Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@00:42:13 GMT

کدری آب شهرهای گروه الف مازندران فردا عادی می شود

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۹۰۲۷

کدری آب شهرهای گروه الف مازندران فردا عادی می شود

قطعی آب آشامیدنی شهرهای گروه الف از جمله بابل ، سوادکوه ، بابلسر ، فریدونکنار و سوادکوه و خارج شدن تصفیه خانه طلوت که تصفیه آب آشامیدنی این شهرها را انجام می دهد یکی از آسیب های سیل اخیر بود که هنوز به شرایط عادی بازنگشته و مردم این مناطق به استفاده از اب معدنی برای مایحتاج روزانه خود مجبور هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، بارش باران بی سابقه که روز یکشنبه هفته گذشته در مازندران آغاز شد، بنا به اظهار نظر مسئولان هواشناسی مازندران در 30 سال اخیر بی سابقه بود و نه تنها مردم مازندران و مسافران، حتی نیروهای امدادی را غافلگیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آسیب به بیش از 6 هزار واحد مسکونی روستایی، شهری ، تخریب 500واحد مسکونی، فراری شدن حدود 500 خانوار شهرستان سیمرغ از منازلشان و سکنی گزیدن در دیگر شهرها، خسارت به مزارع کشاورزی و باغی در شهرهای مرکزی و شرقی استان و تخریب تاسیسات عمومی بخشی از خسارت سیلاب اخیر بود.
علاوه بر این آسیب به تاسیسات آب آشامیدنی 265 روستا با حدود 60 هزار خانوار ، تخریب و آسیب 66 دهنه پل بزرگ و کوچک در روستاها و کم آبی تنها بخش و نمونه ای اندک از آسیب های سیلاب اخیر به مازندران است چرا که هنوز بسیاری از مدیران دستگاههای اجرایی آمار دقیقی از میزان و شدت خسارت وارده به مجموعه های زیر پوشش خود ندارند.
ابراهیم یخکشی روز شنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: سیلاب حجم عظیمی از گل و لای را وارد سد البرز کرد که تنها تغذیه کننده آب تصفیه خانه بابلکنار است و عملا این تصفیه خانه را از مدار خارج کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران افزود: هم اکنون از آب سطحی سد استفاده می کینیم که املاح کمتری داشته تا بتوانیم تصفیه خانه را وارد مدار کنیم.
یخکشی اعلام کرد از فردا با ورود تصفیه خانه به مدار، مردم شهرهای گروه الف اب عاری از شن را شاهد خواهند بود.
وی همچنین کمبود اعتبار را از دلایل اصلی توقف عملیات ساخت تصفیه خانه اصلی شهر بابل عنوان کرد و افزود: برای اتمام این پروژه بیش از 70 میلیارد تومان اعتبار لازم است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به اینکه 70 درصد از عملیات ساخت تصفیه خانه اتمام یافته ، افزود: علت بالا بودن رقم اعتبار مورد نیاز تغییر نرخ ارز و بالا رفتن قیمت ماشین آلات و تجهیزات تصفیه خانه است.
7335/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بارش باران تغذیه کشاورزی مسافران نرخ ارز 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار ایلام: تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا خرداد تکمیل شود

استاندار ایلام با اشاره به بعضی خدمات آبفای استان طی دو سال گفت: طی این مدت به ۱۸ روستای بخش جزمان و ۱۳ روستای دهستان داجیوند(بخش مرکزی هلیلان) آب‌رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در دیدار با مدیرعامل و معاونین آبفای استان ایلام، اظهار کرد: تکمیل تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا پایان خردادماه در اولویت قرار گیرد و تصفیه‌خانه فاضلاب ایلام در قالب قرارداد (بی او تی) تکمیل شود و تکمیل فاضلاب مهران و ایوان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به آب‌رسانی به روستاهای شهرستان چوار با مشارکت بسیج سازندگی سپاه، افزود: در قالب آب‌رسانی به مناطق محروم، به بیش از ۱۴ روستای محروم با مشارکت آبفای استان و قرارگاه سازندگی سپاه، آب‌رسانی شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: با دستور مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برای تعمیر و اصلاح سیل‌بندهای شهر ایلام، ۱۸ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت که مقرر شد سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو طی زمان‌بندی سه‌ساله، به صورت برابر این اعتبارات را تأمین و این پروژه را تکمیل کنند.

بهرام‌نیا گفت: با کمک قرارگاه بسیج سازندگی سپاه پاسداران، آبرسانی به ۱۲۸ روستای استان با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال اجرا بوده و قرار است که این تعداد روستا به ۲۰۰ روستا با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان در استان افزایش پیدا کند.

کد خبر 745201

دیگر خبرها

  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک برطرف شد
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک مرتفع شد
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه
  • تشدید باران در استان/پایه برق‌های آسیب‌دیده وارد مدار شدند
  • استاندار ایلام: تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا خرداد تکمیل شود
  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی
  • بازگشت دامنه نوسان بورس به حالت عادی از فردا