Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه قول ثبت جهانی طاقبستان را نداده ام گفت: تا زمانی که حریم اطرافاین اثر تاریخی آزادسازی نشود امکان ثبت جهانی آن وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، علی اصغر مونسان عصر امروز شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه، اظهار داشت: گردشگری کارکردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمام دولتها میلیاردها دلار صرف نشاط جامعه می‌کنند و ویژگی منحصر به فرد حوزه گردشگری در نشاط بخشی هم جزو مأموریت‌های جنبی آنهاست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تمام کشورها برای جبران عقب ماندگی مسیر گردشگری را برای میان بر توسعه انتخاب کرده‌اند و امروز تمام کشورها بر این محور تمرکز کرده‌اند.

مونسان با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم جایگاه گردشگری را ارتقا دهیم، ادامه داد: البته حوزه گردشگری با نشاط شده و جایگاه ویژه ای یافته و مدیران استانی میراث فرهنگی بازوی استانداران شده‌اند.

وی با تصریح اینکه مصوبات بسیار خوبی در دولت و مجلس گرفته‌ایم، گفت: نقطه آرمانی ما محور شدن گردشگری است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت: این یک واقعیت است که هر گردشگر معادل ۳۰ بشکه نفت است و باید به این حوزه توجه کنیم.

مونسان تصریح کرد: روند گردشگری کشور امیدبخش است و حجم سرمایه گذاری حوزه گردشگری معادل ۱۲۰ هزار میلیارد است.

وی بیان داشت: بومگردی از مشاغلی است که به سرعت و با اندک سرمایه ایجاد می‌شود و هر واحد برای ۶ نفر اشتغال زایی دارد.

این مسئول با بیان اینکه برای ایجاد ۲۰۰۰ واحد بومگردی در کشور برنامه ریزی شده است، گفت: فعلاً بیش از ۱۵۰۰ واحد ایجاد شده است.

مونسان خاطرنشان کرد: در استان‌های کرمانشاه و کردستان این واحدهای بومگردی به تعداد انگشتان دست است.

وی با تصریح اینکه بوجه میراث فرهنگی متناسب با ماموریت‌هایش نیست، افزود: سال گذشته بودجه ما ۷۰۰ میلیارد تومان بوده و امسال بیشترین رشد را داشتیم اما با این هم جبران شدنی نیست.

مونسان گفت: هرجا استانداران به کمک ما آمده‌اند شاهد جهش بوده‌ایم و انتظار داریم در این زمینه استاندار کرمانشاه هم کمک کند.

وی تصریح کرد: مدیرکل سابق میراث فرهنگی حواشی بسیاری داشت. اما مدیرکل فعلی جوان و با انگیزه است و همین اول کار نشان داد انتخاب درستی داشته‌ایم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: استاندار کرمانشاه باید گردشگری را محور قرار دهد.

وی تصریح کرد: ثبت طاقبستان را قول نداده‌ام، هرچند میراث گرانبهایی است اما سالی یک سهمیه داریم و اخیراً به جای اثر، محور را ثبت می‌کنیم.

وی گفت: پرونده ثبت جهانی اورامانات در حال تکمیل و در اولویت‌های ماست.

مونسان بیان داشت: طاقبستان امکان ثبت جهانی ندارد تا حریمش آزاد شود، لذا باید محوطه آزاد شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: موزه ها، بناهای تاریخی و فرهنگی تحت پوشش اداره کل استان سیزدهم فروردین تعطیل هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی، امروز_پنجشنبه نهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام اماکن فرهنگی- تاریخی شامل موزه‌ها و قلعه‌های تحت مجموعه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در روز دوشنبه سیزدهم فروردین مصادف با شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) تعطیل است.

وی افزود: از مردم انتظار داریم در این زمینه با اداره کل میراث‌فرهنگی گیلان همکاری لازم را داشته باشند و هرگونه بازدید از این اماکن را به روزهای بعد موکول کنند.

کد خبر 740000

دیگر خبرها

  • موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • ۵۰۷ هزار نفر از جاذبه‌های همدان دیدن کردند
  • فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود
  • تلاش همگان برای ثبت جهانی روستای بیشه
  • اقامت ۱۰ هزار مسافر در گلپایگان
  • روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • ورود حدود یک میلیون خودرو به گیلان
  • بازدید بیش از ۴ میلیون مسافر از اماکن مذهبی و تاریخی فارس