Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طی سال‌های اخیر چین از تسلیحاتی رونمایی کرده که این تسلیحات دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند و این ویژگی‌ها، تسلیحات رونمایی شده را در نوع خود متمایز می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، طی سال‌های اخیر چین از تسلیحاتی رونمایی کرده که این تسلیحات دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند و این ویژگی‌ها، تسلیحات رونمایی شده را در نوع خود متمایز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانگ‌فنگ_۲۶؛ سلاح فراصوت چین

ماه ژانویه رسانه دولتی چین ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد این کشور از یک موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و رسیدن به خاک آمریکا رونمایی می‌کند.

دانگ‌فنگ_۲۶ که نام «نابودگر گوام» نیز به آن داده شده به نوعی برترین سلاح چین در برابر آمریکا به شمار می‌رود و متخصصان بر این عقیده هستند که طراحی ویژه این موشک رهگیری آن را بسیار دشوار می‌کند.

 

 

رونمایی چین از سلاحی که آمریکا موفق به ساخت آن نشد

ماه فوریه ۲۰۱۸ پایگاه دیلی میل گزارش داد تصاویر افشا شده نشان می‌دهند که چین یک موشک‌انداز جدید «هایپرسونیک خودکار» قابل نصب بر روی کشتی ساخته است.

چین احتمالا در حال آزمایش یک سلاح «الکترومغناطیسی» خودکار با قابلیت نصب بر روی کشتی است.

 

بیشتر بخوانید: چین سامانه موشکی پرقدرت در اختیار "پاکستان" قرار می دهد

 

تصاویر افشا شده در توییتر نشان دهنده سلاحی فوق پیشرفته و بسیار عظیم است که به نظر می‌رسد بر روی کشتی جنگی «نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش چین» مستقر شده است.

 

 

در حالی که آمریکا میلیون‌ها دلار هزینه را در طول سال‌ها برای ساخت یک سلاح خودکار کرده گزارش اخیر گویای این امر است که این تلاش آمریکا متوقف شده است.

اگر چین این اقدام را انجام داده و یک سلاح خودکار قابل نصب بر روی کشتی را آزمایش کرده باشد، اولین کشوری خواهد بود که سلاحی فوق پیشرفته از این نوع را توسعه داده است.

بزرگ‌ترین هواپیمای دو زست جهان

دسامبر سال ۲۰۱۷ رسانه‌های چین خبر دادند که بزرگترین هواپیما دو زیست جهان نخستین پرواز خود را با موفقیت انجام داده است.

این هواپیما که «کانلوگ» نام گرفته از فرودگاه شهر «جوهای» استان «گوانگ‌دونگ» به پرواز درآمد و پس از ۶۴ دقیقه نخستین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به اتمام رساند.

کانلوگ بزرگترین هواپیمای نوع خود نه تنها در چین بلکه در جهان است، این هواپیمای آبی‌-خاکی (دوزیست) برای ماموریت‌های نجات دریایی و مبارزه با آتش‌سوزی جنگل‎ها ساخته شده است.

 

 

«شکارچی عروس دریایی»

ارتش چین برای حفاظت از ناو‌های هواپیمابر خود از گزند موجودات دریایی از سلاح جدید خود رونمایی کرده است.

این سلاح که «شکارچی عروسی دریایی» نام گرفته به سادگی و در کمترین زمان به هزاران تکه تبدیل و آن‌ها را نابود می‌کند.

تهدید عروس دریایی که ناو‌های هواپیمابر را تخریب می‌کند، بسیار واقعی است؛ این بی‌‎مهرگان شناور به راحتی می‌توانند به لوله‌های ورودی آب کشتی‌ها وارد شده و سیستم‌های خنک‌کننده را مسدود و موجب اختلال در کارکرد آن‌ها شوند.

 

 

شمشیر تیز؛ پیشرفته‌ترین پهپاد پنهانکار

نیروی هوایی ارتش چین سال ۲۰۱۷ از پهپاد جنگی رونمایی کرده که قدرت حمل دو تن بمب دارد و همچنین می‌توان در جنگ‎های هوایی از آن به عنوان یک تانک هوایی استفاده کرد.

این پهپاد پنهانکار که «شمشیر تیز» نام دارد توانسته جایزه مقام دوم پیشرفت‎های فنی و علمی سال چین را از آن خود کند و نخستین پهپاد از این نوع است که خارج از اعضای سازمان ناتو ساخته می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: تنش‌های جنگی ۲ قدرت هسته‌ای آسیایی در سایه سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه چین

 

گفته می‌شود «شمشیر تیز» تا سال 2019 به منظور مأموریتهای شناسایی و ردگیری کشتی‌های خارجی و همچنین برای اهداف جنگی در دسترس نیروی هوایی ارتش چین قرار می‌گیرد.

 

 

موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با نام «جولانگ-۳»

رسانه‌های چین گزارش دادند که این کشور در حال توسعه نوع جدیدی از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با نام «جولانگ-۳» است.

 

توسعه این موشک ابتدا چند سال پیش اعلام شده بود و به نظر می‌رسد که تولید این موشک نیز بخشی از پروژه زیردریایی‌های پیشرفته «۰۹۶» این کشور با پیشران هسته‌ای است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چین رونمایی تسلیحات راهبردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ادعای اینکه ایران چند هفته و نه چند ماه فرصت دارد تا اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساخت بمب هسته‌ای را به دست آورد، اعلام کرد با این وجود این بدان معنا نیست که تهران قصد دارد به سلاح هسته‌ای دست یابد.

براساس گزارش النشره، گروسی با تاکید بر اینکه اهداف هسته‌ای کنونی ایران مشخص نیست و فقط قابل پیش بینی است، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره از مذاکرات ایران و آمریکا حمایت می‌کند.

ابراز نگرانی مدیرکل آژانس در حالی درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌شود که ایران یک سال و نیم پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای(برجام)در سال ۲۰۱۸، متحمل شدن تحریم‌های بازگردانی‌شده واشنگتن و بدعهدی شرکای اروپایی در کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا، اعلام کرد که در پنج گام تعیین‌شده و طبق بند ۳۶ برجام از انجام دادن برخی تعهدات داوطلبانه خود در توافق فاصله می‌گیرد.

محدود کردن امکانات نظارتی آژانس در تاسیسات ایران نیز اقدام متقابل تهران در واکنش به قطعنامه تنبیهی آمریکا و شرکای اروپایی برجام در دو سال گذشته انجام شد. اما مذاکرات میان ایران و آژانس برای حل‌وفصل مسائل پادمانی باقی‌مانده ادامه دارد و ایران تا کنون به تعهدات خود در بیانیه‌های مشترک با آژانس عمل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • سردار بلندپایه سپاه: در عملیات‌های بعدی از موشک‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنیم
  • العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است
  • حتی یک خودروی برقی هم موفق به دریافت پلاک تاکسی نشده است
  • عاملان تبلیغ، ساخت و تعمیر غیرمجاز سلاح به حبس درجه چهار محکوم می‌شوند
  • عاملان تبلیغ، خرید، فروش، ساخت و تعمیر غیرمجاز سلاح به حبس درجه چهار محکوم می‌شوند
  • عاملان خرید، فروش، ساخت و تعمیر غیرمجاز سلاح به حبس درجه چهار محکوم می‌شوند
  • برای نخستین بار ؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد + فیلم
  • تنها سلاح