Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@02:32:52 GMT

چه خبر از اوضاع برق، آب و گاز در مناطق سیل‌زده؟

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۹۹۱۵

طبق آخرین گزارش‌ها از مناطق سیل زده ۳۵ روستا در استان گلستان با بی‌آبی مواجه هستند و هفت روستا و یک سوم شهر آق قلا نیز برق ندارند. همچنین گاز درصد کمی از مشترکان استان مازندران قطع است.

به گزارش ایسنا، از بین ۳۷۰ روستا در استان گلستان ۳۵ روستا همچنان با بی‌آبی مواجه هستند، چراکه به گفته مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو، رانش زمین و عدم دسترسی مشکل آب این روستاها برطرف نشده و عملیات آبرسانی با تانکر و آب‌های بسته‌بندی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین هفت روستا و یک سوم شهر آق قلا به دلیل امنیت، در تأمین برق مشکل دارند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران نیز اعلام کرده که در استان گلستان گاز هیچ یک از مشترکان قطع نشده، اما در استان مازندران یکی از خطوط لوله گاز به دلیل سیل، قطع و باعث شد گاز ٥٤ روستا قطع شود که در حال حاضر گاز ۹۵ درصد این مشترکان وصل شده است.

سیل چقدر به کشاورزان خسارت زد؟
با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از استان گلستان و مازندران به کشاورزی و دامپروری تعلق دارد، این بخش‌ها هم از خسارت سیل روزهای اخیر بی نصیب نمانده‌اند و به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی، سیل به بخش کشاورزی استان گلستان ۱,۰۹۰ میلیارد تومان خسارت زده که از این میزان ۷۶۰ میلیارد تومان به زیربخش زراعت، ۱۵۰ میلیارد تومان به زیربخش آب و خاک و زیرساخت‌ها، ۱۲۰ میلیارد تومان به زیربخش باغبانی و ۶۰ میلیارد تومان به زیر بخش‌های دام، طیور و آبزیان خسارت وارد شده است.

همچنین سطح اراضی کشاورزی خسارت دیده از سیل گلستان ۲۵۰ هزار هکتار بوده که حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی بالای ۹۰ درصد خسارت دیده‌اند و خسارت ۱۵۰ هزار هکتار دیگر بین ۳۰ تا ۶۰ درصد بوده است.

طبق این گزارش، تلفات دام‌های سبک و سنگین استان مازندران نیز ۲۳۳۰ رأس بوده و سیل به ۱۲ واحد مرغداری و ۱۰ واحد آبزی پروری این استان خسارت وارد کرده است.

خسارت سیل به بخش کشاورزی استان مازندران را ۵۵۵ میلیارد تومان اعلام شده که میزان خسارت سیل به باغات مازندران ۲۶۶ میلیارد تومان، زیر بخش آب و خاک و زیرساخت‌ها ۱۱۵ میلیارد تومان، زیر بخش زراعت ۱۰۷ میلیارد تومان و زیر بخش‌های دام، طیور و آبزیان ۶۷ میلیارد تومان بوده است.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی، فقط ۲۰ درصد از اراضی کشاورزی خسارت دیده در استان‌های گلستان و مازندران بیمه بوده‌اند.

سیمان رایگان برای بازسازی خانه‌های سیل زده
همچنین با توجه به آسیب جدی به منازل مناطق سیل آمده، رئیس بنیاد مستضعفان هم امروز در حاشیه بازدید از این مناطق اعلام کرد که سیمان مورد نیاز جهت بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده در شهرها و روستاها به صورت رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مناطق سیل زده گلستان آق قلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد. - اخبار استانها -

مهرداد حسن زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: بنا بر اطلاعیه سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه‌های بارشی، یک سامانه جدید وارد استان شده که بخش‌هایی از استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

وی افزود: این سامانه تا اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری در سطح استان فعال خواهد بود و به موجب آن شاهد رگبار باران و رعد و تگرگ خواهیم بود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: منطقه اثر این سامانه شهرهای بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، حاجی آباد، رودان، بشاگرد، میناب و قشم خواهد بود. 

وی ادامه داد: بر اثر فعالیت این سامانه شاهد بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روان‌آب، خسارت به سازه‌های موقت به دلیل تند باد لحظه‌ای، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت در مناطق ساحلی به دلیل وقوع تند باد لحظه‌ای خواهیم بود. 

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود با توجه به بالا بودن آب رودخانه‌ها با تاکید بر بشاگرد و حاجی‌آباد از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها اجتناب و از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود. همچنین باید از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها اطمینان حاصل کرده و تمهیدات لازم در مناطق ساحلی با توجه به وقوع تند باد لحظه ای و احتمال خسارت اندیشیده شود. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • رودخانه «قره سو» پُرآب شد
  • خسارت باد شدید به برخی از مناطق استان ایلام
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد