Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رهروان شهدا از شهرستان آبيک با حضور در دهلاويه به زيارت يک شهيد گمنام و بازيد از يادمان شهيد چمران رفتند که با شور و حلاوت خاصي برگزار شد.
به گزارش خبرنگار آريا، زائران راهيان نور شهرستان آبيک با حضور در دهلاويه به زيارت يک شهيد گمنام و بازيد از يادمان شهيد چمران رفتند که با شور و حلاوت خاصي برگزار شد و در بدو ورود با نمايشگاهي از آثار و ادوات جنگي و سپس نمايشگاهي از آثار فرهنگي و کتاب هاي مختلف درباره شهدا مواجه شديم و پس از آن در ورودي يادمان چشم ها به نور مزار يک شهيد گمنام منور شد که حاضران همچون پروانه به گرد شمع فرزوان انقلاب مي گرديدند و سپس به بالاي پله محل بناي يادمان شهيد چمران رفته و به ياد آن شهيد والامقام بودند و با ورود به نمايشگاه آثار شهيد چمران از روايتگري راوي آن مجموعه استفاده کردند و گوشه اي از اقدامات اين شهيد والامقام را شنيدند و همه شيفته سيره و منش شهيد چمران بودند که با داشتن مدرک بالاي دانشگاهي و استادي به نام در کشور امريکا و با وجود رفاه و امنيت و آسايش کامل به ميهن برگشته ومسئوليت دفاع از اين آب و خاک و انقلاب را بعهده گرفته و با حضور در جنگ چه اقدامات شاخص و ارزشمندي انجام داده و بالاخره به درجه رفيع شهادت
نائل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"دهلاويه" روستايي است که در شمال غربي "سوسنگرد" بوده که در روزهاي اول جنگ مورد تهاجم بعث قرار گرفت.
"مناطق عملياتي جبهه جنوب" نقش بسيار مؤثري در سرنوشت کلي جنگ داشتند و اين منطقه عملياتي نشان دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌هاي افراد مناطق عملياتي جنوب و ملت ايران است.
"دهلاويه" روستايي است که در شمال غربي "سوسنگرد" بوده که در روزهاي اول جنگ مورد تهاجم بعث قرار گرفت.
مدافعان "دهلاويه" ده روز سرسختانه در برابر دشمن مقاومت کردند، اما دشمن با اشغال "دهلاويه" خود را به سوسنگرد رساند. در 26 خرداد 60 نيروهاي شهيد چمران طي عملياتي دهلاويه را آزاد کردند. ليکن دشمن مجدداً اين روستا را اشغال کرد. در اين عمليات فرمانده نيروي خودي "(ايرج رستمي)" به شهادت رسيد.
هنگامي که "شهيد چمران" براي معرفي فرمانده جديد عازم دهلاويه شده بود، در اين منطقه بر اثر اصابت گلوله خمپاره به شدت مجروح شد و هنگام انتقال به "اهواز" به شهادت رسيد.
دهلاويه در 27 شهريور 60 طي عملياتي "شهيد مدني" آزاد شد. در سال 74 يادمان شهيد چمران به دست آزاده مجاهد شهيد حجت الاسلام ابوترابي افتتاح گرديد.
مناجات معروف شهيد چمران در اين روستا نوشته شده است:«اي قلب من، اين لحظات آخرين را تحمل کن... به شما قول مي‌دهم که پس از چند لحظه، همه شما در استراحتي عميق و ابدي آرامش بيابيد».
روستاي دهلاويه پس از 310 روز اشغال توسط دشمن بعثي، در تاريخ 27 شهريور سال 60 در عمليات «شهيد آيت‌الله مدني» آزاد شد و پس از آن عشاير روستا بار ديگر به آن منطقه بازگشتند.
در سال 74، در غرب روستاي دهلاويه، بناي يادبودي جهت بزرگداشت رشادت‌هاي شهيد چمران توسط بنياد حفظ‌ آثار و ارزش‌هاي‌ دفاع‌ مقدس ساخته شد که از مهم‌ترين نقاط ديدني روستاي دهلاويه است که بر ديوارهاي آن، نوشته‌هايي از مناجات‌هاي عارفانه شهيد چمران نصب شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهادت ايثار آبيک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد

کتاب «سربلند میدان» که به سرگذشت و زندگی سردار شهید سیدمحمد حجازی می‌پردازد، با گذشت شش ماه برای سومین بار تجدید چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. - اخبار فرهنگی -

امروز بیست و نهم فرودین ماه، سومین سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است که بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

سردار حجازی بیش از 40 سال از عمر خود را وقف دفاع از انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت کرد و یکی از فرماندهان نام‌آشنا در جبهه مقاومت بود.

بعد از شعادت شهید حجازی کتاب سرگذشت و زندگی ایشان در دستور کار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس قرار گرفت و بعد از گذشت یک سال، کتاب «سربلند میدان» به نویسندگی سعید علامیان منتشر شد و در پنجمین همایش «یادها و نام‌ها» در پنجم مهرماه سال 1402 رونمایی شد.

کتاب «سه چهارده» رونمایی شد

حال با گذشت شش ماه این کتاب برای سومین بار تجدید چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

یکی از نکات قابل توجه در چاپ جدید کتاب «سربلند میدان» تغییر طرح جلد آن است.

کتاب «سربلند میدان» حاصل 80 ساعت گفتگوی نویسنده با چهل‌ویک نفر از همرزمان، همکاران، آشنایان و اعضای خانواده سردار شهید محمد حجازی است. بیست‌ویک نفر دیگر هم راویانی هستند که روایت آن‌ها را از منابع مکتوب استخراج کرده است.

کتاب «سربلند میدان» متشکل از 19 فصل است که از تولد تا شهادت سردار حجازی را روایت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماهنگ شوقِ عاشقانِ وصل + فیلم
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است
  • شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود
  • زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • هنرمندان با تولید آثار فاخر عملیات روانی دشمن را خنثی کنند