Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در تشریح آخرین اقدامات انجام شده توسط دستگاه های مختلف امدادی و خدمات رسان بمنظور مدیریت بحران در بخش کالپوش شهرستان میامی گفت: بارش رحمت الهی از هفته گذشته به صورت برف در محورهای مواصلاتی استان سمنان به سمت شمال کشور موجب مسدود شدن جاده ها ومبادی ورودی استان و در نتیجه متوقف شدن خودروهای عبوری در مسیر جاده های مواصلاتی استان گردید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلاش کردیم تا در همان ساعات اولیه بر اساس پیگیری های معاونین سیاسی و امنیتی وزیر محترم کشور و نیز رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تشکیل شورای مدیریت بحران به ریاست استاندار محترم و بسیج تمامی امکانات و نیروها اعم از خدماتی ، امدادی ، نظامی ، انتظامی و ارتش و سپاه در ابتدا نسبت به نجات جان سرنشینان خودروهای عبوری و درروزهای بعد نجات خودروهای گرفتار در برف و کولاک شدید، اقدام نماییم .

معاون سیاسی استاندار سمنان ادامه داد: برف شدید و کولاک گسترده در بخش کالپوش شهرستان میامی موجب انسداد محورهای مواصلاتی روستاهای کالپوش گردید و براثر این بارش کم سابقه 150 تیر برق فشار قوی متلاشی گردید که در نتیجه منجر به قطعی برق در روستاهای کالپوش شد ، شورای مدیریت بحران با تدابیر اتخاذ نموده تلاش نمود تا در درجه اول نسبت به بازگشایی محورها و رفع خرابی های شبکه برق اقدام نموده و سپس توزیع مایحتاج عمومی مردم همچون نان و غیره را در دستور کار خود قرار دهد.

خجسته پور تصیح کرد: روز گذشته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان به نمایندگی از استاندار در منطقه حضور پیدا نمود و صبح امروز نیز بنا به دستور استاندار محترم سمنان ، جلسه استانی ستاد مدیریت بحران با حضور مدیران مرتبط مجددا در منطقه کالپوش برگزار شد و آخرین گزارش اقدامات انجام شده توسط دستگاههای اجرایی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ گردید .

وی گفت: اخبار و وقایع کالپوش بصورت لحظه ای توسط مدیران مرتبط استان رصد گردیده وبا عنایت به موقعیت استان و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت جاده تهران مشهد و انبوه حضور زائران حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و مسافران نوروزی ، هیچگاه خدمات رسانی به مردم نجیب کالپوش فراموش نشد که جا دارد در این مجال از تلاش تمامی نیروهای پرتلاش حاضردر منطقه تقدیر و تشکر نمایم .

معاون استاندار سمنان عنوان کرد: برای مردم خوب منطقه ، نگرانی در بابت سد کالپوش ایجاد شده بود که کارشناسان زبده اعزامی از شرکت آب منطقه ای استان با حضور میدانی در منطقه و انجام آزمایش های لازم تایید نمودند که هیچ گونه خطری مردم را تهدید نمی کند و با این حال تمامی آمادگی های لازم توسط مسئولان در این زمینه صورت گرفته است .

خجسته پور گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی هر جا که مردم پای کار بودند ما شاهد انجام خدمات شایان توجهی از سوی این عزیزان بوده ایم و اعلام می نماییم که هیچ خدمت و کوششی از سوی دستگاههای خدمات رسان به نتیجه نمی رسد مگر آنکه ما حمایت و یاری مردم را داشته باشیم .

وی در پایان ابرازداشت: از تمام مردم خوب منطقه کالپوش که بصورت خودجوش و داوطلب در عملیات امداد رسانی تلاش نموده و به یاری تیم های مستقر امداد و نجات شتافتند بصورت ویژه تشکر می نمایم.

انتهای پیام / گ

تشریح وضعیت عمرانی روستای کالپوش شهرستان میامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش مدیریت بحران در استان تهران/ ‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود

حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، عصر یکشنبه از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از عصر فردا دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در شهرستان های، فیروزکوه، دماوند، شمیرانات، شمال تهران، پردیس و امامزاده داوود نیز هشدار داد. 

یزدی مهر با بیان اینکه منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان تهران به ویژه نیمه شمالی و غربی پیش بینی شده است گفت: به همه شهروندان به خصوص ساکنان نیمه شمالی و غربی استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در نیمه جنوبی، نواحی غربی و ارتفاعات از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

وی در ادامه بر عدم پرواز با گلایدر و هواپیما‌های سبک نیز تاکید و بیان کرد: با توجه به پیش بینی وزش باد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع، مانند برج‌ها و دکل‌ها وجود دارد و در این خصوص ضروری است که متولیان نسبت به استحکام و ایمنی این موارد تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

یزدی مهر به احتمال لغزندگی و کاهش دید جاده‌ها و محدودیت دید به ویژه در گردنه‌های کوهستانی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و کولاک امکان لغزش سنگ از ارتفاعات و ریزش بهمن از قله‌ها وجود دارد، توصیه اکید مدیریت بحران در این خصوص، احتیاط در تردد خودرو‌ها به ویژه در مسیر‌های کوهستانی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت پاک سازی دهانه پل،‌ها لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها نیز تاکید و اظهار کرد: با صدور هشدار نارنجی مدیریت بحران به حالت آماده باش کامل در آمده این هشدار به تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای کسب آمادگی‌های لازم ابلاغ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد/ از تردد در مسیر‌های کوهستانی و رودخانه‌ها پرهیر کنید
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • هشدار: پیشبینی بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا در تهران
  • آماده باش تهران برای بارش های ۲ روز آینده
  • آماده باش مدیریت بحران در تهران
  • آماده باش در تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • ‏سامانه بارشی تشدید می‌شود
  • آماده‌باش مدیریت بحران در استان تهران/ ‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • وضعیت سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان؛ مدیریت بحران کجاست؟