Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا،سیف الله فرزانه بعدازظهر شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه دو میلیون و 124 هزار و 531 نفر از 27 اسفند تا دوم فرودین 98 از جاذبه های فرهنگی و گردشگری مازندران بازدید کردند،اظهار کرد:  این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

وی به 25 مورد کارگاه گردی نوروزی اشاره کرد و افزود :هدف از کارگاه گردی توسعه صنایع دستی رونق فرهنگی و اقتصادی یک منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  گفت: این کارگاه در 12 رشته نمد مالی سنتی، سفال،سرامیک، لاک تراشی،چادرشب بافی،زیور آلات،گره چینی ، گلیم بافی، خراطی چوب،معرق چوب ، منبت چوب، سوخت نگاری، نقاشی، زیر لعابی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: این کارگاه در شهرهای رامسر، نور ، نوشهر، ساری، آمل، قائمشهر، بهشهر ،تنکابن برپا می شود.

فرزانه با اعلام اینکه 17 فروشگاه و نمایشگاه صنایع دستی از دوم تا 17 فرودین با مشارکت 30 هنرمند با همکاری شهرداری ساری بصورت کار زنده دایر است، افزود: 22 نمایشگاه صنایع دستی در استان برپا شده است که 5 نمایشگاه ملی در شهرهای ساری،نور،نوشهر،چالوس  و رامسر،3 مورد منطقه ای در بهشهر، سوادکوه شمالی،محمود آباد و 14 مورد نیز استانی است.

وی ظرفیت شب اقامت استان را یک میلیون و 230 هزار و 197 نفر اعلام کرد و گفت: 121 فقره پروانه اقامتی بومگردی صادر شده است.

فرزانه  با اعلام اینکه از ابتدای طرح تا روز گذشته سه میلیون و 296 هزار و 525 نفر شب اقامت در استان داشتیم،تصریح کرد:  این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 4 درصد رشد داشته است.

وی شمار بازدیدهای نظارتی توسط کارشناسان ستاد و شهرستانها را یکهزار و 336 مورد اعلام کرد و افزود: 31 مورد به تاسیسات گردشگری اخطاریه صادر شد که نسبت به مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.

دبیر اجرایی ستاد سفر مازندران با بیان اینکه 48 اثر صنایع دستی مازندران مهر ملی اصالت و 12 اثر مهر بین المللی یونسکو دریافت کرده اند،گفت: به  پنج اثر صنایع دستی پنج شهر استان در رشته های سفال سلیم آباد تنکابن، جاجیم آلاشت، گلیمچه تنکابن، لاک تراشی مازندران و گلیچ هزار جریب نشان جغرافیایی دریافت کرده اند.

فرزانه شمار سایت موزه دولتی و خصوصی را 16 مورد بیان کرد و افزود: 22 هزار و 738 نفر بازدید کنندگان داخلی و 241 نفر بازدید کننده خارجی از موزه های استان دیدن کردند.

فرزانه با اشاره به حضور 5 هزار و 920 خانوار  معادل 20 هزار نفر عشایر در مازندران از برپایی کمپ عشایر در شهرهای آمل، ساری، قائمشهر،سلمان شهر و جنب افرا خبر داد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جاذبه های گردشگری رشد صنایع دستی و گردشگری مسافران نوروزی ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است

 معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: اصفهان شناسنامه کشور در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در هر سه حوزه خوش درخشیده است.

 جواد واحدی افزود: اصفهان در حوزه صنایع دستی دو شهر جهانی و همچنین درحوزه میراث فرهنگی در کنار هزاران اثر تاریخی،۱۷ اثر جهانی دارد و در حوزه گردشگری نیز این استان همه ساله مقصد میلیون‌ها نفر گردشگر است.

او گفت: در حوزه صنایع دستی در بحث صادرات، در حوزه گردشگری درخصوص بهره گیری هرچه بهتر از تشکل‌های گردشگری و خدمات‌رسانی و همچنین در حوزه میراث می‌بایست در بحث جذب بودجه‌های مرمت بیش از گذشته کار کنیم.

معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی بیان داشت: حمیدرضا محققیان به عنوان یکی از همکاران پیشکسوت در ۹ ماه گذشته با صبر و بردباری و با اخلاق شایسته خود توانست به عنوان سرپرست، اداره کل استان را به خوبی اداره کند، لذا معتقد بودیم باید هرچه سریع‌تر با توجه به اهمیت استان اصفهان، مدیریت استان ساماندهی شود.

این مقام مسوول یادآور شد: پس از بررسی‌های کمیته انتصابات و با نظر وزیر محترم، امیر کرم‌پور را به عنوان فردی جوان، با تجربه و در عین کوشا و خلاق برای مدیریت اداره کل استان انتخاب و امروز و در نشست شورای معاونین اداره کل به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان با حکم وزیر محترم منصوب شده و از امروز رسما فعالیت خود را در سمت جدید آغاز می‌کند.

واحدی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیرکل جدید رسیدگی به رفاهیات همکاران اداره کل است و سپس در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در انتظار رخداد‌های جدید توسط مدیرکل جدید و همکاران ایشان در سراسر استان اصفهان هستیم.

در این نشست پس از تکریم حمیدرضا محققیان سرپرست پیشین، امیرکرم‌زاده به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان منصوب شد.

امیر کرم‌زاده پیش ازاین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان سمنان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • رضایت ۷۵ درصدی مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از فرودگاه‌های کشور
  • اهتمام شهرداری شهرکرد برای معرفی صنایع دستی
  • دستگیری ۲ حفارغیر مجاز در شهرستان بهشهر