Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:44:57 GMT

افزون بر 42 هزار مسافر نوروزی در لرستان اقامت داشتند

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۸۰۳۷

افزون بر 42 هزار مسافر نوروزی در لرستان اقامت داشتند

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: 42 هزار و 862 مسافر نوروزی روز دوم فروردین ماه جاری ( جمعه) در استان اقامت داشته اند.

به گزارش ایرنا ، سید امین قاسمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: نخستین روز امسال نیز 31 هزار و 197 نفر در استان اقامت داشته اند که ماندگاری مسافران در روز دوم بیش از 2 برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: همچنین طی 2 روز ابتدایی امسال 22 هزار و 700 نفر از قلعه فلک الافلاک خرم آباد بازدید کردند که سهم روز دوم با 14 هزار و 700 نفر افزایش 83 درصدی نسبت به یکم فروردین ماه داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری لرستان با اشاره به همکاری بین بخشی دستگاه ها با تلاش استاندار، گفت: شهرداری برای رفاه حال مسافران نوروزی، سه کمپ تشکیل داده و امسال چند هتل و 2 مورد مجتمع تفریحی نیز به امکانات سال های گذشته اضافه شده است.
قاسمی افزود: تا قبل از فرارسیدن نوروز، تعداد پنج هزار و 770 اقامت در کل استان صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: 10 هزار کلاس سال قبل به 11 هزار و 500 کلاس افزایش یافته که باعث بهتر شدن وضعیت اسکان و رفاه حال مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته شده است.
دبیر ستاد خدمات سفر استان بابیان اینکه اقدامات موثر تبلیغاتی برای معرفی جاذبه های لرستان وتبدیل این استان به مقصد گردشگری صورت گرفته اظهار داشت: در نظر سنجی های انجام شده بسیاری اعلام کرده اند از طریق تبلیغات و نمایشگاه های متعددی که در شهرهای مختلف برپا شده، کلیپ های یک دقیقه ای، برنامه های فرهنگی -هنری درتهران، مشهد و نصب تابلوهای تبلیفاتی فرودگاه مهرآباد استان را شناخته اند.
قاسمی با اشاره به افتتاح قطار گردشگری لرستان افزود: طی 20 روز تبلیغات و تشکیل جلسات با آژانس های تهران، تمام صندلی های این قطار رزرو شدند که این تلاش ها، نوید بخش شکوفایی صنعت گردشگری لرستان است.
قلعه فلک الافلاک برجسته ترین اثر تاریخی لرستان بر بلندای تپه ای باستانی در مرکز شهر خرم آباد واقع شده و در منابع تاریخی مکتوب با نام های متفاوت دژ شاپورخواست، سابرخاست، دزبر، قلعه خرم آباد و فلک الافلاک و از یادگارهای شهر کهن شاپور خواست است که بنای اولیه آن را به زمان شاپور اول ساسانی در قرن سوم میلادی نسبت می دهند.
موزه این قلعه نیز پس از ثبت در فهرست آثار ملی کشور، فلک الافلاک نام گرفته و شامل بخش های مردم شناسی، هنرهای سنتی و باستانی شناسی می شود.
وسعت تقریبی این بنا حدود پنج هزار و 300 متر مربع، شامل هشت برج، دو صحن و 300 جان پناه بوده که ارتفاع بلندترین دیوار تا سطح تپه 23 متر و از سنگ، آجر، خشت، ملات، گچ و آهک ساخته شده است.
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري اقامت مسافران نوروزي قلعه فلك الافلاك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار

فرمانده پلیس راه‌آهن فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از یکی از مسافران این ایستگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حشمت اله ملکی درباره جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس مستقر در سالن ایستگاه راه آهن اندیمشک حین کنترل و بازرسی اثاثیه مسافران از طریق دستگاه ایکس ری به بار همراه شخصی مظنون شدند پس از بازرسی بار این مسافر همکاران تعداد ۷۳ عدد سکه قدیمی را که به طرز ماهرانه‌ای در کیف جاساز شده بود کشف و ضبط کردند. 

وی ادامه داد: برابر اعلام کارشناس میراث فرهنگی شهرستان اندیمشک سکه های کشف شده مربوط به دوره اشکانیان بوده و ارزش ریالی آن در حدود دو میلیارد ریال برآورد شده است.

 ملکی با بیان اینکه متهم به همراه اموال مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل شد، گفت: این فرد درحین تشکیل پرونده به ماموران پیشنهاد رشوه داده و حتی اعلام کرد که حاضر است تمامی سکه‌ها را در ازای آزادی به ماموران بدهد که این موضوع نیز در پرونده‌اش درج شد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور با بیان اینکه با استعلام بعمل آمده از سامانه پلیس مشخص شد که این فرد دارای سوءسابقه است، گفت:‌در نهایت متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «مسافر ری» با چند فیلم جدید در آخر هفته تلویزیون
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار
  • قیمت هتل وان فوریه 2024
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت