Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:26:19 GMT

ضرورت مشارکت بیشتر مردم در بهداشت و پیشگیری

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۷۷۴۹

ضرورت مشارکت بیشتر مردم در بهداشت و پیشگیری

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود ٢٦ هزار مرکز بهداشتی، درمانی در سطح کشور وجود دارد، گفت: این تعداد مرکز نمی‌تواند به‌تنهایی با توجه به شیوع بیماری‌های غیرواگیر کل جمعیت کشور را پوشش کامل دهد و اکنون وقت آن رسیده که مردم را در کارها بیشتر مشارکت دهیم.

به گزارش ایسنا دکتر علیرضا رییسی در حاشیه بازدید از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ایام نوروز اظهارکرد: از آغاز برنامه سلامت نوروزی، تاکنون بیش از ۴۰۰۰ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قانونی ارجاع شده که ۱۰۰۰ مورد آن پلمپ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت فعالیت سامانه ١٩٠ تأکید کرد: باید برنامه‌ای داشته باشیم که مردم به‌صورت فعال در استفاده از سامانه ١٩٠ مشارکت کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه گفت: تأکید ما در سال ٩٨ این است که تمام بسته‌های خدمتی ما حتما پیوست اجتماعی داشته باشند.

وی رئیسی افزود: باید دید هم اثرگذاری کار ما روی اجتماع چگونه است و هم اینکه اجتماع چه کمکی می‌تواند به ما کند و هم ارتباط بین بخشی و ارتباط با مردم به چه‌صورت می‌تواند باشد که مردم با خیال آسوده‌ تری بتوانند مشارکت لازم را انجام دهند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تأکید کرد: باید از امکانات، زیرساخت‌ها و تکنولوژی پیشرفته استفاده کنیم و به سمتی برویم که بتوانیم از زیرساخت‌های الکترونیک بهره ‌مند شویم. باید اپلیکیشن‌های مختلفی وجود داشته باشد که افراد بتوانند به وسیله آن اطلاع‌رسانی کنند و مهم‌ تر از آن بتوانیم بسته ‌های خود مراقبتی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید از بخش خصوصی خیلی بیشتر کمک بگیریم، اظهار کرد: پوشش بهداشت محیط اماکن در سطح استان‌ها بین ٣٠ تا ٧٠ درصد است و باید بتوانیم از بخش خصوصی در حوزه نظارت کمک بگیریم تا ارتباط خوبی بین فعالیت‌های حوزه‌های مختلف محیط زیست، سازمان غذا و دارو، وزارت صنعت و معدن، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت برقرار شود.

رییسی افزود: استان بوشهر به دلیل تنوع شرایط زیست محیطی که دارد، از جمله وجود دریا، صنایع عظیم نفت و گاز، نیروگاه هسته‌ای و شرایط خاص منطقه که در معرض ریزگردها است، نیاز است که در بحث بهداشت محیط، برنامه‌ ویژه‌ای داشته و هماهنگی بهتری باید وجود داشته باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه گفت: یک مرکز تحقیقات برای جنوب استان و منطقه پارس جنوبی تصویب شده است که می‌تواند به عنوان یک دیده بان سلامت در آنجا نقش خود را ایفا کند.

به گزارش وبدا، معاون بهداشت وزارت بهداشت در این سفر از مرکز خدمات جامع سلامت نبی اکرم (ص)، مرکز خدمات سلامت دهان و دندان، آزمایشگاه آب مرکز هفت تیر و ستاد هدایت و اطلاع‌رسانی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر بازدید کرد. همچنین، در حاشیه این سفر به همراه تعدادی از کارشناسان کشیک بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان بوشهر از دو رستوران در سطح شهر بازدید شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نوروز 98 وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، معاون پارلمانی رییس جمهور از تمایل دولت به تعطیلی پنجشنبه‌ها خبر داد و گفت: الان سال هاست که تهران به‌عنوان مهمترین شهر کشور و محل تعامل با جهان پنجشنبه ها تعطیل است و مشکلی به وجود نیامده است. حالا من نمی دانم چه شده که یک عده می گویند شنبه تعطیل باشد.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: دیروز مجلس یک کار خوبی که انجام داد این بود که اشکالی که شورای نگهبان در مورد طرح اجاره بها گرفته بود را اصلاح کرد. چون الان ما در آستانه تابستان هستیم، این را نمایندگان اصلاح کردند امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کنند تا وزارت راه و شهرسازی بتواند به آن عمل کند.

وی ادامه داد: نکته بعدی تحقیق و تفحصی بود که مجلس در مورد سازمان آفات و نباتات داشت که البته بیشتر به دوران دولت قبل یعنی تا ۱۴۰۰ مربوط می شود و یک بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که مربوط به وزارت بهداشت و بعضی دستگاه ها می شد در مورد کمبود داروها که البته توضیحاتی داده شد که نمایندگان قانع شدند که این به قوه قضاییه ارسال نشود. بالاخره وزارت بهداشت دستگاه های مختلف، صمت، وزارت اقتصاد همه تلاش خودشان را دارند انجام می دهند که این مشکلات برطرف شود و این مساله منتفی شد و دیگر ارجاع به قوه قضاییه نمی شود چون واقعا جرمی صورت نگرفته است؛ البته کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

معاون پارلمانی رییسی تصریح کرد: سه هفته دیگر از این مجلس باقی مانده و این سه هفته هم بیشتر به بحث بودجه پرداخته می‌شود، البته مواردی هست که امیدواریم آن ها هم مورد بررسی قرار گیرد مانند لایحه حمایت و تامین امنیت زنان و پیشگیری از آسیب به زنان یا بحث تجمعات است که امیدواریم در این دوره رسیدگی شود و ما داریم خودمان را آماده می‌کنیم برای مجلس آینده که ان‌شا‌الله همکاری و تعامل بیشتر میان دو قوه برای خدمت به مردم وجود داشته باشد.

 

 

وی درخصوص نظر دولت درخصوص تعطیلی پنجشنبه یا شنبه، گفت: دولت که از ابتدا نظرش مشخص بوده، تعجب است کمیسیون اجتماعی یک بار می‌گویند شنبه، دوباره می‌گویند پنجشنبه و هربار نظر خود را تغییر می‌دهند. دولت به هر حال از همان ابتدا بحث را مطرح کرد که دو روز تعطیل باشد، یعنی به غیر از جمعه یک روز دیگر به اختیار دولت باشد، حالا عملا ببینید در تهران پنجشنبه ها تعطیل است، مدارس در کل کشور پنجشنبه ها تعطیل هستند و برخی از استان ها پنجشنبه ها را تعطیل کردند. حالا من نمی دانم چه شده که یک عده می‌گویند شنبه تعطیل باشد.

حسینی در واکنش به نگرانی از باب ایجاد مشکل در تعاملات بین المللی اقتصادی و تجاری خاطرنشان کرد: مهمترین جایی که با دنیا در تعامل است تهران است، با این جمعیتی که تهران دارد تا حالا چرا بحثی مطرح نمی کردند و الان یکباره این بحث مطرح شده است؟ عملا تهران چند سال است که تعطیل است و مشکلی هم در این رابطه به وجود نیامده است. تعطیلی پنجشنبه بیشتر مدنظر دولت است.

دیگر خبرها

  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز