Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@15:07:41 GMT

آب آشامیدنی 10 هزار خانوار سیل زده گلستان قطع است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۸۱۱۵

آب آشامیدنی 10 هزار خانوار سیل زده گلستان قطع است

گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت: آب آشامیدنی 35 روستای استان با 10 هزار خانوار جمعیت در اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل همچنان قطع است.

به گزارش ایرنا؛ بهزاد هرمزی روز شنبه با تشریح آخرین وضعیت آب آشامیدنی در مناطق آسیب دیده از سیل استان گلستان اظهار داشت: از 10 هزار خانوار روستایی استان که آب آشامیدنی آنها بر اثر سیل قطع شده است 4 هزار خانواده ساکن شهر دوزین از توابع شهرستان مینودشت در شرق گلستان هستند که تلاش برای برقراری آب شرب آنها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: همچنین آب 12 روستای شهرستان مرزی و بحران زده آق قلا قطع است که از این تعداد 9 روستا خالی از سکنه شده و فعلا نیاز فوری به آبرسانی ندارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان افزود: به برخی از روستاها با تانکر آبرسانی شده و نیاز دیگر روستائیان که مسیر دسترسی آن مسدود است با ارسال آب بسته بندی شده تامین می شود.
وی همچنین از تهیه 5 هزار متر لوله پلی اتلین و فلزی برای روستاهای خسارت دیده از سیل گلستان خبر داد و گفت: این لوله ها برای تعویض و ترمیم شبکه توزیع و خط انتقال روستاهای سیل زده مورد استفاده قرار می گیرد.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان 50 هزار بطری 1.5 لیتری آب در چند روز اخیر بین روستاییان سیل زده استان توزیع شد.
وی با اشاره به تلاش برای رفع شکستگی خطوط انتقال و شبکه توزیع روستاهای خسارت دیده سیل گلستان اظهار امیدواری کرد در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل قطعی آب این روستاها برطرف شود.
بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
3014/3091/2729

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل حوادث گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آبگرفتگی در روستاهای لیردف از شهرستان جاسک

دریافت 28 MB

به گزارش خبرنگار مهر، بر اثر فعالیت سامانه بارشی در شرق هرمزگان و طغیان رودخانه‌های فصلی برخی مناطق از جمله روستاهایی در بخش لیردف شهرستان جاسک دچار آبگرفتگی شده‌اند.

کد خبر 6081567

دیگر خبرها

  • اعطای بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی
  • رنجیده خاطر شدن اهالی روستای کردان از هدر رفت آب آشامیدنی + فیلم
  • پرونده ٨ روستای کاندیدای ایران به سازمان جهانی گردشگری ارسال می شود
  • کانون پرورش فکری، همیار دهیاران در برگزاری طرح تکام
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)
  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • فیلم/ استاندار سیستان‌وبلوچستان: برق اکثر روستاهای سیل‌زده وصل شده
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • وضعیت آبگرفتگی در روستاهای لیردف از شهرستان جاسک
  • مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد