Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@11:45:09 GMT

امکانات بیشتری برای امداد به مناطق سیل‌زده گسیل شود

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۹۷۵۷

خرداد: در پی حادثه سیل ویرانگر در استانهای گلستان و مازندران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با ابراز تأسف عمیق از خسارات وارده، بر کمکهای مردمی و ورود دستگاههای عمومی به امداد مردم آسیب دیده تأکید کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسمه تعالی
حادثه‌ی سیل ویرانگر در استانهای گلستان و مازندران که خسارتهای سنگین به خانه‌ها و مزارع وارد ساخته و لطمه‌ی سختی به شهرها و روستاها بویژه آق‌قلا وارد ساخته است موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمک‌های مردمی و ورود دستگاههای عمومی به عرصه‌ی امداد و جبران خسارتها وظیفه‌ی مهمی است که می‌تواند گوشه‌ای از آلام آن مردم عزیز را برطرف کند.
مردم عزیز خوزستان نیز همچنان درگیر بسیاری از مشکلات ناشی از سیل چندی پیش می‌باشند. همه وظیفه داریم به کمک سیل‌زدگان در همه‌ی استانهای کشور بشتابیم. خداوند متعال به مردم عزیز ما بویژه کسانی که در معرض این امتحانات دشوار قرار دارند صبر دهد و با لطف خود سختی‌ها را جبران فرماید.
سیدعلی خامنه‌ای
۳ فروردین ۱۳۹۸
دستور فرمانده معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
در پی حادثه سیل ویرانگر در استانهای گلستان و مازندران و نیاز مبرم سیل‌زدگان به کمکهای نیروهای مسلح، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستور دادند امکانات بیشتری برای امداد به این مناطق گسیل شود.
متن دستور فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
بسمه تعالی سردار سرلشکر باقریرئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلحبرابر اطلاع، سیل زدگان دو استان شمالی نیاز مبرمی به کمک و امکانات نیروهای مسلح دارند. دستور فرمایید علاوه بر آنچه تاکنون در آن مناطق بکار گرفته شده است امکانات بیشتر برای امداد به آن مناطق گسیل نمایند. گزارش اقدام را بفرستید.سید علی خامنه ای۳ فروردین ۱۳۹۸ برچسب ها: رهبر معظم انقلاب اسلامی ، سیل ، مازندران ، گلستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب اسلامی سیل مازندران گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است

طبق گفته مسئولان کشوری، ۱۹ شهرستان در جنوب و مرکز کشور و شش شهرستان در شمال کشور در پی بارندگی‌های رخ داده درگیر حوادث سیل و آب‌گرفتگی شدند و وضعیت در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان اضطراری، اما تحت کنترل است و امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با توجه به هشدارهای هواشناسی صادر شده، در بعضی از مناطق کشور شاهد بارندگی و سیلاب بودیم که در این خصوص تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در آمادگی کامل قرار دارند و امدادرسانی به مناطق متأثر از سیل و آب‌گرفتگی همچنان ادامه دارد.

حسین ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده در جنوب کشور اظهار کرد: در روزهای اخیر در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب استان فارس، جنوب استان کرمان و بخش‌هایی از بوشهر شاهد بارش کم سابقه باران بودیم، به طوری که میانگین کل بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته حدود ۱۰۰ میلی‌متر و در سال ۹۹ حدود ۲۰۰ میلی‌متر بود، اما در پی فعالیت این سامانه بارشی، تنها در زرآباد این استان طی ۲۴ ساعت، ۲۷۰ میلی متر باران باریده که بسیار نادر است.

وی با اشاره به مناطق درگیر سیل افزود: بر اثر این بارش‌ها ۱۹ شهرستان در جنوب و مرکز کشور و شش شهرستان در شمال کشور درگیر سیل و آب‌گرفتگی شدند؛ در حال حاضر، حدود ۱۵۰۰ روستا درگیر پیامدهای ناشی از سیل و آب‌گرفتگی هستند و ۲۹ محور فرعی و اصلی مسدود است، همچنین ۱۵ محور نیز بازگشایی شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران ادامه داد: راه ارتباطی ۳۰۰ روستا در جنوب و ۲۹ روستا در شمال قطع شده است و تاکنون ۴۷ محور بازگشایی شده و سایر محورها نیز بازگشایی خواهند شد، همچنین آب حدود ۳۰۰ روستا قطع شده بود که تاکنون ۱۱۵ روستا آب دارند و ۱۲۰ تانکر آب آشامیدنی به این مناطق اعزام شده است.

ظفری ادامه داد: در مناطقی که راه‌ها مسدود است، بالگردها امدادی وارد عمل شده و در حال خدمت رسانی هستند و علاوه بر امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، عوامل آتش نشانی، عوامل اورژانس، ۳۱۲ گروه جهادی نیز در این مناطق در حال کمک رسانی هستند.

وی از شناسایی ۳۶۶ مادر باردار در مناطق متأثر از سیل و آب‌گرفتگی خبر داد و گفت: ۱۶۴ مادر به نقاط امن منتقل شدند و سایرین نیز به دیگر بخش‌های استان منتقل شدند، همچنین ۹ مادر از سیل نجات یافتند؛ وضعیت در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان اضطراری، اما تحت کنترل است، دستگاه‌ها شرایط را تحت کنترل دارند و همه ما سعی داریم شرایط به حالت عادی بازگردد.

امدادرسانی در سیل سیستان و بلوچستان با قایق و بالگرد

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات امداد جمعیت هلال احمر، درباره آخرین روند امدادرسانی به مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در حال حاضر، امدادرسانی از طریق زمینی و هوایی به شهرستان‌های دشتیاری، نیکشهر، زرآباد و کنارک استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است و امدادگران همچنان در این استان‌ها در آماده‌باش هستند.

وی درباره تعداد نیروهای امدادگر افزود: ۱۰۵ تیم عملیاتی در حال ارزیابی شرایط و امدادرسانی در این مناطق هستند و تاکنون این روند در ۱۵۹ روستا به پایان رسیده است.

رئیس سازمان امداد و نجات امداد جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادرسانی‌ها ادامه دارد، ادامه داد: ۶۳۷۷ خانوار در این بازه زمانی، خدمات امدادی را از امدادگران سازمان امداد و نجات دریافت کرده‌اند.

محمودی با اشاره به روش ارسال اقلام مختلف به مردم گفت: در برخی از معابر امکان کمک‌رسانی از طریق خودروهای معمولی وجود ندارد به همین دلیل از خودروهای کمک دار یا قایق‌های جمعیت هلال احمر استفاده شده است.

وی با اشاره به میزان سورتی‌های پرواز اضافه کرد: در مناطق صعب‌العبور نیز از بالگردها استفاده می‌کنیم و اقلام مورد نیاز را از این طریق به مردم سیل زده ارسال می‌کنیم؛ تا به امروز ۸۳ سورتی پرواز در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

کد خبر 746659

دیگر خبرها

  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • بازتاب خارجی سخنان رهبر انقلاب پس از حملات متقابل ایران و اسرائیل | مهم ظهور قدرت ایران بود
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است
  • فرماندهان نیروهای مسلح با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • امدادرسانی‌ نیروهای عملیاتی هلال احمر به ۲۸ هزار و ۵۰۴ نفر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اختصاص امکانات در مناطق روستایی سبب ماندگاری و زمینه ساز پویایی اقتصاد کشور است