز گفت: 11 ایستگاه استقبال از میهمانان نوروزی در مبادی ورودی، ترمینال ها، فرودگاه ها و راه آهن و یکصد ایستگاه اطلاع رسانی برای راهنمایی مسافران و گردشگران در سطح شهر ایجاد شده است.
وی، راه اندازی یک مسیر اتوبوس گردشگری با مبدأ میدان آزادی، میدان تجریش و میدان هفت تیر، اجرای طرح پرسه در شهر در 20 مسیر گردشگری با حضور یکصد راهنمای گردشگری (تورهای پیاده گردشگری)، برگزاری تورهای تهرانگردی موضوعی با 15 عنوان شامل شمیران گردی، ری گردی، هیجان و نشاط، طبیعت گردی، موزه گردی، باغ گردی، علم و هنر، تماشاگر، نوجوان، تاریخ، ادب و هنر، علم و هنر و تهران امروز را از برنامه های این ستاد عنوان کرد.
دبیر ستاد طرح استقبال از نوروز شهرداری تهران با اشاره به توزیع یکصد هزار بسته گردشگری در ایستگاه های اطلاع رسانی افزود: پنج مکان برای اسکان موقت مسافران نوروزی در بوستان های مسافر واقع در بزرگراه بابایی، سرخه حصار، چیتگر، مسافر در بزرگراه امام رضا(ع) و ولایت در نظر گرفته شده و مسافران و شهروندان برای بهره مندی از خدمات گردشگری می توانند با سامانه 137 تماس بگیرند.
رفیع با اشاره به برگزاری یکهزار و 600 برنامه فرهنگی و هنری در قالب فصل دل تکانی، فرهنگسرای نوروز و نوروزخانه سیار در مناطق منتخب به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: جشنواره «عیدانه عروسکی» ویژه کودکان و نوجوانان در پردیس تئاتر تهران، اجرای طرح «ماهی حوض قصه ها» ارائه ماهی قرمز سفره هفت سین به فرهنگسراها و اهدای کتاب به کودکان، برگزاری مسابقه های «یک عید، یک کتاب»، حکمت علوی، کارگاه های هنری در باغ موزه هنر ایرانی و بازارچه صنایع دستی در باغ موزه قصر از جمله برنامه های این سازمان است.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، برگزاری نوروزخانی اقوام در محلات شهر تهران، همایش «شهر یاوران مهاجر» تجلیل از کارگران افغانستانی شاغل در شهرداری تهران، برگزاری جشن های میلاد حضرت علی(ع) و عید مبعث در محلات و مناطق منتخب را از دیگر برنامه های شهرداری تهران به مناسبت نوروز عنوان کرد.
وی گفت: جشنواره تئاتر «زنان شهر من»، «عیدانه جنت» عرضه تولیدات بانوان کارآفرین، نمایشگاه زنان و تولید ملی، بازارچه های نوروزی برای عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار و کارآفرین، رویدادهای فرهنگی هنری ویژه دختران با عنوان های «تئاتر گروهی محله پاک»، «نان و عروسک» و پویش فرهنگی «من زمین را دوست دارم» به همت اداره کل امور بانوان شهرداری تهران برگزار شد.
رفیع با اشاره به اجرای طرح «عید مهربانی» به همت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران اظهارداشت: در قالب این طرح، سبد کالا و پوشاک نوروزی با مشارکت خیرین تهیه و میان آسیب دیدگان اجتماعی و خانواده های بی سرپناه توزیع می شود.
دبیر ستاد طرح استقبال از نوروز شهرداری تهران، ساماندهی افراد متکدی و بی خانمان در سطح شهر، تهیه اقلام مورد نیاز مددجویان مستقر در مراکز حمایتی؛ گرمخانه ها و کودکان کار و خیابان در مراکز پرتو همراه با برپایی آئین های نوروزی را از دیگر برنامه های سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی عنوان کرد.
وی با اشاره به راه اندازی پویش «سبزی پلو ماهی با نیازمندان» با محوریت پخت سبزی پلو با ماهی شب سال نو برای افراد آسیب دیده اجتماعی و مددجویان در مراکز حمایتی از 23 اسفند تا 12 فروردین افزود: شهروندان و خیرین برای مشارکت در این طرح می توانند با شماره 4379 تماس بگیرند.
رفیع درباره اقدامات سایر معاونت های شهرداری تهران به مناسبت نوروز گفت: حوزه معاونت فنی و عمرانی در جهت اصلاح، بهبود، آماده سازی خیابان ها و معابر و بهسازی آسفالت در این مکان ها اقداماتی را انجام داده و همچنین ورودی ها و حومه های شهر توسط سازمان مدیریت پسماند و محیط زیست شهرداری از زباله پاکسازی شده است.
وی افزود: اجرای 500 طرح ویژه فرش گل در اتوبان های محوری، احیای درختان چنار خیابان ولیعصر(عج)، جشنواره گل لاله در باغ ایرانی، کاشت 200 هزار نهال در منازل شهروندان توسط سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری انجام شده است.
دبیر ستاد طرح استقبال از نوروز شهرداری تهران، اختصاص 30 جایگاه عرضه محصولات تنظیم بازار، ارائه تخفیف به کالاهای پرمصرف در نوروز توسط سازمان میادین میوه و تره بار را از دیگر برنامه های شهرداری تهران در پیش از آغاز سال نو عنوان کرد.
رفیع اظهارداشت: جشنواره های «نور تهران» در بوستان ملت و خیابان برادران مظفر، «شمعدونی» برای انتخاب برترین نمای ساختمان، «هنرهای شهری» و آذین بندی شهر با آثار منتخب جشنواره از برنامه های سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت آغاز سال نو است.
تهرام/7245//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شهرداري تهران برنامه هاي نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: همزمان با هفته فرهنگی اصفهان دیدار با خانواده معظم شهدا در قالب «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» انجام خواهد شد.

جواد کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک فرارسیدن هفته فرهنگی اصفهان به اهالی دیار نصف جهان و دعوت از آن‌ها برای شرکت در برنامه‌های شاخص شهری، همچنین با ابراز خرسندی تقارن آن با سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر این نهاد مقدس به‌ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در این هفته دیدار از خانواده شهدا در قالب «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» همراه با اهدای کتاب «بی‌صدا باران» به خانواده معظم شهدا انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر رویکرد محله محوری در اجرای برنامه‌ها افزود: منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در هفته فرهنگی اصفهان به برگزاری کارگاه‌های آموزش صنایع دستی، آشنایی دانش آموزان با مفاخری همچون شیخ بهایی و آثار وی، بزرگداشت شعرای محله قدیم دستگرد و ویژه برنامه شب خاطرات محله دنبه با هدف جمع‌آوری تاریخ شفاهی این محله خواهد پرداخت.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان این منطقه می‌توانند با مراجعه به شبکه اطلاع‌رسانی فرهنگی منطقه از برنامه‌هایی همچون تورهای گردشگری از اماکن تاریخی، بازی‌های بومی محله‌ای، ویژه‌برنامه پخت غذاهای سنتی اصفهان و سایر برنامه‌های فرهنگی در این هفته بهره‌مند شوند.

کشانی با قدردانی از تمام فعالان فرهنگی در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: این هفته ایستگاه ورزش صبحگاهی در محله کشاورزی افتتاح و ویژه برنامه فرهنگی «اصفهان زیبای من» در بوستان زمزم برگزار خواهد شد.

کد خبر 746929

دیگر خبرها

  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان