Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: ایام عید نوروز یکی از شلوغترین و پر ازدحام ترین زمان های حضور زائران درمشهد الرضا است و همدلی زائران و مردم در این ایام بسیار ضروری می باشد.

جواد کریمی قدوسی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: مهمترین وظیفه درباره توجه به زائران و مسافرانی که در ایام تعطیلات نوروز در استان خراسان رضوی و خصوصا شهر مقدس مشهد حضور پیدا می کنند، به عهده بخش های دولتی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: استاندار ، که برای اولین سالی است که در عید نوروز میزبان زائران امام هشتم هستند ومسلما مردم و زائران درباره اولین عملکرد او در زمان هایی که مشهد با حجم گسترده زائران مواجه می باشد قضاوت خواهند کرد وهمچنین فرمانداری شهرستان مشهد باید امکانات خود را در جهت خدمت هرچه بیشتر و بهتر به زائران بکار بگیرند و شورای تامین استان نیز در این ایام باید کاملا وضعیت عملیاتی داشته باشد  و امنیت زائران و مسافران  را چه در مسیرهای منتهی به استان و چه در زمان اقامت آنها فراهم کنند.
نماینده مردم مشهد و کلات  بیان داشت:  ایام عید نوروز یکی از  شلوغترین و پر ازدحام ترین زمان های حضور زائران  درمشهد الرضا است که دوستداران اهل بیت از  نقاط مختلف کشور  و حتی خارج ازمرز ها برای عرض ارادت و خصوصا شرکت در سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز اول  سال به مشهد مقدس سفر می کنند  ، از این رو در این روزها مشهد دارای شرایط ویژه ای می باشد که کمتر در طول سال اتفاق می افتد.
کریمی قدوسی افزود: در حوزه اسکان زائران نیز اتحادیه زائرسراها و هتل داران توجه داشته باشند که با رعایت مسائل فرهنگی با زائران رفتار مناسب و در خور شان زائران داشته باشند و مبادا هزینه زمان هایی که هتل ها و زائر سراهای آنها خالی می باشد را در این چند روز از زائران جبران کنند ، که قطعا چنین رویه ای باعث آزرده خاطر شدن زائران عزیز خواهد شد و بدون تردید چنین درامدی آن هم از زائر امام مهربانی ها دارای برکت نیز نخواهد بود و این موضوع در مورد کسبه و مغازه های اطراف حرم مطهر نیز صدق می کند.
وی اظهار داشت: در این زمان نقش مردم در میزبانی از زائران از همه مهمتر و پررنگتر می باشد، اگرچه همه مشهدی ها خادم الرضا هستند و همواره از برکت همجواری با این امام به طور صحیح استفاده کرده و از زائران این امام به طور پسندیده پذیرایی می کنند ، اما توصیه ما این است که با همدلی و همراهی با زائران و ارائه راهنمایی های درست به انها در ثواب زیارت این زائران شریک باشند.
کریمی قدوسی ادامه داد: از زائران نیز انتظار داریم  با مسئولان استان و شهرستان مشهد  همکاری لازم را داشته باشند و  به توصیه های آنها در حوزه های مختلف توجه و عمل کرده و آنها را رعایت کنند .  از طرفی  محدوده حرم مطهر در این چند روز ، متمرکز ترین مکان حضور زائران است از این رو علاوه بر اینکه همه باید در حفظ نظم و رعایت حق تقدم مراعات یکدیگر را نمایند لازم است  با مسئولان انتظامی نیز در این محدوده نهایت همکاری را داشته باشند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایام نوروز کریمی قدوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشخص شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، محمدحسین آجیلیان افزود: زائران خانه خدا در قالب گروه‌های مدینه قبل و بعد از تاریخ ۲۴ اردیبهشت عازم سرزمین وحی می‌شوند و عملیات رفت تا ۱۸ خرداد ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اعزام زائران عمره مفرده از سوم اردیبهشت

وی اضافه کرد: در عملیات حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا از ایران راهی کشور عربستان می‌شوند و این عملیات درحالی انجام می‌شود که ۵۸ هزار و ۶۲۱ زائر از طریق فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها اعزام خواهند شد.

آجیلیان با بیان اینکه ۱۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران معین عملیات حج تمتع هستند، ادامه‌داد: فرودگاه‌های اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان به‌عنوان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های حضرت امام خمینی(ره)، قشم و چابهار به‌عنوان فرودگاه‌های غیر مالکیت شرکت فرودگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی به زائران خانه خدا خواهند بود.

مسئول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از اول تیر ماه خواهد بود، گفت: زائران استان‌های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، مرکزی، کرمانشاه و شهرستان کاشان از طریق فرودگاه امام خمینی(ره)، زائران استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه شیراز، زائران استان خراسان شمالی از طریق فرودگاه مشهد، زائران استان چهارمحال و بختیاری از طریق فرودگاه اصفهان و زائران استان کردستان از طریق فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی خواهند شد.

آجیلیان با اعلام خبر اعزام زائران عمره‌گزار در اردیبهشت امسال، گفت: با اعلام سازمان حج و زیارت، تعداد محدودی از این زائران پیش از آغاز عملیات حج تمتع در سفری ۱۰ روزه راهی مکه مکرمه و مدینه منوره خواهند شد.

وی با اشاره به آمادگی فرودگاه‌های معین حج تمتع برای برگزاری هرچه بهتر این عملیات، خاطرنشان‌کرد: زائران با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی معراج عازم عربستان می‌شوند و فرودگاه‌ها موظف هستند تا پیش از عملیات حج تمتع هرگونه نواقص و عوامل موجب ایستایی زائران را برطرف کرده و با آمادگی کامل به استقبال این عملیات بزرگ بروند. این در حالی است که نمایندگان سازمان حج و زیارت و شرکت‌های هواپیمایی حامل زائران در فرودگاه‌ها حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227347 برچسب‌ها حج عمره

دیگر خبرها

  • آئین شکرانه خدمت زائران نوروزی حضرت رضا (ع) 
  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • نشست ادواری شهرداران کلان شهرها و مراکز استان ها در مشهد+ عکس
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • چرا پس از عید فطر تا تیر 1403، زمان مناسبی برای رزرو تور استانبول است؟
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • زمان اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشخص شد