Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:40:07 GMT

جشن نوروزگاه در جنوب خراسان رضوی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۸۹۷۵

جشن نوروزگاه در جنوب خراسان رضوی برگزار شد

گناباد- ایرنا- جشن نوروزگاه در روستاهای بیلند، آهنگ و سریده شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب خراسان رضوی برگزار شد.

فرماندار گناباد روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با هدف توسعه گردشگری و معرفی ظرفیتها و جاذبه های فرهنگی و تاریخی روستاهای گناباد در تعطیلات نوروز هر روز یک آئین به صورت منسجم در روستاهای این شهرستان برگزار می شود که از جمله آن نوروزگاه بیلند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حامد قربانی افزود: آئین سنتی نوروزگاه روستای بیلند شامل مراسم نوروزخوانی، ازدواج سنتی، پیاده روی خانوادگی، آئین مقامی، بازیهای بومی و محلی و بازارچه های تولیدات محلی و صنایع دستی بود.
وی ادامه داد: علاوه بر نوروزگاه روستای بیلند برنامه های مشابهی چون بازارچه نان و غذاهای سنتی، محصولات روستایی و نمایشگاه توانمندیهای بانوان در روستاهای باغ آسیا، نوده پشنگ و گیسور، پیاده روی خانوادگی و عمومی در روستاهای زیرجان و زیبد، آئین بی بی گرد، مسابقات ورزشی، بازیهای بومی و محلی در کاخک، سقی، گوهردشت، دیسفان و جشن عیدانه در گناباد هم برگزار می شود.
او گفت: در تعطیلات نوروز هر روز به یک عنوان شامل نوروز و طبیعت، بومگردی، کویرنوردی، غذاهای سنتی، صنایع دستی و گردشگری مذهبی اختصاص داده شده و متناسب با ظرفیت هر روستا یک آئین در همان جا اجرا می شود.
فرماندار بجستان هم در در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: جشن نوروزگاه در روستاهای آهنگ و سریده این شهرستان هم برگزار شد.
حسین ابراهیمی کردیانی افزود: این آئین با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی شامل بازیهای بومی و محلی، مسابقات ورزشی، نمایشگاه توانمندیهای صنایع دستی و محلی و نوروزخوانی و اجرای موسیقیهای محلی همراه بود.
روستای بیلند از توابع بخش مرکزی شهرستان گناباد و روستاهای آهنگ و سریده از توابع دهستان جزین بخش مرکزی بجستان هستند.
شهرستانهای گناباد و بجستان در مجموع با 400 جاذبه تاریخی و گردشگری به ترتیب در فاصله 287 و 278 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.
1922/2095

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نوروزگاه گناباد و بجستان گناباد و بجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج کانون بسیج هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی جمشیدی ظهر سه شنبه در آئین تجلیل از هنرمندان برتر بسیجی استان افزود: این سازمان دوهزار عضو در استان دارد و فعالیت‌هایی مانند کارگاه‌های توانمندسازی همچون عکاسی، بازیگری برای هنرمندان بسیجی داشته و نشست هم اندیشی هنرمندان نیز در راستای توانمند سازی هنرمندان بسیجی برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در این راستا به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در آئینی از هنرمندان برتر بسیجی استان تجلیل شد.

جمشیدی افزود: در این آئین یاد و خاطره شهید هنرمند مرتضی آوینی که در بیستم فروردین ماه در منطقه فکه خوزستان در حین فیلم برداری به شهادت رسیده بود و همین طور شهید شاخص بسیج هنرمندان کشور شهید «مجید فریدفر» گرامی داشته شد.

وی تصریح کرد: آئینی نیز به مناسبت سالروز تأسیس بسیج هنرمندان در بیستم فروردین ماه برگزار شد و مدیران کانون‌های بسیج هنرمندان، مسئولان انجمن‌های ادبی هنری و مسئولان فضای مجازی بسیج هنرمندان تجلیل شدند.

کد خبر 6079914

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب
  • «مجلس ایرانشهر» در تنگستان برگزار می‌شود
  • دانش سنتی حاصل قرن‌ها آزمون و خطا در محیط طبیعی و اجتماعی است
  • پنج کانون بسیج هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • شب شعر وعده صادق در مشهد برگزار شد
  • کنگره شعر توس تا نیشابور برگزار می‌شود
  • آیین سنتی جارو زنی حرم مطهر رضوی 
  • رباط فخرآباد شهرستان بجستان کاروانسرایی در خدمت مسافران و بازرگانان
  • «رباط فخرآباد» کاروانسرایی در خدمت مسافران و بازرگانان
  • رتبه برتراستانی گناباددر اجرای طرح نهضت ملی مسکن