Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:15:46 GMT

هواداران توقف برگزیت در لندن تظاهرات کردند

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۸۴۷۹

هواداران توقف برگزیت در لندن تظاهرات کردند

لندن - ایرنا - صدها هزار نفر از انگلیسی‌های پشیمان و هوادار توقف خروج این کشور از اتحادیه اروپا، امروز(شنبه) در خیابان‌های لندن دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایرنا، در این حرکت اعتراضی که از سوی کارزار تبلیغاتی 'رأی مردم' و حمایت نهادهای مخالف برگزیت در آستانه مهلت قبلی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار شد، شرکت ‌کنندگان پارچه نوشته و شعارنوشته‌ هایی را در دست داشتند که روی آن عبارت‌هایی در حمایت از ماندن در اتحادیه اروپا درج شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنها همچنین شعارهایی را علیه دولت محافظه‌کار 'ترزا می' سر داده و خواستار برگزاری مجدد همه‌پرسی درباره عضویت در اتحادیه اروپا شدند.
در این حرکت اعتراضی، تظاهرات کنندگان پس از تجمع در خیابان پارک لین در نزدیکی کاخ سلطنتی باکینگهام، به سمت پارلمان انگلیس راهپیمایی کرده و قرار است شخصیت‌های سیاسی در پایان سخنرانی کنند.
این برای سومین بار در یک سال گذشته است که مخالفان برگزیت در لندن تظاهرات اعتراضی گسترده ای را به راه می اندازند.
بیش از 700 هزار تن از مخالفان برگزیت، اکتبر گذشته در خیابان های مرکزی لندن راهپیمایی کرده و خواستار توقف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شدند.
فضای سیاسی انگلیس در آستانه خروج این کشور از اتحادیه اروپا روزهای پرحرارتی را پشت سر می‌گذارد.
از یک سو قانونگذاران دولت را به اتلاف وقت برای رسیدن به توافقی «سرهم‌بندی شده» متهم و از سوی دیگر ترزا می نخست‌ وزیر، نمایندگان را به ایجاد بحران در روند برگزیت متهم می‌کند.
نمایندگان مجلس عوام انگلیس تاکنون دو بار و با اختلاف بالا به طرح موردنظر دولت ترزا می درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا رأی مخالف داده و خواستار تعویق برگزیت شدند.
انگلیس بر اساس برنامه اعلام ‌شده قرار بود 29 مارس یعنی یک هفته دیگر از اتحادیه اروپا رسما جدا شود.
با این ‌حال ترزا می چهارشنبه گذشته در نامه‌ای خطاب به رئیس شورای اروپا تقاضا کرد تا برگزیت به مدت سه ماه به تعویق بیافتد.
یک روز بعد، سران کشورهای اروپایی پس از چهار ساعت بحث و بررسی توافق کردند تا دو ماه (22 می) به انگلیس فرصت دهند، خود را برای خروج از اتحادیه اروپا آماده کند اما اگر نمایندگان مجلس عوام تا هفته آینده توافق حاصل‌ شده میان دولت و اتحادیه اروپا را تائید نکند بروکسل فقط دو هفته (12 آوریل) به لندن فرصت اضافه خواهد داد که طرح متفاوتی پیشنهاد کرده یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود.
درحالیکه گمانه‌زنی‌های از شکست مجدد طرح برگزیت در پارلمان حکایت دارد، منابع نزدیک به دولت از احتمال رأی‌گیری بر سر چندین طرح مختلف در پارلمان ازجمله طرح توقف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر می‌دهند.
منابع نزدیک به دولت می‌گویند که اوضاع در دفتر نخست‌ وزیری به‌شدت متشنج است و اعضاء کابینه نگرانند که طرح دولت برای سومین بار هم در پارلمان شکست بخورد.
گزارش‌ها حاکیست که دولت برای جلوگیری از شکست مجدد در پارلمان قصد دارد تا هفت طرح مختلف از جمله طرح حزب اصلی مخالف دولت و توقف برگزیت را به رأی بگذارد تا ضمن افزایش شانس موافقت پارلمان با طرح اصلی برگزیت، کنترل اوضاع را از دست ندهد.
بیشتر نظرسنجی‌ها از پشیمانی مردم انگلیس نسبت به خروج از اتحادیه اروپا حکایت دارد.
بیش از سه میلیون نفر از مردم این کشور با امضاء توماری خواستار توقف برگزیت و ادامه عضویت در اتحادیه اروپا شده‌اند.
در این تومار که در تارنمای پارلمان ثبت ‌شده آمده است: دولت بارها اعلام کرده که خروج از اتحادیه اروپا خواست مردم است. اما اینک ضروری است که با نشان دادن قدرت مردم، نقطه پایانی بر این ادعا گذاشته شود.
بر اساس رویه قانونی، اگر شمار امضاهای یک تومار از 10 هزار نفر بیشتر شود، دولت انگلیس باید به آن پاسخ گوید و اگر از یکصد هزار نفر بیشتر شود، درخواست مطرح ‌شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد.
با این ‌حال استقبال کم ‌سابقه مردم انگلیس از این تومار به حدی است که گفته می‌شود در هر دقیقه 2 هزار نفر به جمع امضاء کنندگان اضافه می‌شود که این میزان رکورد بی‌سابقه‌ای را ثبت کرده است.
'صادق خان' شهردار لندن امروز با انتشار یادداشتی در نشریه ایندیپندنت نوشت: دولت به ‌عمد کشور را به ‌سوی خروج بی توافق از اتحادیه اروپا سوق داده که خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به زیرساخت‌های کشور وارد می‌کند.
وی نخست‌وزیر را به دو سال اتلاف وقت برای مذاکره با اتحادیه اروپا متهم کرد و افزود: اکنون زمان برای مذاکره مجدد و دستیابی به توافق سپری ‌شده و داریم هزینه شکست ترزا می را پرداخت می‌کنیم.
شهردار لندن تنها راه خروج از بن‌بست کنونی را برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت دانست که می‌تواند شکاف عمیق به وجود آمده در کشور را رفع کند.
وی افزود: آینده کشور اینک در دست نخست‌ وزیر است و زمان آن رسیده که او برگزیت را متوقف و برگزاری همه‌پرسی مجدد برگزیت را خواستار شود.
اروپام ** هـ ن ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس برگزيت اتحاديه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده مردم مصر برای توقف جنگ علیه غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در کشورهای عربی اعتراضات در حمایت از غزه و محکومیت نسل‌کشی و جنایات ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

مردم مصر نیز شامگاه سه شنبه در حمایت از مردم غزه مقابل ساختمان اتحادیه روزنامه‌نگاران در قاهره دست به تظاهرات زده و خواستار توقف جنگ و برداشتن محاصره نوار غزه شدند.

مصری‌ها با سر دادن شعارهایی خواستار آتش بس و توقف دائمی جنگ علیه غزه شدند.

طی شش ماه گذشته مردم و شهروندان مصری با برگزاری تظاهرات مختلف در قاهره خواستار توقف جنگ شده‌اند.

جنگ علیه غزه در حالی ادامه دارد که هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه تاکید کرده است که ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بسیار کمتر از حد مطلوب است.

تور وینسلند اظهار داشت که بیمارستان‌ها نباید به عرصه جنگ و درگیری تبدیل شود و باید از آن‌ها حمایت کرد.

وینسلند تاکید کرد که قتل و کشتار غیرنظامیان در غزه به شکل بی‌سابقه‌ای انجام شده است.

وی گفت ما کشتار هزاران غیرنظامی فلسطینی که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند را محکوم می‌کنیم.

این مسئول سازمان ملل خاطر نشان کرد که مجازات دسته جمعی فلسطینیان در غزه به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

تور وینسلند تاکید کرد که گرسنگی در شمال غزه در آستانه وقوع است.

وینسلند تصریح کرد که حداقل ۲۶ حمله در مناطق توزیع کمک‌های بشردوستانه علیه فلسطینیان انجام گرفته است.

ساعاتی پیش، خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که نظامیان صهیونیست بیش از ۲۰۰ فلسطینی را در داخل بیمارستان شفای نوار غزه و اطراف آن به شهادت رساندند. پیکر ده‌ها شهید فلسطینی هنوز روی زمین در اطراف بیمارستان شفا افتاده است.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرده است که اشغالگران صهیونیست محاصره بیمارستان شفا را تشدید کرده و کادر درمان را در این بیمارستان بازداشت کرده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر با صدور بیانیه‌ای از بازداشت ۵۰۰ فلسطینی در اطراف بیمارستان شفا واقع در غرب شهر غزه خبر داد.

این تعداد شهروند فلسطینی از زمان حمله نظامیان صهیونیست در تاریخ ۱۸ مارس تاکنون بدون هیچ دلیل موجه بازداشت شده‌اند.

نظامیان صهیونیست طی روزهای گذشته حمله‌های وحشیانه خود را علیه بیمارستان‌های نوار غزه و به صورت مشخص بیمارستان‌های شفا و امل تشدید کرده‌اند.

علاوه بر بیمارستان امل، ارتش رژیم صهیونیستی از یک هفته قبل انواع جنایات وحشیانه را علیه آوارگان فلسطینی در بیمارستان شفای نوار غزه مرتکب شده است.

وب سایت آمریکایی پولیتیکو در گزارشی به اظهار نظر مقامات آمریکایی درباره واکنش رژیم صهیونیستی به قطعنامه آتش بس شورای امنیت پرداخته و در این ارتباط به نقل از سناتور کریس مورفی از سنای آمریکا نوشته است: «ما معتقد نیستیم که اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متعهد باشد.»

به گفته کریس مورفی، آمریکا بعد از این نبایستی سلاح‌های بیشتری را به اسرائیل بدهد، مگر اینکه در ارسال کمک به غزه پیشرفتی حاصل شود. این سناتور آمریکایی در واقع خواستار مشروط شدن ارسال سلاح به اسرائیل به شرط ارسال کمک به غزه شده است.

کد خبر 6063276

دیگر خبرها

  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • تظاهرات گسترده مردم مصر برای توقف جنگ علیه غزه
  • تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی در پایتخت اردن علی رغم سرکوب
  • اتحادیه اروپا: قطعنامه‌های شورای امنیت لازم‌الاجرا هستند
  • ممنوع‌الخروجی ۱۶۰۰ انگلیسی در زمان یورو ۲۰۲۴!
  • برنامه پلیس انگلیس: سفر هولیگان‌ها به یورو ممنوع
  • تداوم حمایت مردم انگلیس از آرمان فلسطین
  • ادعای انگلیس درباره حمله سایبری نهادهای وابسته به پکن