Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@13:01:15 GMT

بازدید از جاذبه های گردشگری سمنان 40 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۹۶۸۹

بازدید از جاذبه های گردشگری سمنان 40 درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، مهدی جمال عصر شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: 188 هزار و 928 نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی از 27 اسفند سال 97 تا کنون بازدید کردند.
وی بیان کرد: مجموعه تاریخی فرهنگی بسطام، منطقه خارتوران و مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ ابوالحسن خرقانی، بیشترین میزان بازدیدها را بر اساس آمار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان به 217 بازدید نظارتی از مراکز گردشگری اشاره و تصریح کرد: میزان بازدید ها در این مدت، نسبت به مدت مشابه پارسال 57 درصد افزایش داشته است.
به گفته وی، تاکنون هیچ گونه شکایتی از مراکز گردشگری استان سمنان دریافت نشده است.

** زائر سراها انتخاب اول مسافران نوروزی برای اقامت در سمنان
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر در استان سمنان اظهارداشت: زائرسراها بیشترین میزان اقامت مسافران نوروزی در این استان را به خود اختصاص دادند.
وی خاطرنشان کرد: 144 هزار و 101 نفر از شب بیست و هفتم اسفند 97 تا کنون در استان اقامت داشتند که بیش از 32 درصد از این تعداد، شامل 47 هزار و 101 نفر در زائرسراها اسکان یافتند.
جمال اضافه کرد: مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش با بیش از 24 درصد از جمله بیشترین مراکز منتخب توسط مسافران نوروزی جهت اسکان بودند.
وی افزود: مسافران نوروزی اقامتگاه های موقت شامل کمپ، کانکس و چادرهای مسافرتی، و مهمان سرای ادارات و سایر مراکز اقامتی را پس از زائرسراها و مدارس انتخاب کرده اند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان یادآورشد: حدود سه هزار نفر از مسافران در هتل ها، حدود چهار هزار نفر در اقامتگاه های بوم گردی و بیش از یک هزار نفر در مهمانپذیرهای استان از ابتدای طرح ستاد سفر تا کنون اقامت داشتند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای 232 واحد خدمات گردشگری است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی شناسایی شده که حدود 700 اثر از این تعداد در فهرست آثارملی به ثبت رسیده است.
9891/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آموزش و پرورش جاذبه های گردشگری صنایع دستی و گردشگری گردشگری مسافران نوروزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا محققیان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، امروز جمعه سی و یکم فروردین ماه گفت: بامداد امروز صدای شلیک پدافند هوایی در برخی نقاط استان به ویژه منطقه شرق شهرستان اصفهان شنیده شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به گزارشات مقامات نظامی و امنیتی استان، رؤیت چند ریزپرنده در حریم هوایی استان باعث فعال شدن پدافند هوایی مناطق مختلف شرق استان شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان همچنین بیان کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، برای حفظ امنیت گردشگران، بامداد امروز برای مدت زمان محدودی پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان متوقف شد.

محققیان خاطر نشان کرد: با توجه به رفع هرگونه خطر، در حال حاضر تمامی پایانه‌های مسافرتی استان از جمله فرودگاه بین‌المللی اصفهان و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان مطابق با روال عادی فعال بوده و گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی در کنار شهروندان می‌توانند از این جذابیت‌ها به ویژه در محور زیبا و تاریخی و طبیعی زاینده‌رود که دوباره به‌دلیل جریان یافتن دوباره زاینده‌رود جذاب‌تر از هر زمان دیگر است بازدید به عمل آورند.

کد خبر 6082421

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین
  • خدمت‌رسانی۳۵پایگاه هلال احمر کردستان به مسافران نوروزی