Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بازدید‌ مسئولان از مناطق سیل زده زمانی موثر است که منجر به تخصیص اعتبارات برای حل مشکلات و خسارات باشد. علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل زده مازندران گفت: ستاد مدیریت بحران استانداری با همکاری دستگاه‌های اجرایی در حال حاضر مشغول خدمت رسانی در مناطق سیل زده، مناطق کوهستانی و صعب‌العبور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این در حالی است که برق تعدادی از روستا‌ها قطع بود و در حال حاضر برق آن روستا‌ها وصل شد. در شرق مازندران، ۱۵ روستا هنوز متصل به شبکه برق نیستند و تعدادی از روستا‌ها هم ارتباط شان با شهر قطع شده است؛ همچنین رانش زمین موجب سختی و عبور و مرور شده است.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی خسارت‌های قابل توجهی به وجود آمده است، بیان کرد: واحد‌های دامداری، اراضی کشاورزی، باغات و تاسیسات مرغداری آسیب دید‌ند و برآورده اولیه ما از خسارت بخش کشاورزی ۵۰۰ میلیارد تومان است. حدود ۱۶۰ تا ۱۹۰ میلی‌متر میزان بارندگی بوده که به صورت برف و باران در منطقه نازل شده است و امیدواریم ظرف روز‌های آینده با بسیج تمامی امکانات و به کارگیری همه تجهیزات ممکن بتوانیم بر مشکلات فائق بیاییم. از طرفی حجم مشکلات به گونه‌ای است که نیازمند ارسال کمک‌های فنی، اعتباری و لجستیکی هستیم.

شاعری ضمن تاکید بر همیاری دولت و وزیر کشور برای حل مشکلات مناطق سیل زده یادآور شد: باید بخشی از آب گرفتگی‌های اراضی کشاورزی حل شود و از دولت خواستاریم در اسرع وقت اعتبارات مشخصی برای خسارت‌های وارد به بخش‌های مسکونی، تاسیسات، واحد‌های کشاورزی در هیأت دولت مصوب شود و کار بازسازی مناطق سیل زده آغاز شود.

وی با بیان اینکه حجم خسارت‌ها بسیار بالا بوده است، گفت: حدود ۶ هزار و ۲۰۰ واحد واحد مسکونی آسیب دیدند و هزاران اراضی باغات کشاورزی دچار آب گرفتگی شده‌اند. بخش وسیعی از راه‌های مناطق کوهستانی در شرق مازندران و در شهرستان بهشر دچار رانش شده است و احتمال دارد با ادامه رانش‌ها ارتباط ۵۰ روستا با شهر‌ها قطع و مسیر‌های دسترسی دچار اختلال شود که در این زمینه باید وزارت راه و شهرسازی تلاش‌های جدی انجام دهد و همه امکانات فنی و لجستیکی خود را انجام دهد و مناطقی که دچار رانش شده‌اند را در اسرع وقت بازسازی کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه اضافه کرد: روند بازسازی بسیار کند است، علی‌رغم اینکه اعتبارات در سطح استان برای جبران به کار گرفته شده است. اما مشکلاتی در بسیج امکانات وجود داشته و مقابله برخی دستگاه‌های اجرایی با این رخداد روند امداد رسانی هم‌اکنون کند صورت می‌گیرد و تقاضا داریم که دولت در اسرع وقت خسارت‌های مردم را در بخش‌های مختلف مسکونی و کشاورزی جبران کند و بخشی از مشکلات مردم در سال جدید حل شود.

شاعری در واکنش به خبر اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبارات از سوی وزارت کشور به استان‌های گلستان و مازندران، یادآور شد: هیچ اعتباری تاکنون اختصاص پیدا نکرده است و صرفا یک تنخواهی حدود ۵ میلیارد تومان برای استان مازندران گرفته شده که این تنخواه برای هزینه‌های روزمره و هزینه‌های جاری است، ما فقط در بخش کشاورزی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت دیدیم، در بخش زیرساخت‌ها، حمل ونقل جاده‌ای، تجهیزات آب رسانی شهری و تأسیسات شبکه برق خسارت‌های بسیار زیادی را متحمل شدیم که لازم است دولت در اسرع وقت تشکیل جلسه اضطراری دهد و بر اساس پیشنهادی که سازمان مدیریت بحران وزارت کشور داده و سازمان برنامه و بودجه کشور هم تأیید کرده است، اعتبار مورد نیاز را تصویب کند.

وی تاکید کرد: تاکنون معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران و رئیس مجلس شورای اسلامی بازدید‌هایی از مناطق سیل زده داشتند، اما این بازدید‌ها زمانی موثر است که منجر به تخصیص اعتبارات برای مشکلات و خسارات باشد و ما منتظر هستیم اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارت در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی وزارت کشور سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه

آقای زارع به مناسبت روز زمین پاک گفت:با اعتبار تخصیص یافته پس از ۱۱ سال توقف، عملیات ساخت این طرح از سرگرفته خواهد شد.

وی افزود: این طرح با حدود نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت از سال ۹۱ متوقف شده است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این طرح با زیربنای پنج هزار متر مربع ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مراغه در ادامه گفت: تکمیل این طرح در توسعه گردشگری علمی منطقه و تحقیقات فسیلی کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.
زارع  افزود: بهره برداری بی رویه از مراتع سهند را در استانه بحران قرار داده است.

وی گفت: با ورود بیش از ظرفیت دام به مراتع موجب از بین رفت علوفه‌های خوش خوراک مراتع شده است.

به گفته وی، برنامه ریزی برای حفاظت از مراتع سهند برای نسل‌های آیند یک ضرورت است.

رئیس حفاظت محیط زیست مراغه در ادامه خواستار مدیریت و ساماندهی واحد‌های تولید خشکبار، چرم سازی و صابون سازی سنتی مراغه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • اعتبار تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بندر امام حسن تخصیص یافت
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل -میانه
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان