Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@07:39:13 GMT

آغاز نوزدهمین شنبه سیاه/ پلیس فرانسه آماده شلیک است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۸۳۹۳

آغاز نوزدهمین شنبه سیاه/ پلیس فرانسه آماده شلیک است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، نوزدهمین شنبه سیاه در فرانسه درحالی آغاز شد که این بار با ادعای حراست از ساختمان‎های دولتی و اموال عمومی، ارتش نیز با هدف سرکوب جنبش اعتراضی جلیقه‌زردها به نیروهای پلیس پیوست.

همزمان، معترضین از تجمع در خیابان شانزلیزه منع شده‌‏اند. این در حالی است که اندک‎اندک شاهد تجمع گروهی معترضین در نقاط دیگر شهر پاریس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است تظاهرات در فرانسه از ۱۷ نوامبر سال میلادی گذشته در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

از آغاز این اعتراضات تاکنون حداقل ۱۰ نفر کشته و حدود ۶ هزار نفر بازداشت شده اند. بیش از ۲ هزار نفر نیز در جریان این اعتراضات زخمی شده اند.

این در حالی است که ژنرال «برونو لرای» فرمانده نیروهای نظامی مستقر در پاریس، از مجوز پلیس فرانسه برای شلیک آزاد به جلیقه‌زردها خبر می‌دهد.

به ادعای وی، چنانچه جان پلیس از سوی جلیقه‌زردها تهدید شود، حق شلیک به آنها را دارد.

در حال حاضر، ۵ هزار پلیس برای مقابله با جلیقه‌زردها آماده باش هستند.

اظهارات لرای در حالی مطرح می‌شود که با طرح ادعای آسیب به اموال عمومی، تجمع جلیقه‌زردها در برخی شهرها و اماکن ممنوع شده است.

قرار است امروز شنبه شماری از نیروهای ضد تروریسم از اماکن دولتی فرانسه حراست کنند.

کد خبر 4574307 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه جنبش جلیقه زردهای فرانسه پاریس نیروی نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات آماده سازی  ۳۰۰ هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن در ۴ سایت استان سمنان خبرداد و گفت:  در سفر رئیس جمهور به استان سمنان دو هزار و ۵۸ واحد مسکونی افتتاح و یک هزارو ۱۵۸ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت به واجدین شرایط اهدا می‌شود.
وی افزود: در کشور هم عملیات ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی  آغاز شده و تا کنون ۵۰۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.
اکبری بابیان اینکه ۷۲ هزار هکتار زمین شهری و ۵۰ هزار هکتار زمین روستایی در کشور در حال تامین است : از این میزان ۳۷ هزارو ۷۰۰ هکتار زمین شهری در حال طراحی و اجرا و ۲۴ هزار هکتار در مرحله ساخت است.
وی تصریح کرد: ۶۰۰هزار قطعه زمین روستایی  هم تامین شده که از این تعداد ۴۰۰ هزار در سامانه بارگزاری و ۸۰ هزار قطعه تحویل مردم داده شد.
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ۴۹۰ واحد آغاز شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرانسه: به درخواست اردن پهپادهای ایران را رهگیری کردیم
  • به درخواست اردن موشک‌ها و پهپاد‌های ایران را رهگیری کردیم
  • فرانسه از رژیم صهیوینیستی خواست به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد
  • آغاز عملیات آماده‌سازی سایت ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان
  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد
  • برد ناپلئونی زردها در دربی اصفهان/خواب عمیق ربیعی برای پیروزی
  • شلیک ۲ شرور به مرد زاهدانی در خیابان
  • دیدنی های امروز؛ از سیل دوبی تا آتشفشان ایسلند
  • کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود