Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، علی مطهری در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

برکناری فردوسی‌پور،چرا؟! کنار گذاشتن آقای عادل فردوسی پور از برنامه نود، آنهم دزدانه و در آستانه سال نو، یک بد سلیقگی و بی اعتنایی به نظر مردم و حاکی از یک نوع استبداد بود. همه می دانیم که این حذف یک اجرای دستور بوده ولی وقتی که مقام رهبری می گویند من فقط رئیس صدا و سیما را تعیین می کنم و وارد جزئیات نمی شوم قاعدتا این دستور از ناحیه رهبری و بیت ایشان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس این گونه دستورات که رئیس سازمان هم از آن راضی به نظر نمی رسد از کجا صادر می شود؟
لازم است دو نماینده قوه مقننه در شورای نظارت بر صدا و سیما این موضوع را دنبال کنند. اگر برنامه آقای فردوسی پور اشکالاتی داشته با تذکر قابل حل بود، نه این که یک زمینه خوب برای تربیت جوانان و اصلاح ساختار ورزش کشور را از بین ببریم. امیدوارم مسئولان صدا و سیما در این تصمیم خود تجدید نظر کنند و برنامه نود، سال نو را با آقای فردوسی پور آغاز کند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 علی مطهری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زندگی پس از زندگی» و «محفل» در صدر پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون/ vod ها نرخ برنامه‌سازی را افزایش داده‌اند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، نشست خبری گزارش برنامه های نوروز و رمضان صداوسیما پیش از ظهر امروز با حضور حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی، علی بخشی زاده معاون صدا، سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما، محسن شاکری زاده رئیس مرکز تحقیقات، حسن عابدینی معاون امور استان ها، مجتبی کشوری مدیرکل وضعیت معاونت فضای مجازی و همچنین احمد خورشیدی مدیرعامل تلویبیون در سالن کوثر ساختمان جام جم برگزار شد.

سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما در ابتدای این نشست ضمن تشریح توضیح اینکه برخی برنامه های تلویزیونی مانند «رستگاری» و «زیرخاکی» به پایان رسیده و برخی مانند «نون خ» و «هفت سر اژدها» همچنان در حال پخش است گفت: برنامه «محفل» و برنامه «زندگی پس از زندگی» جزو موفق ترین و پرمخاطب ترین برنامه های صدا و سیما در ایام ماه مبارک رمضان بودند و همچنین برنامه‌«هلال» از شبکه یک و برنامه «پناه» از شبکه سه نیز مخاطبان خوبی داشتند.

غفوری تشریح کرد: در ماه مبارک رمضان امسال۱۰ ویژه برنامه در ساعات افطار و ۹ ویژه برنامه در ساعات سحر داشتیم؛ همچنین ۱۵ برنامه ترتیل خوانی و ۱۵ برنامه مناجات خوانی در ماه مبارک رمضان تولید شد.

قائم مقام معاونت سیما با بیان اینکه از برنامه های تولید شده در ماه مبارک رمضان ۵۰ درصد گفت و گو محور، ۱۴درصد مسابقه، ۲۴ درصد کلیپ، ۷درصد گزارشی و ۳ونیم درصد پویانمایی بوده است افزود: از برنامه های تولید شده در نوروز، ۳۸ درصد مسابقه، ۷درصد مستند، ۱۴ونیم درصد نماهنگ و کلیپ و ۴ونیم درصد گفت و گو محور بوده است.

وی در پایان صحبت هایش خاطرنشان کرد: در تولید برنامه ها تلاش شده همه قالب های برنامه سازی رعایت شود و به آداب و رسوم سراسر ایران توجه شد.


احمد خورشیدی مدیرعامل تلویبیون نیز عنوان کرد: آماری که از تلویبیون خواهم گفت، مربوط به آمار آرشیوی است و به معنی افکارسنجی عمومی برنامه‌های تلویزیون نیست و همچنین شامل پخش زنده نیست.

خورشیدی با بیان اینکه در برنامه‌های سال تحویل پنجاه میلیون دقیقه در بیست و چهار ساعت منتهی به لحظه تحویل سال را در تلوبیون داشتیم، افزود: کاربران تلویبیون توانستند به صورت رایگان با اینترنت خانگی شرکت مخابرات برنامه‌ها را به تماشا کنند.

وی برنامه «زندگی پس از زندگی» را با بیش از ۳ میلیون مخاطب پرمخاطب ترین برنامه تلویبیون در ۴سال اخیر برشمرد و ادامه داد: امسال برنامه «محفل» نیز به این آمار رسیده و این دو برنامه پرمخاطب ترین برنامه های تلویبیون هستند.

مدیرعامل تلویبیون گفت: سریال «نون خ ۵» به ازای هر قسمت،۱۵۰هزار بازدید و زیرخاکی با ۱۴۰هزار بازدید به ازای هر قسمت پرمخاطب ترین برنامه‌های تلوبیون در حوزه فیلم و سریال بودند.

علی بخشی زاده معاون صدا نیز رادیو را مانند سایر بخش ها دارای اهدافی خواند و گفت: سیاست های اجرایی هم طراحی شده بود که به همه شبکه ها ابلاغ شد و برنامه ها متعهد به اجرای سیاست های ابلاغی شدند.

بخشی زاده همچنان تصریح کرد: در برنامه های نوروزی و رمضانی از کارشناسان و سخرانان معتبری استفاده شد.

وی گفت: رادیو ایران، رادیو جوان، رادیو تهران، رادیو فرهنگ، رادیو قرآن، رادیو معارف، رادیو گفت و گو و رادیو ورزش، همگی برنامه های ویژه ای را به صورت زنده در ایام افطار و سحرگاهی تولید کردند و همچنین در ایام شب های قدر نیز برنامه های میدانی خوبی تولید شد.


محسن شاکری‌نژاد رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما این مرکز را یکی از قدیمی ترین مراکز افکارسنجی کشور خواند و افزود: ما در این مرکز ۲ نمونه نظرسنجی داریم، یکی به صورت تلفنی و یکی به صورت میدانی که نظرسنجی میدانی هم از درب منازل انجام می شود و هم بصورت محله ای.

شاکری نژاد گفت: هر دو هفته یک بار، میزان مخاطب سریال‌ها را می‌سنجیم. بنابراین اگر سریال طولانی باشد، ممکن است چندبار نظرسنجی صورت گیرد. در برنامه‌های شاخص ماهی یک بار نظرسنجی انجام می‌شود که معاونت سیما و معاونت صدا برنامه‌های شاخص را به ما اعلام می‌کنند و ما نظرسنجی انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: کلیت میزان مخاطب تلویزیون ۶۶درصد بود. این نظرسنجی در تهران و مراکز استان‌ها صورت گرفت و طبیعی است که در شهرستانها و روستاها میزان مخاطب بیشتر باشد. در اسفندماه در یک نظر سنجی که این بار در شهرستان ها و روستاها داشتیم، میزان مخاطب در شهرستان ها ۶۹/۹ یعنی حدود هفتاد درصد و میزان مخاطب در روستاها بیش از ۷۸درصد بودند که رقم قابل توجهی است.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما تصریح کرد: روز پنج فروردین گزارش اولین نظرسنجی برنامه های نوروزی ما منتشر شد. پرمخاطب ترین برنامه تا این تاریخ در بین برنامه های نوروزی برنامه «زندگی پس از زندگی» با ۱۷/۹ و سپس برنامه «محفل» با ۱۷/۱ درصد بوده است. در همین نظرسنجی در بین سریال های نوروزی، مجموعه «نون خ۵» با ۴۱/۵ درصد پرمخاطب ترین سریال نوروزی ما بوده است که این آمار نتیجه اولین نظرسنجی از سریال است در سال گذشته و در اولین نظرسنجی که از مخاطبان مجموعه « نون خ ۴» صورت گرفت این رقم ۳۱ درصد بود که در نظرسنجی نهایی به ۴۰/۹ رسید.

در پایان برنامه نیز سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسکانیوز که چرا رسانه ملی همانند گذشته چهره سازی نمیکند همانطور افراد مختلفی مانند عادل فردوسی پور و جواد خیابانی و... از صدا و سیما رشد کرده و به شهرت رسیدند و رسانه ملی همچنان به دنبال استفاده از چهره های قدیمی است گفت: با موجی به صورت روزانه و هفتگی مواجهیم که از مجریان تلویزیون برای همکاری با vod ها دعوت می شود.

وی ادامه داد: برخی vod ها و سکوهای نمایش خانگی نرخ تولید برنامه را برهم زدند و دستمزد بیشتری می دهند و تغییر نرخ ها باعث شده در آنجا بستر کار ادامه پیدا کند.

غفوری افزود: تلویزیون همچنان زایش دارد و مجری و چهره های جدید وارد رسانه شدند کمااینکه هنوز جای کار دارند و به قله نرسیده اند و چهره شدن به زمان نیاز دارد و باید به افراد جدید زمان داد.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1227419 برچسب‌ها سازمان صدا وسیما

دیگر خبرها

  • «زندگی پس از زندگی» و «محفل» در صدر پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون/ vod ها نرخ برنامه‌سازی را افزایش داده‌اند
  • پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل موفقیت‌آمیز و حاکی از توانمندی بود
  • قدردانی مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • آمار جدید مخاطبان سریال‌ها و برنامه‌ها/ اعدادی که شبیه معجزه است
  • رئیس صدا و سیما: میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف تقویت خواهد شد
  • ببینید | بغض جواد رضویان به خاطر نصرالله رادش در برنامه صدا و سیما
  • فردوسی پور و میثاقی پس از سال ها با هم روبرو شدند + عکس | حضور همزمان در کنار خیابانی
  • (عکس) حضور عادل فردوسی پور در مراسم ختم همسر زنوزی
  • حضور عادل فردوسی پور در مراسم ختم همسر زنوزی؛ گزارش تصویری
  • برنامه‌های متنوع شبکه قرآن برای بینندگان رسانه ملی