Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد پروژه‌های آمریکا برای آزمایش موشک‌های SM-۳ Block IIA به منظور رهگیری موشک‌های قاره‌پیما، مسکو را بر آن می‌دارد تدابیر فنی مناسب اتخاذ کند.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه روسیه، اگر آمریکا طرح خود را برای آزمایش موشک‌های SM-۳ Block IIA سامانه ایجیس (Aegis) به منظور رهگیری موشک‌های بالستیک قاره‌پیما محقق کند، روسیه تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما به اخباری که با استناد به مسئولان پنتاگون درخصوص تمایل نظامیان آمریکایی برای آزمایش موشک SM-۳ Block IIA برای رهگیری موشک بالستیک قاره‌پیما در سال ۲۰۲۰ از سوی رسانه‌های آمریکایی منتشر شده است، توجه داریم. یک تهدید به واقعیت تبدیل می‌شود. روسیه باید آن را مورد توجه قرار دهد و تدابیر لازم را در سطح فنی اتخاذ نماید.»

واشنگتن ۱۷ ژانویه در گزارشی درخصوص سیاست آمریکا در زمینه دفاع ضدموشکی اعلام کرد آزمایش موشک SM-۳ Block IIA که برای سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است، به رهگیری موشک‌های بالستیک قاره‌پیما اختصاص خواهد داشت.

این بیانیه افزود: «این طرح نگرانی ما را برانگیخته است. اخبار مبنی بر چنین آزمایش‌هایی بار دیگر موید ماهیت وقیح اظهارات واشنگتن مبنی بر اینکه سامانه دفاعی ضدموشکی آمریکا روسیه را هدف قرار نمی‌دهد، است. واشنگتن سال هاست تلاش می‌کند مسکو را متقاعد کند که سامانه ضدموشکی که در حال ایجاد آن است، نیرو‌های بازدارندگی هسته‌ای روسیه را تهدید نمی‌کند.»

موشک SM-۳ Block IIA بخشی از سامانه دفاع موشک بالستیک ایجیس است. این سامانه قرار است در سال ۲۰۲۰ در لهستان مستقر شود. دو آزمایش این موشک که ژوئن ۲۰۱۷ و ژانویه ۲۰۱۸ انجام شد، به شکست انجامید. اما پرتاب این موشک در فوریه ۲۰۱۷ و ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ با موفقیت انجام شد.

رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال ۱۹۸۷ پیمان نیرو‌های هسته‌ای میا‌ بُرد را امضا کردند. هدف از انعقاد این پیمان انهدام همه موشک‌های کروز و موشکی بالستیک آمریکا و روسیه بود که از زمین پرتاب می‌شوند و برد آن‌ها بین پانصد تا پنج هزار و پانصد کیلومتر است.

مسکو در آن زمان واشنگتن را به آزمایش سامانه‌های ممنوعه در قالب پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان‌بُرد و همچنین استقرار سامانه‌های ایجیس متهم کرد. سامانه‌های ایجیس در خاک اروپا تحت عنوان سپر ضدموشکی، ظرف چند ساعت از یک ساز و کار دفاعی به یک سامانه جنگی تبدیل شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه آمریکا تسلیحات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارحه آمریکا تاکید کرد که این کشور در اوایل ماه میلادی جاری در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی در روسیه به این کشور هشدار داده بود.

به گزارش ایسنا، میلر در کنفرانسی خبری گفت: ما در هفتم مارس با اطلاعات واضح و پرجزئیات در رابطه احتمال وقوع حمله تروریستی در گردهمایی‌های بزرگ ازجمله کنسرت‌ها به روسیه هشدار دادیم.

وی در ادامه تاکید کرد: این اولین هشدار نبود که ما به روسیه در این زمینه می‌دادیم.

حمله تروریستی و تیراندازی‌های مرگبار روز جمعه در سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو به کشته شدن ۱۴۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیرا گفته بود او همچنان اوکراین را مظنون هم‌دستی در حملات تروریستی اخیر در روسیه می‌داند اما در حال حاضر به دنبال پیدا کسی است که دستور این کار را داده است.

وی گفت آمریکا و متحدان در تلاش برای حفاظت از گروه‌های نیابتی خود در اوکراین بوده و می‌گویند که کی‌یف هیچ نقشی در این حملات تروریستی نداشته و داعش مسئول این حملات است.

کمیته تحقیقاتی روسیه امروز اعلام کرد که بازرسان مدارکی کسب کرده‌اند که حاکی از ارتباط تروریست‌های کنسرت کروکوس با اتباع اوکراینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا : به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • آمریکا: به روسیه هشدار داده بودیم !
  • آمریکا: به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • آلمان چهار آتشبار پاتریوت دیگر به آمریکا سفارش داد
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد
  • هشدار رئیس پلیس فتا لرستان در خصوص پیامک‌های جعلی در ایام نوروز
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • موشک جدید و مخوف کیم‌جونگ‌اون!/ عکس
  • اقتدار ۴۵/ فتاح؛ قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان