Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه گفت: افتتاح طرحها در حوزه های مختلف بیانگر این است که ملت ایران به رغم تحریم ها مسیر توسعه را می پیماید.

سید عباس عراقچی عصر شنبه در مراسم آغاز به کار مجموعه تفریحی - گردشگری باغ گیاه شناسی مشهد افزود: ملت ایران در مقابل تحریم های ظالمانه دشمن روی پای خود ایستاده است و سختی ها را پشت سر می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مدیریت شهری مشهد در جذب سرمایه‌گذار و گردشگر خارجی به این شهر نقش موثری دارد و امیدواریم هر روز شاهد افتتاح چنین پروژه‌هایی در کشور باشیم.
معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه گفت: مجموعه تفریحی - گردشگری باغ گیاه شناسی مشهد هم در جذب سرمایه‌گذار و گردشگر خارجی نقش موثری دارد و خوشحالم که در روزهای نخستین سال جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است مدیریت شهری مشهد اقدام به افتتاح آن کرده است.
عراقچی افزود: امید است تا سال آینده مرحله بعدی این مجموعه نیز افتتاح شود و در نهایت شاهد یک مجموعه عظیم تفریحی و گردشگری در مشهد باشیم.
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: مشهد شهر حضرت امام رضا(ع) و شایسته بهترینهاست.‌
محمد رضا کلائی افزود: استقبال مردم از باغ، سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند این شادی ادامه داشته باشد چون آنها زحمات زیادی برای ساخت این مجموعه متحمل شده اند و شاید لازم باشد نظام بهره‌برداری مجموعه قویتر باشد تا سطح اشتغال در آن افزایش یابد.‌
وی اضافه کرد: هر قدمی که در مشهد بر می ‌داریم باید برای زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) باشد.
مدیرکل مجموعه تفریحی، گردشگری گیاه‌ شناسی مشهد نیز دراین مراسم گفت: ساخت مرحله نخست طرح مجموعه تفریحی گردشگری گیاه ‌شناسی مشهد هزار و 30 میلیارد ریال هزینه درپی داشته است.
نفیسه اصغری افزود: در مرحله نخست، 25 هکتار این مجموعه آماده و 500 شغل به صورت مستقیم ایجاد شد.
وی ادامه داد: هدف راه اندازی مجموعه تفریحی - گردشگری باغ گیاه شناسی مشهد عمل به دستور مقام معظم رهبری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است و توانسته ایم در این راستا موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم شویم.
عملیات اجرایی ساخت طرح گردشگری، تفریحی باغ گیاه شناسی مشهد سال 1396 آغاز شد.
1922/7505

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی تحریم ها باغ گیاه شناسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از برگزاری جشنواره رود و ریل برای انتخاب روستای بیشه برای ثبت در فهرست جهانی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: جشنواره رود و ریل امروز 30 فروردین‌ماه در روستای بیشه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت روستای گردشگری ایران برای ثبت در فهرست بهترین روستاهای جهانی ایران انتخاب شده‌ است، اضافه کرد:  بیشه در بخش پاپی خرم‌آباد یکی از این روستاها است.

بازدید مسافران از «فلک‌الافلاک»، بام گردشگری لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: برگزاری جشنواره رود و ریل یکی از برنامه‌های در نظر گرفته‌ شده برای انتخاب روستای بیشه در فهرست جهانی است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: مشارکت جوامع محلی و معرفی جاذبه‌های خط راه‌آهن سراسری ایران و رودخانه سزار از اهداف برگزاری جشنواره رود و ریل در لرستان است.

وی با اشاره به ثبت خطّ راه‌آهن سراسری ایران در میراث جهانی، یادآور شد: مردم لرستان از دو اثر طبیعی و صنعتی در مجاورت روستای بیشه ارتزاق می‌کنند.

ایران در سال 2024 امکان ارسال هشت پرونده به سازمان گردشگری ملل متحد برای انتخاب روستاهای برگزیده گردشگری در فهرست جهانی را دارد.

روستای ابیانه (اصفهان)، روستای کندلوس (مازندران)، پالنگان (کردستان)، بیشه (لرستان)، میمند (کرمان)، روستای فهرج (یزد)، اصفهک (خراسان جنوبی) و قلعه بالا (سمنان) از روستاهای معرفی‌شدۀ ایران برای ثبت در فهرست جهانی است.

آبشار بیشه چهل‌وهشتمین اثر ملی است که در 27 اسفند 1387 در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد! (+عکس)
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل راه‌اندازی می‌شود
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • راه‌اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل اردبیل
  • راه اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل
  • نشست مشترک آژانس‌های گردشگری شهرستان گرگان