Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@12:28:14 GMT

هدایت نقدینگی سرگردان برای رونق تولید یک ضرورت است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۸۰۶۱

هدایت نقدینگی سرگردان برای رونق تولید یک ضرورت است

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، یکی از راهکارهای اصلی برای رونق تولید را هدایت نقدینگی سرگردان به سمت تولید عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: رهبر انقلاب سال جاری را سال رونق تولید نامگذاری کردند، زیرا اگر چرخ تولید بچرخد سبب اشتغال و افزایش سطح رفاه به صورت زنجیره وار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای رونق تولید باید قوانین دست و پا گیر حذف و خلاهای قانونی با قوانین جدید مرتفع شود همچنین فرهنگ سازی برای مصرف کالاهای ایرانی لازم است.
رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بیان داشت: بانکها نیز باید منابع خود را به سمت تولید و اشتغال جهت دهی کنند و دولت هم باید کاری کند که نقدینگی جامعه به سمت تولید و اشتغال پیش برود.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: در شرایط فعلی نقدینگی هربار به سمت ارز، طلا، سکه، مسکن و.. می رود و باعث گرانی می شود با این شرایط اگر دولت برنامه مدونی نداشته باشد رونق تولید نیز محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 1700 میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است که باید به سمت تولید و اشتغال جهت داده شود تا اشتغال محقق و بیکاری از بین رود، آمار ازدواج افزایش یابد و ناهنجاری های اجتماعی و طلاق کاهش داده شود در واقع همه این ها به رونق تولید بستگی دارد.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: در این میان نیز مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال بر روی علت اصلی دست گذارده اند، زیرا بسیاری از مشکلات ما به دلیل عدم رونق تولید است در این صورت می توانیم تحریم و مشکلات دیگر را پشت سر بگذاریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم جهت دهی نهادهای بانکی برای حمایت از تولید کنندگان داخلی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم تولید را رونق دهیم تا مملکت اسلامی به سطحی از رقابت بین الملل برسد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اقتصاد دریامحور باعث جهش تولید و اشتغال آفرینی می شود

تین نیوز

دبیر هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران پسکرانه بنادر را حلقه مفقوده جهش تولید در کشور توصیف کرد و گفت: توسعه اقتصاد دریامحور منجر به جهش تولید و حل مشکل بیکاری در کشور خواهد شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سامان رضایی ، درخصوص الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» و نقش مردم و فعالان اقتصادی در توسعه اقتصاد دریامحور، اظهار کرد: امروزه تولید صرفا به معنای ارائه کالا نیست و حوزه خدمات و ارزش آفرینی را نیز در بر می گیرد. باید به تمامی بخش های زنجیره تامین کالا از تولید گرفته تا عرضه به خوبی دقت کرد تا در نهایت شاهد جهش تولید به معنای واقعی بود.

وی ادامه داد: حمل ونقل دریایی پویا، خدمات دریایی و بندری، تردد کشتیرانی و سایر موارد مرتبط با حوزه دریایی و بندری هر کدام به نوبه خود در مسیر جهش تولید دارای نقش های تعریف شده هستند و به طور حتم اگر خواستار تحقق جهش تولید هستیم، باید پشتیبانی خوبی را در بخش دریایی و بندری شاهد باشیم.

پسکرانه بنادر؛ مهم ترین پشتیبان فعالیت های تولیدی و صنعتی هستند

نایب رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان با بیان اینکه پسکرانه بنادر مهم ترین پشتیبان فعالیت های تولیدی و صنعت تلقی می شود، عنوان کرد: پسکرانه بنادر، حلقه مفقوده جهش تولید به شمار می رود و اگر بتوانیم شاهد ایجاد فعالیت های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر باشیم، به دلیل کاهش هزینه تمام شده نهایی، فعالیت و توجه اقتصادی را برای بخش خصوصی و فعالان اقتصادی رقم زده ایم.

رضایی با بیان اینکه زنجیره تامین مقوله ای بسیار مهم در اقتصاد امروز دنیاست که بخش های مختلف آن در هم تنیده هستند، خاطرنشان کرد: نباید به صورت مقطعی و بخشی نگر به مقوله جهش تولید و اقتصاد دریامحور توجه کرد. توسعه پایدار اقتصادی نیازمند نگاه کلان، همه جانبه و بلندمدت به زنجیره تامین است. اگر بخش های پشتیبانی در حوزه تولید به خوبی مورد توجه واقع نشود، در پایان اهداف ترسیم شده در راستای رونق و جهش تولید، محقق نمی شود.

ارتباط مستقیم جهش تولید با حوزه دریایی و دریانوردی

وی افزود: دیگر مسئله بسیار مهم در مسیر جهش تولید و تحقق اقتصاد دریامحور منابع انسانی است و نوار ساحلی، پسکرانه بنادر و حوزه دریایی و دریانوردی می تواند با تحول روبرو باشد، چرا که کشور ما از منابع انسانی بسیار خوبی برخوردار است. اگر بتوانیم شاهد تراکم جمعیتی و انتقال و ایجاد صنایع آب بر در نوار ساحلی کشور باشیم و با برنامه ریزی صحیحی در حوزه دریایی و بندری حرکت کنیم، به طور حتم شاهد جهش تولید، پویایی حمل ونقل دریایی و اشتغال آفرینی خواهیم بود.

نایب رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان با بیان اینکه جهش تولید ارتباط مستقیمی با حوزه دریایی و دریانوردی دارد، خاطر نشان کرد: تولید نیازمند عرضه است و بدون بهره مندی از حمل ونقل دریایی زنجیره تامین و عرضه کالا ناقص خواهد بود و به طور حتم جهش تولید می تواند حمل ونقل دریایی کشور را قدرتمندتر کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • ضرورت اشاعه فرهنگ مشارکت مردمی در اقتصاد
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • توسعه اقتصاد دریامحور باعث جهش تولید و اشتغال آفرینی می شود