Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد ساداتی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حوزه آموزش و تحقیقات چالش‌های بسیاری را در بحث بودجه‌ای در سال ۹۷ داشت، گفت: انتظار داشتیم که دولت در تدوین بودجه سال ۹۸ به کمبود‌های موجود در این عرصه دقت کند.

وی ادامه داد: موسسات تحقیقاتی بودجه کافی برای پژوهش در سال گذشته را نداشتند و به سختی توانستند کار‌های اداری خود را مانند پرداخت حقوق، معیشت دانشجویی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را پیش ببرند، لذا انتظار می‌رفت که دولت به این تنگنا‌ها دقت کند.

ساداتی‌نژاد تأکید کرد: رشد بودجه‌ای سال ۹۸ نشان داد که دولت عنایت بسیاری به این موضوع ندارد و حتی بودجه برخی دستگاه‌ها مانند معاونت علمی و فناوری تا ۴۱ درصد کاهش داشت که مجلس با تلاش بسیار دوباره اعتبارات آنها را به میزان سال ۹۷ رساند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه مجلس در بحث حمایت از حوزه علم و فناوری توانسته به خوبی عمل کند، گفت: حداقل کمبود‌های بودجه‌ای را در برخی قسمت‌ها افزایش و در برخی قسمت‌های دیگر هم به همان میزان سال گذشته رساند که البته امیدواریم روسای دانشگاه‌های کشور با مدیریت و توجه به اعتبارات موجود کار را به خوبی پیش ببرند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی تا حدودی درآمدزایی دارند، اظهار کرد: دانشگاه‌ها بودجه‌ای به نام اعتبارات اختصاصی دارند که به صورت صد در صد به خودشان بازگردانده می‌شود که شامل شهریه، قراردادها، اجاره ساختمان‌ها و... است.

ساداتی‌نژاد تأکید کرد: انتظار داریم دانشگاه‌های ما مانند الگو‌های خارجی بیشتر در حوزه درآمدزایی از فناوری و فروش دانش حرکت کنند اگرچه این تلاش‌ها آغاز شده، اما راه همواری نیست و برای فروش دانش هم باید اعتباراتی برای رسیدن به آن وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس اخبار سیاسی بودجه 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه‌ای استان تهران

رنجبر درجمع روسای واحد‌های استان تهران بااشاره به سند تحول دانشگاه اظهار داشت: در راستای اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد و با کمک همکاران واحد‌های دانشگاهی استان باید سهم درآمد‌های غیرشهریه‌ای استان را افزایش دهیم، با توجه به توانمندی استان تهران، انتظار بیشتری از این استان وجود دارد.

قائم مقام ریاست دانشگاه در ادامه، بر التزام همیت و جدیت روسای واحد‌ها در کلیه امور جاری و حضور پررنگ و اثرگذار آنها بخصوص در بزنگاه‌های مهم تاکید کرد.

 رنجبر سپس با اشاره به اهمیت ساماندهی دانشجویان غیرایرانی تاکید کرد و گفت: استفاده بهینه از ظرفیت حداکثری واحد‌های استان دراین خصوص لازم است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه‌ای استان تهران
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • ۷ مصوبه مهم مجلس برای فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی