Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش طبق مصوبه‌ای که ۸سال پیش ابلاغ شده، در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادغام شده است، ولی این ادغام هنوز کامل انجام نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بااشاره به پیشنهاد وزیرآموزش‌وپرورش در این مورد اشاره و اعلام کرد: منتظریم سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره این نامه اخیر وزیر اعلام نظر کند؛ اگر اعلام کرد که همان مصوبه به قوت خود باقی است که ما باید به‌حکم قانون کار خود را انجام دهیم و اگر اعلام کرد که پژوهشگاه از سازمان جدا شود این کار انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش موافق جدایی  پژوهشگاه از سازمان پژوهش

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوعلم درباره محتوای نامه وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش گفت: وزیر آموزش‌وپرورش بر اساس ادله‌ای که آوردند خواستند که مصوبه اصلاح شود و پژوهشگاه از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جدا شود.

وی درباره برنامه‌های این سازمان تصریح کرد: این سازمان موظف است در راستای انجام‌وظیفه خودش، اسناد تحولی را محقق کند بنابراین همان‌گونه که قبلاً هم در طول ۷، ۸سال اخیر که اسناد تحولی تصویب شده است، سازمان پژوهش سعی می‌کرده است که خود را با این اسناد همسو کند، اکنون هم برنامه این است که از مرحله همسوسازی به سمت مرحله اجرای کامل برود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: اجرای کامل برنامه درسی ملی، توجه کردن به برنامه‌ریزی آموزشی در کنار برنامه‌ریزی درسی، ارتقای توانمندی و مهارت مدرسه به‌عنوان بستر تربیت از سرفصل‌های اصلی برنامه سازمان پژوهش در سال جدید است.

وی گفت: مدرسه محوری و اجرای برنامه درسی ملی به‌طور کامل، ۲گام مهمی است که باید برداریم و برداشتن آن ممکن است ۱۰، ۱۵سال طول بکشد و همچنین کار بسیار پیچیده است و باید بااحتیاط و پختگی جلو برویم.

مدرسه محوری به چه معناست؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوعلم با تشریح مفهوم مدرسه محوری، گفت: مدرسه محوری به این معنا است که مدرسه توانمند شود و تأمین نیازهایش در اولویت باشد و تمام اهتمام و توجهات به مدرسه باشد و اختیارات و مسئولیت‌ها به مدرسه داده شود تا نیاز‌های خودش را بتواند تأمین کند.

وی تصریح کرد:دربرنامه ویژه مدرسه ٢ساعت آموزشی در اختیار مدارس قرارگرفته است تا در ذیل اهداف برنامه درسی ملی برنامه‌ریزی شود و باید حوزه‌های ١١گانه یادگیری مدنظر باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ادامه اضافه کرد:این ٢ساعت برای این است که، چون در برخی مناطق به دلیل شرایط بومی دچار ضعف‌هایی در برنامه درسی ملی مثل سبک زندگی و توانمندی‌های اخلاقی هستیم، با خلاقیت مدارس و مشارکت مجموعه‌های مسئول این ضعف‌ها جبران شود.

وی افزود: برای رسیدن به این اهداف باید اقداماتی را انجام بدهیم که ۲اقدام را باید سریع‌تر انجام دهیم یکی بازآرایی تشکیلات سازمان پژوهش است که برای این کار آماده شود و دیگر ارتقای توانمندی مهارت مجموعه کارشناسان است.

ذوعلم با اشاره به برنامه‌های سال ٩٨ سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهارکرد:درسال٩٨ تلاش می‌کنیم تا تدوین سند ۱۴۱۴ متناسب با برنامه درس ملی و تبیین گام دوم انقلاب رااجرا کنیم.

وی اضافه کرد: برای تدوین این سند باید فراخوان داده شود و در فرآیند تولید آن از سطوح متفاوت مخاطبین در جامعه، حوزه وزارتی و استانی و منطقه‌ای و نیز منابع و رویکرد‌های برون‌مرزی متناسب استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حامد مبینی عصر پنج شنبه در نشست هم اندیشی با مدیر کل آموزش و پرورش گیلان و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به فعالیت بنیاد ملی نوجوانان و مجموعه مدارس صدرای کشور اظهار کرد: بیش از ۲۰ سال از تأسیس مجموعه مدارس صدرا می‌گذرد که البته در گام اول فقط در مقطع متوسطه دوم و بعدها مدارس متوسطه اول و ابتدایی نیز فعال شدند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات جهاد تبیین را سرلوحه فعالیت‌های خود می‌داند، افزود: سازمان تبلیغات کمک به نهادها در ترویج جهاد تبیین را وظیفه ذاتی خود می‌داند از این رو برنامه بنیاد ملی نوجوانان در راستای جهاد تبیین است.

معاون بنیاد ملی نوجوانان و معاون مدارس صدرای کشور با تشریح برنامه‌های جهاد تبیین سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی ادامه داد: اجرای سند تحول در مدارس به عنوان الگوی اجرایی جهاد تبیین بین دانش آموزان و جهاد تبیین در بین فرهنگیان در دستور کار سازمان تبلیغات قرار دارد.

مبینی با تاکید بر اینکه در مجموعه مدارس صدرا سعی شده تا راهبردهای عملیاتی سند تحول در مدارس اجرایی شود، تصریح کرد: توسعه و نهادینه کردن عدالت آموزشی به عنوان محور مهم فعالیت‌های سازمان تبلیغات منجر به این شد که در ۳۰ استان ۱۹۶ مدرسه مشغول به فعالیت باشد.

وی با تشریح فعالیت‌های بنیاد ملی نوجوانان گفت: برنامه‌های نوجوانان در قالب دختران حاج قاسم و نوآوین ویژه پسران و همچنین مرکز مربی راه نوین در دستور کار سازمان تبلیغات است.

معاون بنیاد ملی نوجوانان و معاون مدارس صدرای کشور با اشاره به اجرای اردوی مطالعات مجازی پله پله، همراه با نظارت مدیر مدرسه و همچنین رشد، توانمندسازی و مشارکت مدیران معلمان مدارس صدرا افزود: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان از دیگر برنامه‌های اجرایی سازمان تبلیغات است.

مبینی از اجرای طرح کانون مدارس در تابستان خبر داد و خاطرنشان کرد: هزار و ٢٠٠ معاون پرورش در دوره ضمن خدمت شرکت کرده و به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف تربیتی آموزش دیدند.

وی افزود: مخاطبین مجموعه فعالیت‌ها، معاونین پرورشی مدیران مدارس و طلاب طرح امین هستند، که با فعالیت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اثرات قابل توجهی متوجه فضای آموزشی کشور خواهد شد.

کد خبر 6088826

دیگر خبرها

  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد