Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی شامگاه شنبه شب در جلسه شورای مدیریت بحران گلستان با ابراز همدردی با مردم سیل زده این منطقه اظهارکرد: بررسی آمار و ارقام های موجود نشان می دهد سیل های روی داده اخیر در این منطقه سابقه تاریخی ندارد بلکه پل و آبرفت های فعلی منطقه با مفروضات فعلی اعتبار نداشته باید با مفروضات جدید روند ایجاد پل و آبرفت ها بازنگری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بارش رحمت الهی همواره در منطقه موجب خوشحالی مردم بوده و باید شکرگزار باشیم اضافه کرد: نکته مهم در خصوص بروز این سیل و سیلاب این است که بارها از طریق اطلاعیه هشدارهای لازم به مسئولان داده شده، هفته آخر اسفندماه به طور دقیق در خصوص بروز سیل در منطقه زاگرس پیش بینی و اطلاعیه های لازم اعلام شد.

اسلامی با تاکید بر اینکه این هشدارها و اطلاعیه ها باید مورد توجه مسئولان منطقه قرار می گرفت افزود: در این زمینه مهم این است ساز و کار پیشگیرانه داشته باشیم که بخشی از پیشگیری ها از جنس آمادگی عملیانی برای مقابله بوده و بخشی در زمینه تمهیدات باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از تمهیدات در بخش مهم زهکشی لایروبی رودخانه ها است چون عدم لایروبی رودخانه در مواقع بارندگی و وقوع سیلاب آسیب جدی به جاده ها و بخش های زیربنایی وارد می کند.

اسلامی عنوان کرد: در سیل اخیر چون بستر رودخانه ها به دلیل عدم لایروبی لازم گنجایش طغیان را نداشت آب به اراضی کشاورزی و منازل مردم وارد شده و موجب بروز مشکلات اساسی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص امداد رسانی به منلطق سیل زده گفت: از اولین دقایق وقوع حادثه اط طریق تماس تلفنی تمام موارد برای کاهش خسارات ناشی از سیل به مسئولان منطقه داده شده و از طریق برش جاده آمل و جاده راه آهن اینچه برون تلاش شد آب به سمت دیگری هدایت شود.

اسلامی افزود: بررسی ها آمار و ارقام نشان می دهد سیل های اخیر سابقه تاریخی نداشته بنابراین هرجا پل و آبرفتی که در این منطقه پیش بینی کردیم با مفروضات فعلی اعتبار ندارد بلکه باید پل و آبرفت ها با مفروضات جدید در منطقه احداث شود.

کد خبر 4574434

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳هزار و ۵۰۰ سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد

محمد اطهری گفت: از این بین ۲۰ هزار و ۳۷۰ جلد سند در اراضی کشاورزی روستایی و سه هزار و ۴۱ سند کشاورزی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر بوده‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به اهمیت اجرای طرح صدور سند برای اراضی روستایی، تصریح کرد: عدم وجود سند و تداخل در مرزبندی قطعات اراضی کشاورزی همواره به یکی از مشکلات اصلی روستائیان استان تبدیل شده‌بود.

اطهری عنوان کرد: روستائیان و ساکنان شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر استان برای سنددار کردن اراضی کشاورزی خود می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره واحد دولت یا مراجعه حضوری به اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه کرده و روند اداری تعریف شده را دنبال کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و زیر ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب هستند و از سه سال گذشته بازنگری طرح هادی روستایی در دستور کار قرار گرفته‌است.

اطهری با بیان اینکه دوره طرح‌های هادی روستایی ۱۰ ساله است، تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰، بازنگری طرح هادی روستایی به پیشنهاد دهیاری‌ها وشورا‌های اسلامی روستا‌ها انجام و تغییرات لازم بنا بر درخواست مسوولان محلی انجام گرفته‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به بازنگری طرح هادی ۲۰ روستای استان طی سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: تأیید کمیته‌های کارشناسی لازمه هرگونه بازنگری و تغییر در طرح‌های هادی روستایی است و روستائیان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را در این موضوع از طریق دهیاری‌ها پیگیری کنند.

طبق آخرین برآوردها، جمعیت قم یک‌میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است. جمعیت شهری استان یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دادستان زنجان استاندار را پای پل میربهاءالدین کشید
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است
  • لزوم مشارکت شهروندان و مسئولان برای حفظ سبزینگی شهر اصفهان
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • ۲۳هزار و ۵۰۰ سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد
  • تنبیه اسراییل ضرورت داشت
  • تنبیه اسرائیل ضرورت داشت
  • تهران به طور بی‌سابقه‌ای تل‌آویو را تحقیر کرد/ حمله تاریخی ایران
  • مردم بر لزوم پاسخگویی به تهدیدات اسرائیل اشتراک نظر داشتند
  • لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی