Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:30:16 GMT

هواشناسی همدان نسبت به وقوع سیلاب هشدار داد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۸۵۵۷

هواشناسی همدان نسبت به وقوع سیلاب هشدار داد

همدان- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی همدان نسبت به وقوع سیلاب به ویژه در قسمت های جنوبی و غربی این استان هشدار داد.

شهرام حکیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در 24 ساعت گذشته شاهد افزایش ابر در آسمان همدان هستیم بنابراین احتمال بارش باران از اواخر امشب زیاد است.
وی اضافه کرد: با توجه به نقشه های هواشناسی شاهد ورود سامانه بارشی قوی به استان از اوایل یکشنبه می شویم که به تناوب تا چهارشنبه در این استان فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: شدت بارش از بعدازظهر دوشنبه تا سه شنبه است که موجب بارش باران همراه با رعد و برق و تگرگ به همراه وزش باد شدید خواهد بود.
حکیمی تاکید کرد: احتمال آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد جاده ای، آسیب به سازه های شهری نظیر تابلو و بنرها وجود دارد.
وی بیان کرد: از روز سه شنبه احتمال تبدیل شدن باران به برف زیاد است و جاده های این استان برای تردد خیس و لغزنده می شوند.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی همدان به مسافران توصیه کرد: پیش از حرکت وضعیت جوی مسیر و مقصد را رصد کنند.
حکیمی اضافه کرد: همچنین مسافران از برپا کردن چادر در کنار رودخانه های فصلی خودداری کنند چرا که احتمال وقوع سیلاب ناگهانی زیاد است.
وی اظهار داشت: دمای هوای شهر همدان در 24 ساعت گذشته بین 2 درجه سانتیگراد زیر صفر تا 13 درجه بالای صفر نوسان داشت و دمای کنونی 10 درجه سانتیگراد بالای صفر است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی همدان اضافه کرد: در 24 ساعت آینده نیز دمای هوای استان بین صفر تا 14 درجه سانتیگرداد متغیر خواهد بود.
وی بیان کرد: شهرستان های نهاوند و اسدآباد با دمای هوای 15 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شهرستان بهار با سه درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقاط استان همدان در 24 ساعت گذشته بوده اند.
7526/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی هواشناسی وضعیت جوی هشدار سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار محققان نسبت به تاثیر حذف صبحانه بر زندگی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نتایج پژوهش دیگری در سال ۲۰۲۲ که شامل کودکان و نوجوانان در استرالیا بود، نشان داد در مقایسه با ۵۵ درصد جوانانی که هرگز صبحانه را حذف نمی‌کنند، بیش از ۱۷ درصد گزارش کردند که گاهی وعده غذایی صبحگاهی را حذف می‌کنند.

همچنین ۱۸ درصد اظهار کردند که اغلب صبحانه را حذف می‌کنند و ۹.۵ درصد دانش‌آموزان گفتند همیشه مهم‌ترین وعده غذایی روز را حذف می‌کنند.

اگر خوردن صبحانه بخشی از برنامه معمول شما نیست، احتمالاً اول صبح احساس گرسنگی نمی‌کنید، بنابراین نخوردن صبحانه آنقدر مهم نیست، درست است؟

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد حذف صبحانه به‌طور بالقوه می‌تواند کیفیت خواب شما را مختل کند. اگر هنگام خروج از خانه، بشقاب تخم‌مرغ یا پیاله ماست را کنار می‌گذارید، ممکن است کیفیت خواب خود را در اواخر همان شب به خطر بیندازید.

کارشناسان توضیح دادند که زمان وعده‌های غذایی ما، به‌ویژه صبحانه می‌تواند از ریتم طبیعی شبانه‌روزی یا چرخه خواب و بیداری ما حمایت یا بر خلاف آن عمل کند.

براساس مقاله تحقیقاتی سال ۲۰۲۳ که در مجله علمی مواد مغذی (Nutrients) منتشر شده است، حذف وعده‌های غذایی با اختلال در متابولیسم و ساعت شبانه‌روزی محیطی ما مرتبط است. در حالی که ساعت شبانه‌روزی مرکزی ما با انتقال بین روشنایی و تاریکی هدایت می‌شود، ساعت شبانه‌روزی محیطی ما تحت دستورالعمل ساعت مرکزی ما عمل می‌کند و به محرک‌های مکمل مانند نشانه‌های تغذیه پاسخ می‌دهد.

در مقاله تحقیقاتی سال ۲۰۲۳ گروه پژوهش الگوهای خواب بیش از ۷۰۰ دانشجوی کالج را بررسی کرد. اگرچه این رابطه از نظر آماری معنی‌دار نبود، اما محققان تشخیص دادند که دفعات صبحانه می‌تواند بر زمان‌بندی خواب یا زمان خواب و بیداری ترجیحی فرد تاثیر بگذارد. این مورد می‌تواند متعاقباً بر کیفیت خواب تاثیرگذار باشد، در حالی که خوردن صبحانه هر روز با بهبود کیفیت خواب همراه بود.

همچنین ممکن است بین خوردن صبحانه و کیفیت خواب رابطه معکوس وجود داشته باشد. محققان تحقیقی در سال ۲۰۲۲ که در نشریه بین‌المللی تغذیه رفتاری و فعالیت بدنی (Behavioral Nutrition and Physical Activity) منتشر شد، سلامت خواب صدها نوجوان را تجزیه و تحلیل کردند و تصمیم گرفتند تا تعیین کنند که آیا این وضعیت بر عادات غذایی آنان در روز بعد تاثیر می‌گذارد یا خیر.

یافته‌ها نشان داد که وقتی نوجوانان در زمان طولانی‌تری به خواب می‌روند یا زمانی که مدت‌ طولانی‌تر یا کوتاه‌تر از حد معمول می‌خوابند، احتمال اینکه صبحانه روز بعد را حذف کنند، بیشتر است.

برخی کارشناسان بیان کردند که نخوردن صبحانه علاوه بر تاثیر بر چرخه طبیعی خواب و بیداری شما، بر خواب نیز تاثیر می‌گذارد، زیرا احتمال این را که فرد در طول روز درگیر عادات ناسالم دیگری نیز باشد افزایش می‌دهد.

لینل راس، مربی سلامت و تندرستی و متخصص تغذیه گفت: وقتی صبحانه سالم می‌خورید، احساس انرژی و روز خود را با انتخاب‌های سالم‌تری سپری می‌کنید، به شما انرژی می‌دهد تا ورزش و از خود مراقبت کنید.

بنابراین شب‌ها بهتر می‌خوابید. افرادی که صبحانه می‌خورند تمایل دارند وزن خود را بهتر مدیریت کنند و افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند در خواب خوب مشکل دارند.

دیگر خبرها

  • باغداران استان مرکزی هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند
  • ورود موج جدید بارش برف و باران بهاری به اصفهان
  • صدور هشدار زرد با ورود موج ناپایداری بارشی در اصفهان/ رگبارهای بهاری و برف در استان
  • طبسین با 10 میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی/صدور هشدار زرد هواشناسی
  • وزش باد نسبتاً شدید و بارش های پراکنده در همدان
  • هشدار محققان نسبت به تاثیر حذف صبحانه بر زندگی
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای بارندگی در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند
  • افزایش دمای هوای صبحگاهی در همدان 
  • پایداری هشدار زرد هواشناسی در زنجان