Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@04:54:57 GMT

راه های روستایی بخش کالپوش بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۹۳۹۴

راه های روستایی بخش کالپوش بازگشایی شد

امیر تیموری عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تلاش نیروهای امدادی و راهداری همه مسیرهای اصلی و بین روستایی بخش کالپوش باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد.
وی گفت : با توجه به اینکه حسین آباد کالپوش با استان گلستان هم مرز می باشد راه بین استانی به سمت گالیکش گلستان نیز بازگشایی شده است .
تیموری گفت : راه های کشاورزی و دامداری روستاها با همکاری مردم درحال بازگشایی می باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره راه وشهرسازی میامی گفت : یک دستگاه لودر شهرداری میامی ، یک دستگاه بولدوزر و یک دستگاه لودر همراه با یک کمرشکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، یک دستگاه بولدوزر از راهداری قم ، یک دستگاه بولدوزر و کمپرسی و ماک برفروب از بیارجمند ،2 دستگاه خودرو کمک دار از میامی در عملیات بازگشایی راه های روستایی همکاری کردند.
وی گفت: هنوز خسارت ها برآورد نشده است.
به گزارش ایرنا، عملیات بازگشایی راه های بین روستایی کالپوش بی درنگ بعد از فروکش کردن کولاک شدید و برف ، توسط راهداران درقالب چند گروه آغاز شد .
وی با تشکر از مسوولان شرکت خط لوله نفت و راهسازان کویر در خصوص اعزام تریلی گفت: 2 دستگاه بولودزر ، 2 دستگاه گریدر ، سه دستگاه لودر ، یک دستگاه یونی ماک ، 2 دستگاه نمک پاش مکانیزه از راهداری نیز درقالب گروه های مختلف بازگشایی فعالیت کردند.
بارش سنگین برف از اواخر دوشنبه شب درکالپوش آغاز و با کولاک شدید همراه شده و موجب بسته شدن همه راه های روستایی این بخش شد.
در 6 روز گذشته نیروهای راهداری با کمک امدادگران راه های اصلی و بین روستایی را باز کرده و برق چند روستا را نیز وصل کرده اند.
این بارش ها خسارت جدی به بخش های مختلف از جمله تاسیسات برق و مخابرات وارد کرده است .
مسوولان استان سمنان و شهرستان میامی از ساعات اولیه بارش سنگین برف و کولاک شدید ، با بسیج تمامی امکانات استانی و بهره گیری از ظرفیت های موجود ، تا حد زیادی از دشواری های مردم کاستند .
به دستور استاندار و با حضور نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی امروز نشست شورای مدیریت بحران استان درسوداغلن کالپوش برگزار شد.
بخش کالپوش باطبیعت بسیار زیبا در شمال شهرستان میامی در منطقه کوهستانی واقع شده است، جنگل دشت شاد ، حسین آباد و نام نیک ، غارنام نیک ،دشت شقایق ها و آفتابگردان در دشت دانیال ،سدکالپوش ، آبشارهای حسین آباد و نام نیک از جاذبه های گردشگری دراین بخش می باشد.
مجموع راه های شهرستان میامی 570 کیلومتر است که حدود340 کیلومتر راه روستایی می باشد.
شهرستان میامی با هشت هزارو 600 کیلومتر مربع و جمعیت حدود 40هزار تن درشرق استان سمنان واقع است .
بخش کالپوش با بیش از 25هزارتن جمعیت دارای 12 روستاست.
7357/6167
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 برق جاذبه های گردشگری خودرو گروه های مختلف مخابرات 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان آلمانی: سد کالپوش عامل زلزله روستای حسین آباد

محققان آلمانی با مطالعه داده‌های ماهواره‌ای ادعا کرده‌اند که رانش زمین در روستای حسین‌آباد از توابع شهرستان میامی در استان سمنان در پی پُر شدن مخزن سد در آن محدوده رخ داده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هشتم فروردین سال 1398 تصاویری از روستای حسین آباد کالپوش در شهرستان شاهرود در استان سمنان منتشر شد که نشان دهنده تخریب‌ خانه‌ها بود و رانش زمین در آن زمان خسارت‌هایی به بیش از 300 واحد روستایی وارد کرد.

با گذشت 5 سال از این اتفاق محققان آلمانی در یک تحقیق علت این رانش را بررسی کرده‌اند؛ دانشمندان می‌گویند: در مارس 2019 رانش زمین، روستای حسین آباد کالپوش در ایران را از بین برد و به 300 خانه آسیب رساند و جاده سد مجاور را قطع کرد. در آن زمان مقامات محلی علت رانش زمین را بارش شدید باران دانستند و تاکید کردند که سد کالپوش در رانش زمین نقشی نداشته است.

پایان گمانه‌زنی‌ها و شایعات درباره علت رانش زمین در حسین‌آباد؛ پایداری سد کالپوش میامی شد

با این حال، دانشمندان مرکز تحقیقات آلمانی علوم زمین در پوتسدام با مطالعه داده‌های ماهواره‌ای این منطقه نشان داده‌اند که زمین این منطقه پس از پر شدن مخزن سد در سال 2013 شروع به حرکت کرده است.

گاردین نوشت: یافته‌های حاصل از تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حرکت زمین در سال 2015 شروع شد و در سال‌های بعد با افزایش ارتفاع آب مخزن سد به آن افزوده شد. نتایج نشان می‌دهد که انباشت آب در سد، خاک دامنه تپه‌های مجاور را متحرک‌تر کرده که در نهایت یک گسل قدیمی در آن منطقه را دوباره فعال کرده است و نهایتاً بارندگی بسیار شدید در اوایل سال 2019 محرک نهایی رانش زمین بود که منجر به تخریب روستای حسین‌آباد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محققان آلمانی: سد کالپوش عامل زلزله روستای حسین آباد
  • بازگشایی تمام محورهای روستایی معمولان با کمک سپاه لرستان
  • آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران از اواخر فروردین/ مرمت و بازگشایی مسیرهای کوچ عشایر
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • خسارت‌های سیل شب گذشته به روستایی بخش پادنا شهرستان سمیرم + فیلم
  • افزون بر سه هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری میامی در استان سمنان بازدید کردند
  • واژگونی دو خودرو بر اثر بارش باران وسیل در محور داورزن - سبزوار
  • بازگشایی باغ نشاط لارستان بعد از ۴ سال
  • آخرین جزئیات از سیل کالپوش+ فیلم
  • ۲ هزار و ۶۶۸ مسافر نوروزی در مدارس میامی اسکان یافتند