Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:36:58 GMT

بازدید از جاذبه های گردشگری سمنان 40 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۹۶۷۱

بازدید از جاذبه های گردشگری سمنان 40 درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر در استان سمنان گفت: بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه های تاریخی استان 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال 97 افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، مهدی جمال عصر شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: 188 هزار و 928 نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی از 27 اسفند سال 97 تا کنون بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: مجموعه تاریخی فرهنگی بسطام، منطقه خارتوران و مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ ابوالحسن خرقانی، بیشترین میزان بازدیدها را بر اساس آمار داشتند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان به 217 بازدید نظارتی از مراکز گردشگری اشاره و تصریح کرد: میزان بازدید ها در این مدت، نسبت به مدت مشابه پارسال 57 درصد افزایش داشته است.
به گفته وی، تاکنون هیچ گونه شکایتی از مراکز گردشگری استان سمنان دریافت نشده است.

** زائر سراها انتخاب اول مسافران نوروزی برای اقامت در سمنان
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر در استان سمنان اظهارداشت: زائرسراها بیشترین میزان اقامت مسافران نوروزی در این استان را به خود اختصاص دادند.
وی خاطرنشان کرد: 144 هزار و 101 نفر از شب بیست و هفتم اسفند 97 تا کنون در استان اقامت داشتند که بیش از 32 درصد از این تعداد، شامل 47 هزار و 101 نفر در زائرسراها اسکان یافتند.
جمال اضافه کرد: مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش با بیش از 24 درصد از جمله بیشترین مراکز منتخب توسط مسافران نوروزی جهت اسکان بودند.
وی افزود: مسافران نوروزی اقامتگاه های موقت شامل کمپ، کانکس و چادرهای مسافرتی، و مهمان سرای ادارات و سایر مراکز اقامتی را پس از زائرسراها و مدارس انتخاب کرده اند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان یادآورشد: حدود سه هزار نفر از مسافران در هتل ها، حدود چهار هزار نفر در اقامتگاه های بوم گردی و بیش از یک هزار نفر در مهمانپذیرهای استان از ابتدای طرح ستاد سفر تا کنون اقامت داشتند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای 232 واحد خدمات گردشگری است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی شناسایی شده که حدود 700 اثر از این تعداد در فهرست آثارملی به ثبت رسیده است.
9891/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی میراث فرهنگی طرح نوروزی بازدید گردشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری

سردار سید تیمور حسینی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی از شمار جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز ۱۴۰۳ گفت:‌ طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه پیدا کرد. در این مدت نیز متاسفانه ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین در این ۲۰ روز، روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ که شمار جانباختگان ۱۱۷۵ نفر بود، ۱۱۰ نفر یا به عبارتی معادل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا به تشریح آمار تفکیک شده از قربانیان حوادث رانندگی در معابر درون شهری و برون شهری نیز پرداخت گفت:‌ در طول اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۴۲ نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر برون شهری یا به عبارت بهتر در حوزه استحفاظی پلیس راه‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار در نوروز امسال به ۸۰۷ تن رسیده و ۱۳۵ مورد کاهش داشت.

کاهش قربانیان حوادث رانندگی در جاده و افزایش قربانیان در شهرها

حسینی افزود:‌ شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این بیانگر این است که مسافران نوروزی توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشتند.

وی درباره شمار جانباختگان تصادفات رخ داده در معابر درون شهری در نوروز ۱۴۰۳ نیز گفت:‌ متاسفانه در نوروز امسال شمار جانباختگان در معابر درون شهری ۲۵ نفر در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ افزایش داشت و شمار قربانیان با افزایشی ۱۰.۷ درصدی از ۲۳۳ مورد فوتی در نوروز سال ۱۴۰۲ به ۲۵۸ مورد در نوروز امسال رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت که ۲۴.۲ درصد از کل جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز در تصادفات معابر درون شهری و ۷۵.۸ درصد نیز در تصادفات معابر برون شهری یا همان جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی ۱۴۰۳

حسینی همچنین درباره روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در نوروز امسال نیز گفت: آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بیشترین مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین ۱۴۰۳ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ رخ داده است.

وی همچنین درباره جنسیت جانباختگان نیز گفت:‌ ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در نوروز امسال مرد و ۲۴ درصد هم زن بودند.

رئیس پلیس راهور فراجا تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در روزهای اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ را ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر  اعلام کرد و گفت: در شمار مصدومان نیز با کاهشی در حدود چهار درصد مواجه بودیم.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه حتی یک مورد فوتی در تصادفات رانندگی هم از نظر پلیس زیاد است و نباید رخ دهد، گفت: لازم است تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود در این حوزه عمل کنند. ما امیدواریم که این روند کاهشی تا پایان سال و با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و در همین راستا نیز از تمام دستگاه‌ها و نهادها می خواهیم که به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • رودخانه نوا در سن پترزبورگ روسیه
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • ◄ سفر با هواپیما تعطیل می شود