Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اخطاریه شماره ۲ شنبه مورخ ۹۸/۰۱/۰۳ به شرح ذیل است:

یک سامانه  بارشی  از یکشنبه  ۴ فروردین  از جنوب ، جنوبغرب و غرب  وارد کشور می شود.  انتظار می رود که این سامانه  از روزهای یکشنبه تا سه شنبه غیر از مناطق جنوبشرق کشور در غالب نقاط کشور موجب بارش باران همراه با  رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات البرز و مناطق مرتفع زاگرس بارش برف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با نفوذ توده هوای نسبی گرم از عرضهای جنوبی،  غالبا بارش باران را انتظار داریم  و به همین سبب موجب ذوب برف  و افزایش شدت روانآب و طغیان رودخانه ها در منطقه جنوب و جنوبغرب میشود. همچنین  به سبب  ناپایداری نسبی شدید و بالا بودن احتمال دما  وقوع رگبار ورعدوبرق و برخی نقاط تگرگ در مناطق غرب، جنوبغرب و جنوب کشور  پیش بینی میشود.  بیشینه بارش این سامانه در جنوبغرب  و غرب کشور در استانهای لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و کهگیلویه و بویر احمد پیش بینی میشود.  بر این اساس  با توجه به شدت و مدت  بارش در جنوبغرب و جنوب کشور انتظار طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب همراه با رگبار و رعدوبرق  و وضع هوا در سایر استانها به شرح زیر پیش بینی میشود:

یکشنبه ۹۸/۰۱/۰۴:

رگبار و رعدوبرق با احتمال وقوع سیلاب ناگهانی وبالا آمدن موقت رودخانه ها در  استان  هرمزگان و جزایر استان در خلیج فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، و از اواخر وقت  بارش باران و در برخی نقاط همراه با رگبار باران  در استانهای ایلام، لرستان، خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، چهار محال بختیاری که با احتمال سیلابی شدن مسیلها و ابگرفتگی معابر می باشد.

دوشنبه ۹۸/۰۱/۰۵:

بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وقوع سیلاب، طغیان رودخانه ها در استان های  خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی و جنوب فارس و دامنه های زاگرس در جنوب  اصفهان  و  بعد از ظهر و شب  با  شرایط طوفانی (رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت) در غرب یزد، شمال اصفهان  و جنوب استان مرکزی،  همچنین  بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و  لغزندگی جاده  در جاده های کوهستانی و برفگیر استانهای لرستان، چهارمحال و بختیاری،  زنجان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،کردستان، ارتفاعات البرز در استانهای تهران، البرز، قزوین و سمنان و بارش باران همراه با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در گیلان و غرب مازندران.

سه شنبه ۹۸/۰۱/۰۶:

بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها  در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، جنوب فارس، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس و  دامنه های زاگرس در  غرب اصفهان رگبار و رعدوبرق و وزش بادشدید با احتمال سیلابی شدن مسیلها در غرب  استان یزد، غرب کرمان ، قم. سمنان، خراسان شمالی. همچنین بارش برف  و باران در ارتفاعات و جاده های کوهستانی زاگرس و البرز .

 بر این اساس اقدامات زیر توصیه میشود:

      برای سفر در مسیرهای یاد شده  لازم است برنامه ریزی با توجه به شرایط جوی انجام شود و طی روزهای آینده برای سفر در مناطق کوهستانی احتیاط لازم در نظر گرفته شود. همچنین از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها  و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری شود.

به سبب بارشهای قابل ملاحظه و رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در غرب و جنوبغرب کشور پیش بینی میشود و توصیه میشود تمهیدات لازم از سوی مدیریت منابع آب بعمل آید.

به سبب  پیش بینی وقوع رعدوبرق طی روزهای دوشنبه تا سه شنبه، صعودهای کوهستانی  در البرز و بویژه زاگرس توصیه نمیشود و در غیر این صورت  با رعایت حداکثر اقدامات لازم برای حفظ ایمنی انجام شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | هشدار قرمز برای ۴ استان 

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «با آغاز فعالیت سامانه بارشی استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز بارش‌ باران، رعد و برق و تگرگ، وزش باد شدید آغاز می‌شود.»
فریا گودرزی افزود: «دوشنبه (۲۷ فروردین) علاوه بر مناطق گفته شده، در آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی در نیمه شمالی کشور هم بارش پیش‌بینی شده‌است.»
روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) با تشدید فعالیت این سامانه بارشی و صدور هشدار قرمز بارش‌ در استان‌های هرمزگان، جنوب فارس، غرب سیستان و بلوچستان و نیمه جنوبی کرمان بارش‌های سنگین پیش‌بینی شده‌است.
گودرزی گفت:‌ «هشدار قرمز تا چهارشنبه (۲۹ فروردین) ادامه دارد. بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی از جمله مخاطرات این هشدار است.»
گودرزی درباره پیش‌بینی بارش‌های روز چهارشنبه (۲۹ فروردین) ادامه داد: «چهارشنبه (۲۹ فروردین) بارش‌ها با شدت کشور در جنوب کشور و در استان‌های در استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب اصفهان و جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارش‌ها ادامه دارد.»

بیشتر بخوانید:
صدور 3 هشدار فوری هواشناسی + جزئیات

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی آخر هفته کم و از کشور خارج می‌شود، گفت: «روز پنجشنبه (۳۰ فروردین) با تضعیف فعالیت سامانه در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، شرق فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تنگه هرمز رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است و به تدریج تا اواخر وقت این روز سامانه بارشی از سمت جنوب‌شرق از کشور خارج می‌شود.» خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان سه‌شنبه(۲۷ فروردین) تا پنجشنبه(۲۹ فروردین) به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم است.

بیشتر بخوانید:
تهران از چه روزی گرم می شود؟


آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری گاهی همراه با ورزش باد پیش‌بینی شده است و روند افزایش دما تا پایان هفته را طی می‌کند. نوسانات دمایی در تهران بین ۱۲ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد است.
ایستگاه دیزین بالا در استان البرز با دمای ۸ درجه زیر صفر سردترین منطقه و ایستگاه زرآباد در استان سیستان و بلوچستان با دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد به عنوان گرم‌ترین منطقه گزارش شده‌است.

بیشتر بخوانید:
هفته پربارش بهاری در پیش است | شهروندان این استان‌ها هشدارها را جدی بگیرند

کد خبر 844347 برچسب‌ها خبر مهم استان سیستان و بلوچستان آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي

دیگر خبرها

  • محور کتیج به کرحمت مسدود شد
  • هواشناسی اصفهان فردا ۲۹ فروردین؛ صدور هشدار نارنجی بارش
  • آغاز بارش باران در استان‌های جنوبی کشور
  • آغاز فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور/ هشدار قرمز برای ۴ استان
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | هشدار قرمز برای ۴ استان 
  • خطر وقوع سیلاب در جنوب کشور
  • آماده‌باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان/ بارش شدید باران در جنوب کشور
  • تداوم رگبار و رعدوبرق تا پنجشنبه در کشور
  • رگبار باران و وزش باد شدید در ۱۰ استان / سامانه بارشی پنجشنبه از کشور خارج می‌شود
  • رگبار باران و وزش باد شدید در ۱۰ استان / پنجشنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود