Web Analytics Made Easy - Statcounter

وکلای الجزایری با برگزاری تظاهرات در پایتخت بر ضرورت کناره‌گیری فوری رئیس‌جمهور این کشور تأکید کردند. ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العربی الجدید، صدها وکیل الجزایری امروز شنبه با برگزاری تظاهرات در مرکز پایتخت خواستار کناره‌گیری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور این کشور تا پیش از پایان یافتن چهارمین دوره ریاست‌جمهوری او که روز بیست و هفتم آوریل آینده است،  شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکلای الجزایری با تجمع در میدان مرکزی "البرید" خواستار احترام به قانون اساسی شده و سپس به‌سمت کاخ ریاست جمهوری حرکت کردند که نیروهای امنیتی مانع از نزدیک شدن معترضان به کاخ شدند.

"صالح دبوز" یکی از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی به العربی الجدید گفت: «ما خواستار کناره‌گیری فوری نظام که آزادی‌ها را غصب و حقوق الجزایری‌ها را به‌مدت نیم قرن لگدمال کرده است هستیم. نظام تلاش می‌کند وقت‌کشی کند و به متوقف شدن خیزش مردم یا تخریب آن دل بسته است».

بوتفلیقه در مقابل دو گزینه؛ تأثیر اعتراضات الجزایر و سودان بر آینده جهان عربسفر راهبردی روحانی به عراق؛ از احیای توافقنامه الجزایر پس از 43 سال تا رایگان‌شدن ویزاتظاهرات بی‌سابقه در الجزایر با وجود انصراف بوتفلیقه از نامزدی

وکلای الجزایری همچنین شعارهایی مانند "مبارزه مبارزه تا سرنگونی نظام" سرداده بر مخالفت خود با دخالت‌ها و فشارهای خارجی تأکید کردند و به کشورهایی که تلاش می‌کنند به نظام الجزایر برای باقی ماندن کمک کنند هشدار دادند.

از سوی دیگر علی بن فلیس نخست وزیر سابق الجزایر گفت: «گروه‌های سیاسی که به‌جای بوتفلیقه کشور را اداره می‌کنند نفس‌های آخر خود را می‌کشند و ملت الجزایر و فعالان جنبش ملی باید تا تحقق هدف کناره‌گیری نظام مقاومت کنند».

رئیس‌جمهور الجزایر چند روز قبل ضمن اعلام انصراف خود از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده از تعویق زمان برگزاری این انتخابات خبر داد. وی همچنین نخست‌وزیر را برکنار و وزیر کشور را به تشکیل دولت مکلف کرد.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود 18 آوریل آینده (29 فروردین) برگزار شود و این کشور از زمان اعلام نامزدی بوتفلیقه برای انتخابات ریاست جمهوری صحنه اعتراضات است.

انتهای پیام/*

R36348/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط الجزایر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: الجزایر الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!

به گزارش همشهری آنلاین، فاکس نیوز نوشت جوزف لیبرمن سناتور آمریکایی، اولین آمریکایی یهودی تبار بود که برای یک حزب بزرگ در آمریکا نامزد معاون اول رییس جمهوری شد.

خانواده لیبرمن در بیانیه ‌ای علت مرگ این سناتور سابق ایالت کنکتیکت در عصر چهارشنبه را عوارض ناشی از زمین خوردگی اعلام کردند.

وی ابتدا از سوی حزب دموکرات به مجلس سنا راه یافت و بار دیگر در سال ۲۰۰۶ و پس از شکست در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، به عنوان یک نامزد مستقل کرسی مجلس سنا را بدست آورد.

در سال ۲۰۰۰ به عنوان اولین سیاستمدار یهودی، نامزد سمت معاونت ریاست جمهوری برای «ال گور» و حزب دموکرات شد.

لیبرمن در سال ۲۰۰۴ برای نامزدی حزب دموکرات ‌در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش کرد، اما پس از یک نمایش ضعیف در انتخابات مقدماتی اولیه، از نامزدی انصراف داد.

لیبرمن به عنوان یکی از بزرگترین حامیان بزرگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن و از ضدایرانی‌ترین سناتورهای آمریکایی شناخته می شود.

وی همچنین در زمره مقام های آمریکایی بوده که خواستار فشار و تحریم بیشتر ایران بوده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با اینکه لیبرمن دموکرات بود اما در چند موضوع مهم از جمله جنگ در عراق بر خلاف این حزب رای داد و در سال ۲۰۰۶ نیز هنگامی که قصد داشت برای آخرین بار نامزد سناتوری در کنگره شود، به طور مستقل و بدون وابستگی حزبی در رقابت‌ها شرکت کرد و پیروز شد.

لیبرمن در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۰۸ نیز برخلاف موضع حزب دموکرات، به جای باراک اوباما از جان مک‌کین نامزد حزب جمهوری خواه حمایت کرد.

کد خبر 841016 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • جو لیبرمن درگذشت
  • یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازآفرینی اکوسیستم جدید است
  • تأکید چین بر لزوم تأمین امنیت شهروندانش در پاکستان
  • لزوم تفکیک «وقف» و «خیریه» در نظام سلامت
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد