Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@10:07:45 GMT

احتمال عضویت برزیل در ناتو تقویت شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۸۷۲۶

احتمال عضویت برزیل در ناتو تقویت شد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در دیدار با همتای برزیلی خود «جیر بولسونارو» در کاخ سفید به وی اطمینان داد که آمریکا با جدیت تلاش می‌کند تا امکان عضویت برزیل در ناتورا فراهم سازد.

ترامپ همچنین به رئیس‌جمهور برزیل گفت که روابط دو کشور هیچ‌گاه تا این اندازه نزدیک نبوده است. پیش از سفر بولسونارو به آمریکا نیز مقامات آمریکایی از اهمیت قابل‌توجه این سفر در تقویت روابط دو کشور سخن گفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری برزیل نیز در این دیدار گفت: از هر اقدامی که در جهت منافع دو کشور برزیل و آمریکا است، حمایت می‌کنم.
این در حالیست که «ژایر بولسونارو» رئیس‌جمهوری برزیل روز دوشنبه در قالب اولین سفر بین‌المللی خود بعد از رسیدن به قدرت در ژانویه ۲۰۱۹، به واشنگتن سفر کرد تا با دونالد ترامپ همتای آمریکایی دیدار کند.
لازم به ذکر است بولسونارو که به احزاب راستگرا گرایش دارد و از وی به ترامپ برزیل یا ترامپ استوایی یاد می‌شود؛ در موضع‌گیری علیه ونزوئلا با رئیس‌جمهوری آمریکا همراه است.

انتهای پیام /

183 / 156 برزیل آمریکا دیدار ناتو عضویت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: برزیل آمریکا دیدار ناتو عضویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات

وزیر خارجه ایران آمادگی تهران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با ابوظبی در چارچوب منافع و مصالح دوطرف اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، «رضا عامری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌گو کرد.

در این دیدار برنامه‌ توسعه مناسبات ۲ کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر ایران ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان ۲ کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان، بر عزم جدی تهران جهت هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید کرد و با اشاره به اهمیت تبادل هیأت‌های عالی‌رتبه میان ۲ کشور، آمادگی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات در چارچوب منافع و مصالح ۲ کشور اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • غوغای سیاسی در برزیل؛ دلیل اقامت «بولسونارو» در سفارت مجارستان چه بود؟
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • رئیس‌جمهور مکزیک: ایده دیوار مرزی ترامپ کارایی ندارد