Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@02:12:09 GMT

ماهاتیر محمد: اسرائیل دولت دزدان است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۸۵۷۶

ماهاتیر محمد: اسرائیل دولت دزدان است

نخست وزیر مالزی اسرائیل را"دولت دزدان" خوانده و گفت، نمی‌توان زمین‌های دیگران را تصاحب کرد و در آن دولت تشکیل داد و این کار دزدان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روسیاالیوم، ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی طی سفر به اسلام آباد در اظهاراتی تند علیه رژیم صهیونیستی که از شبکه های تلویزیونی پاکستان پخش شد، گفت: اسرائیل به قوانین بین‌المللی پایبند نیست و به فعالیت‌های اشغالگرانه و شهرک‌سازی در زمین‌های فلسطینی ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما علیه یهودی‌ها نیستیم اما نمی‌توانیم اسرائیل را به دلیل اشغال اراضی فلسطینی به رسمیت بشناسیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسراييل مالزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش بس کافی نیست؛ اسرائیل باید برگردد

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کوالالامپور، جوهری عبدلله رئیس مجلس مالزی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در کوالالامپور تصریح کرد: معتقدم آتش بس در غزه ضروری است، اما کافی نیست و رژیم صهیونیستی باید هر چه زودتر خاک فلسطین را ترک کند تا مردم این کشور دولت فلسطین را تشکیل دهند.
وی با اشاره به اینکه دنیا هر لحظه شاهد زیر پا گذاشتن مفهوم انسانیت در غزه است و آنچه در آنجا می‌گذرد؛ قابل درک نیست؛ افزود: رژیم اسرائیل با مردم غزه به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی آنها انسان نیستند.
رئیس مجلس مالزی تاکید کرد: با وجود همه این رفتار‌های وحشیانه و غیر انسانی که از مهاجمان دیده می‌شود؛ آتش بس کافی نیست و رژیم اسرائیل باید آنچه را متعلق به فلسطینی هاست به آنان بازگرداند و این سرزمین را ترک کند.
جوهری عبدلله افزود: از دید من تنش‌های میان فلسطینیان و رژیم اسرائیل از جمله حمله هفتم اکتبر به کشمکش‌های بسیار طولانی مدتی برمی گردد که هفت دهه (۱۹۶۷م) قدمت دارد.
وی خاطرنشان کرد: شاهدیم بنیامین نتانیاهو از اکتبر سال گذشته قدرت گرفت، اما از زمان روی کار آمدنش؛ بدرفتاری شدید با فلسطینی‌ها را بنا گذاشت.
عبدلله افزود: گر چه هیچکدام از دولت‌های رژیم صهیونیستی پذیرفتنی نیستند، اما به این میزان وحشیگری نداشتند واین قدر ظالم نبودند.
وی اضافه کرد: به اعتقاد من از زمان روی کار آمدن نتانیاهو این خشونت‌ها شدت گرفته، رنج و سختی‌های مردم فلسطین از حد گذشته و غیرقابل تحمل شده است.
جوهری عبدلله گفت: شاهدیم مردم غزه حق زیستن ندارند و رژیم اسرائیل نه فقط حمله نظامی بلکه از هر جهت مردم غزه را محاصره و امکان دسترسی آنان را به آب آشامیدنی، غذا، کمک‌های جهانی و همه نیاز‌های اولیه سلب کرده است، اما این شرایط غیر انسانی بسیار بد، دوام نخواهد آورد.


تاکیدبر پایان سلطه اسرائیل بر فلسطین اشغالی
رئیس مجلس مالزی در پاسخ به اینکه روی جلد گذرنامه‌های مالزی نوشته شده است:"این گذرنامه برای همه کشور‌ها به جز اسرائیل معتبراست"؛ آیا درست است که یک موجود نامشروع را کشور بنامیم؟ تصریح کرد: موضع مالزی در قبال فلسطین کاملا روشن است و رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.
عبدلله افزود: تا زمانی که رژیم صهیونیستی استقلال فلسطین را بر اساس مرز‌های پیش از سال ۱۹۶۷ به پایتختی اورشلیم شرقی به عنوان پایتخت فلسطین نپذیرد؛ به اشغالگری خود در سرزمین‌های اشغالی قدس پایان ندهد و روند قطعی صلح میان فلسطین و اسرائیل انجام نشود؛ مالزی هیچ گونه ارتباطی با این رژیم اشغالگر نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: این موضع مالزی، صرفا موضعی مبتنی بر عواطف دینی نیست؛ بلکه مبتنی بر احساسات اساسی انسانی است.


تحریم اسرائیل کارساز است
رئیس مجلس مالزی در پاسخ به نتیجه دستور دولت مالزی مبنی بر منع پهلو گیری کشتی‌های رژیم صهیونیستی در بنادر این کشور تصریح کرد: به اعتقاد من تحریم رژیم اسرائیل در این شرایط زمانی، کارساز است.
جوهری عبدل گفت: ادامه این تحریم البته موضع دولت مالزی را در حمایت از مردم فلسطین تا رسیدن به آزادی کامل نشان می‌دهد و بر ارتباط با دیگر کشور‌ها، اثر نامطلوب نخواهد گذاشت. وی افزود: زمانی که رژیم اسرائیل از خود رفتار ناشایست نشان می‌دهد؛ مالزی نمی‌خواهد صرفا به برخورد زبانی و انتشار چند بیانیه رسمی دولت اکتفا کند.
عبدلله اضافه کرد: می‌خواهیم نشان دهیم که حمایت ما از مردم فلسطین، صرفا لفظی نیست و اقدام برای ممانعت کامل از پهلو گیری کشتی‌های اسرائیلی در بنادر مالزی، حمایت عملی ما است که هم اکنون انجام می‌دهیم.

نباید هولو کاست دیگری در فلسطین رخ دهد
رئیس مجلس مالزی خطاب به رژیم صهیونیستی هشدار داد: جهان نباید شاهد وقوع هولوکاستی دیگر، این بار در فلسطین باشد.
جوهری عبدلله خاطرنشان کرد: این رفتار غیر انسانی رژیم اسرائیل در هر زمانی محکوم است و این رژیم باید به فریاد مظلومیت فلسطین گوش دهد؛ زیرا همه دنیا رفتار غیر انسانی آنها را در نوار غزه محکوم می‌کند.
وی از همه جوامع بین المللی خواست؛ میزان درد و رنج تحمیل شده به مردم فلسطین را درک کنند؛ زیرا آنها انسان‌هایی مانند ما هستند که حق حیات دارند.
رئیس مجلس مالزی در پایان گفت: این وظیفه ماست تا با فشار بر سازمان ملل به سمت تصویب قطع نامه‌های حمایت کننده از فلسطین برویم و نگذاریم دنیا شاهد هولو کاستی دیگر باشد.

دیگر خبرها

  • نخست‌ وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست‌وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • «محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • آتش بس کافی نیست؛ اسرائیل باید برگردد
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین