Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی‎فضلی شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: باید به ابهاماتی که در مورد سیل وجود دارد پاسخ روشن بدهیم، چرا این این اتفاق افتاد؟ آیا می توانستیم جلوی آن را بگیریم؟ آیا اقدامات انجام شده موثر بود؟ چه اقداماتی را باید از این به بعد انجام دهیم؟

وی افزود: با توجه به این ظرفیت سدهای ما پر است اگر بارندگی در شرایط کنونی اتفاق بیفتد باید راه حلی اندیشیده شود، تا حوادثی مانند این تکرار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی فضلی گفت: لایروبی و بازسازی دیواره رودخانه ها و انهار باید در دستور کار قرار بگیرد و در منطقه خواجه نفس باید آب به سمت دریا سوق داده شود و این اتفاق حتماً باید بیفتد.

وی هماهنگی بخش های مختلف را در تأمین تجهیزات مکانیکی خوب ارزیابی کرد و ضرورت ادامه دار بودن این خدمات تأکید کرد.

ایجاد کانال فرعی

وزیر کشور افزود: کانال‎های فرعی برای پخش سیلاب در دشت باید ایجاد شود و برخی گفتند که می توان سیل آق قلا را در دشت پخش کرد اما باید این امر در کمیته فنی بررسی شود.

رحمانی‎فضلی با بیان اینکه رفع مشکلات بهداشتی به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری باید مد نظر قرار گیرد، ادامه داد: کیسه های شن و ماسه باید در اختیار مردم قرار گیرد و مردم آمادگی مقابله با سیل های احتمالی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: ظرفیت پیش بینی شرایط جوی ما باید تقویت شود اما تا این اندازه که اتفاق افتاده هم موثر بوده است.

رحمانی فضلی با تأکید بر توزیع مناسب امکانات، گفت: باید ظرف ۱۰ روز خسارت‎های ساختمانی، کشاورزی، مغازه ها و صنعتی برآورد و ارزیابی شود تا نگرانی مردم کاهش یابد و بیمه های هم پای کار بیایند.

وی با تأکید بر آبخیزداری، زهکشی و کانال کشی برای عدم تکرار این حوادث، افزود: تکمیل سد نرماب باید در دستور کار قرار گیرد و اگر تملک زمین ها انجام می شد و سد تکمیل شده بود می توانست حجم عظیمی از سیل را مهار کند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: مردم زندگی خود را از دست دادند و عصبانی هستند و رسانه هاباید به گونه ای مسائل را مطرح کنند که داغ مردم را تازه نشود.

وی خاطرنشان کرد: باید شورای تامین تشکیل شود و با کانال هایی که دروغ و شایعه پراکنی می کنند برخورد شود.

کد خبر 4574432

منبع: مهر

کلیدواژه: وزیر کشور گرگان عبدالرضا رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد

اسلام بارانی   اظهارکرد: پدیده فرسایش خندقی یا همان گروگروها علاوه بر خسارات گسترده بر روستاها گربیانگیر خطوط برق نیز شده است.

وی بیان کرد: هر ساله با وجود بارش های سیل آسا متاسفانه خسارات جبران ناپذیری متحمل شرکت توزیع برق می‌شود که این امر موجب بروز خاموشی‌های گسترده‌ای در منطقه می‌شود.

مدیر اداره برق بخش پلان چابهار گفت: امیدواریم با تدبیر مسوولان ترتیبی اتخاذ شود تا شاهد حداقل خسارت در حوزه برق باشیم زیرا اگر جلوی پیشروی پدیده گروگ ها گرفته نشود در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تخریب تمام خطوط برق در دشتیاری خواهیم بود که عملا امکان ساخت شبکه جدید به راحتی میسر نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • جذب اعتبارات جهت جبران خسارات سیل اخیر
  • افتتاح و رونمایی از دو طرح علمی در دانشگاه صنعتی شاهرود
  • آیت‌الله العظمی جوادی آملی: بسیاری از مردم غرب خودشان را به تاراج گذاشته‌اند/ همان طوری که قرآن توانست جاهلیت کهن را از بین ببرد، می تواند جاهلیت جدید را هم از بین ببرد و ما دیگر شاهد جریان غزه و امثال غزه نباشیم
  • لزوم اتخاد تمهیدات لازم برای ترمیم خسارات سیل سیستان و بلوچستان