Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@15:01:15 GMT

اتباع و مهاجرین آسیب های اجتماعی یزد را تشدید کرده اند

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۹۰۸۴

اتباع و مهاجرین آسیب های اجتماعی یزد را تشدید کرده اند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران و همچنین جذب بودجه برای توانمندسازی مناطق حاشیه نشین شهر یزد از اتفاقات شیرین سال گذشته بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، فخرالسادات خامسی هامانه جذب بودجه برای مناطق حاشیه نشین یزد را از مهمترین و شیرینترین اتفاقات سال گذشته دانست و اظهار داشت: در سال گذشته با جذب بودجه مناسب دفاتر تسهیلگری  در سه منطقه حاشیه نشین شهر یزد راه اندازی شد که بر اساس سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های انجام شده برنامه توانمندسازی در این مناطق حاشیه ای شهر یزد اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت حوزه آسیب های اجتماعی گفت: اخبار و مطالبی که در خصوص آسیبهای اجتماعی به گوش می رسد و همچنین بازدیدهایی که از مراکز مرتبط با این حوزه که در سال قبل داشته ام از تلخ ترین خاطرات سال قبل هستند که برای من بسیار ناراحت کننده بوده است.

خامسی اظهار داشت: آسیبهای اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، کودکان کار، حاشیه نشینی و ... از جمله مشکلات کشوری هستند اما در استان یزد بیشتر موضوع حضور اتباع و مهاجرپذیری مطرح است که سایر آسیب های اجتماعی را در استان تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی افزود: بررسی و دقت در آمارها حاکی از آن است که  آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و... در استان یزدتحت تاثیر حضور اتباع و مهاجرین است به این صورت که حضور آن های کی از دلایل افزایش این آسیب ها در استان بوده که برنامه ریزی برای مقابله با این آسیب ها را نیز دچار مشکل کرده است.

خامسی با بیان این که استان یزد از نظر شاخص های چون طلاق و اعتیاد جزء 10 استان اول کشور نیست تاکید کرد: استان یزد در اکثر آسیبهای اجتماعی رتبه بالایی ندارد اما نرخ رشد این آسیب ها همسو با کل کشور بالا است اما در مجموع جایگاه استان یزد در آسیب های اجتماعی بد نیست.

وی اذعان داشت: اهمیت و حساسیت موضوع آسیب های اجتماعی به حدی است که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و ایشان نیز به آن ورود کرده اند و از این رو ضروری است سایر مسئولین نیز توجه جدی به این حوزه حساس داشته باشند.

این مقام مسئول در خصوص عملکرد خود در سال 97 گفت: در قالب شرح وظایفی که وجود داشت طرح و برنامه های خوبی در استان اجرا شد  و بنظرم از این جهت عملکرد خوبی داشته ایم زیرا در سال قبل چند طرح کشوری مانند طرح پگاه، نسیم، گام و پویش ازدواج پایدار به عنوان پایلوت در استان یزد اجرا شد.

خامسی افزود: در واقع در سال قبل یکسری برنامه ها تدوین شد و سعی کردیم که به نحو احسن انجام شود.  طرح های جدیدی بود که با همکاری سازمان های مردم نهاد و برخی سازمان ها در استان به خوبی اجرا شد و در مجموع سالی فعال و پویایی را در حوزه فعالیت های اجتماعی گذراندیم.

وی در خصوص اهداف و برنامه ها خود در سال جدید گفت: با توجه به تفاهم نامه های چندجانبه ای که وجود دارد طرح و برنامه های موجود ادامه خواهد یافت البته سعی خواهیم کرد تا با فعال کردن سایر شهرستان ها، این طرح ها در شهرستان ها نیز اجرا شود.

لزوم آمادگی برای مقابله با تشدید آسیب های اجتماعی

خامسی با اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر کشور تصریح کرد: با توجه به تاثیر مستقیم شرایط اقتصادی بر آسیب ها و معضلات اجتماعی متاسفانه چالش ها و مشکلات اقتصادی اخیر نیز روی معضلات اجتماعی تاثیر گذاشته و آن ها را تشدید کرده و متاسفانه برنامه ریزی  در این حوزه را نیز سخت تر کرده و بنظرم یکی از مهمترین چالش های امسال تشدید آسیب های اجتماعی متاثر از شرایط اقتصادی خواهد بود که باید برای آن آمادگی داشت.

وی با بیان ضرورت توجه جدی مسئولین به حوزه اجتماعی اظهار داشت: در حوزه های اقتصادی و عمرانی کارها و اقدامات قابل رویت، مشخص و ملموس هستند اما حوزه اجتماعی به دلیل ماهیتی که دارد مشخص و ملموس نیست اما مسئولین باید توجه داشته باشند که اگر این حوزه دچار آسیب شود بر سایر حوزه ها نیز تاثیر خواهد گذاشت به عبارتی اگر حوزه فرهنگی و اجتماعی یک جامعه تقویت نشود و آسیب های آن برطرف نشود مطمئناً روی مباحث دیگر نیز تاثیر خواهد گذاشت.

خامسی با بیان این که مقام معظم رهبری به موضوع آسیب های اجتماعی ورود کرده و تاکیدات زیادی را در این خصوص داشته اند ادامه داد: با توجه به اهمیت حوزه فرهنگی و اجتماعی لازم است فرمانداران شهرستان های مختلف توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند و طرح و برنامه های مرتبط با حوزه های اجتماعی و فرهنگی را در شهرستان ها تعریف و اجرا کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست روسای هیات های مهاجرین با سرپرست امور اتباع سمنان

 اولین جلسه و نشست صمیمی روحانیون ، روئسای هییت های مذهبی مهاجرین و رابطین فرهنگی مهاجرین استان سمنان در سال جاری به ریاست یوسف کلیچ سرپرست امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان برگزار شد.

این نشست روز چهارشنبه مورخ :١۴۰٣/١/٢٩در سالن جلسات اداره کل اتباع استان سمنان برگزار شد.

در این جلسه یوسف کلیچ سرپرست امور اتباع استان سمنان ضمن عرض تبریک سال جدید و عید سعید فطر به بیان نکاتی در مورد هدف برگزاری جلسه اشاره کرد.

کلیچ گفت حضور برادران و خواهران مهاجر ما در کنار برادران و خواهران ایرانی خود در نماز عید فطر همبستگی قوی از برادری دو کشور را به نمایش گذاشت و به همه نشان داد، ما همه بنده خدائیم و هدف در نهایت رضایت خداست.

وی افزود: ما شاهد فعالیت های فرهنگی بسیار خوب و اثر گذار مهاجرین مقیم استان در ماه مبارک رمضان بودیم که یکی از این موارد برگزاری افطاری های ساده در مساجد، هیئات و منازل در سطح استان بود که با توجه به پوشش خبری مناسب در سطح استان و رسانه ملی با حمایت و تلاش سازمان ملی مهاجرت ، قطعا این نوع برنامه ها علاوه بر فرهنگ سازی ، آثار معنوی و اتحاد و همدلی را بهمراه دارد و برکات سفره مسلمین را زیاد می‌کند‌.

 کلیچ در ادامه به حمله پهپادی و موشکی موفق ایران به مواضع رژیم صهیونیستی با اشاره به ماده ۵١ کنوانسیون‌های بین المللی حمله به کنسولگری ایران را که جزئی از خاک کشور محسوب می شود که همراه با شهادت برخی سرداران و مستشاران نظامی بود را محکوم کرد و در مقابل برابر موازین و مقررات بین المللی حمله پهپادی و موشکی ایران را در پاسخ به جنایات و اقدام مذبوحانه کاملا قانونی دانست و از نیروهای مسلح و سپاه قدردانی نمود .

وی همچنین از دفاع همه جانبه ، همدلی و همراهی کشور های اسلامی با جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با کفر مطلق اسرائیل جنایتکار کودک کش تشکر کرد.

در حاشیه این جلسه موسوی رئیس مجمع هیئت های مذهبی استان سمنان با بیان نکاتی در مورد طرح سپرده گذاری اتباع خواستار شفاف سازی این طرح شدند تا شایعات و ابهامات این طرح برای اتباع رفع شود.

 وی همچنین در مورد نداشتن مکانی مناسب و مستقل مثل حسینه یا مسجد برای اجرای فعالیت ها و برنامه های فرهنگی برای اتباع استان اشاره کرد و از یوسف کلیچ سرپرست امور اتباع استان خواستار رفع این کمبود و نیاز مبرم برای مقابله با تهاجم فرهنگی در نسل جوان و نوجوان اتباع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • دیدار مدیر کل امور اتباع البرز با امام جمعه چهارباغ
  • نشست روسای هیات های مهاجرین با سرپرست امور اتباع سمنان
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • جلسه ساماندهی اتباع ومهاجرین خارجی استان یزد