Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@02:59:55 GMT

همچنان بوی سیل می‌آید؟

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۰۵۳۸

همچنان بوی سیل می‌آید؟

سازمان هواشناسی از احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان خبر داد و توصیه کرد تمهیدات لازم از سوی سازمان‌های ذیربط جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود و هموطنان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد با نفوذ و تقویت سامانه بارشی از نیمه غربی، انتظار بارش سراسری از شمال غرب تا جنوب کشور وجود دارد؛ تا سه‌شنبه در بسیاری از نقاط ایران رگبار و بادو باران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل هواشناسی از احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان خبر داد و توصیه کرد تمهیدات لازم از سوی سازمان‌های ذیربط جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود و هموطنان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

همچنین برخی رسانه‌های غیررسمی از افزایش رطوبت در جو ایران خبر داده‌اند. رطوبت در تمام ترازها از تمام دریاهای رطوبت‌رسان در حال فوران به آسمان ایران است و در ۶ روز آینده در کوهستان‌های ایران هزاران متر مکعب باران خواهد بارید و حجم زیادی آب پشت سدها ذخیره می‌شود.

از یکشنبه ۹۸/۱/۴ تا چهارشنبه ۹۸/۱/۷ بارش‌های بهاره سنگین احتمالا موجب سیل، طیغان رودخانه‌ها و خسارت گسترده به زیرساخت‌ها در مناطق وسیعی از کشور می‌شود و مسافران نوروزی با بارش‌های مخاطره‌آمیز و سیل‌آسا مواجه می‌شوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هواشناسی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد

استاندار کرمان با اشاره به اینکه با دلیل شدت بارش‌ها تعطیلی مدارس در جنوب استان همچنان ادامه دارد، افزود: برخی از روستاها تخلیه شده و ساکنان این مناطق در مدارس اسکان داده شدند و اولویت ما حفظ جان و مال مردم است. - اخبار استانها -

محمدمهدی فداکار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به برگزاری ستاد مدیریت بحران استان کرمان، اظهار داشت: از چند روز قبل پیش‌بینی بارش‌های سنگین در جنوب استان شده و هشدار سطح قرمز هواشناسی صادر شده بود.

وی با اشاره با آخرین وضعیت بارش‌ها در مناطق جنوبی استان، بیان کرد: در حال حاضر در همه هشت شهرستان جنوبی استان کرمان بارش باران را داریم که این بارش‌ها در منوجان، قلعه‌گنج و جیرفت نسبت به دیگر مناطق شدت بیشتری دارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه بارش باران در برخی از شهرهای شمالی استان نیز آغاز شده است، ادامه داد: البته شدت بارش‌ها در شمال استان کرمان کمتر است و پیش‌بینی می‌شود که در قلعه‌گنج و منوجان بیشترین بارش‌ها را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خود من در منطقه حضور دارم و تمام کسانی که مسئولیتی داشتند همه در منطقه مستقر هستند، گفت: تمامی تجهیزات و امکانات مورد نیاز از جمله تجهیزات راهسازی و بیش از 300 دستگاه تجهیزات راهداری از جمله لودر، بولدوزر و گریدر فراهم شده است.

مسدودی 3 محور در جنوب استان کرمانطغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان + فیلمشدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شود

فداکار با بیان اینکه این بارندگی قطعاً خسارت‌ها و آسیب‌هایی از جمله آسیب زدن به راه‌های روستایی و سیلبندها را به همراه خواهد داشت، گفت: در برخی مناطق آسیب‌هایی با مزارع و محصولات کشاورزی وارد شده که در موقع مناسب میزان آسیب‌ها باید بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه با دلیل شدت بارش‌ها تعطیلی مدارس در جنوب استان همچنان ادامه دارد، افزود: برخی از روستاها تخلیه شده و ساکنان این مناطق در مدارس اسکان داده شدند و اولویت ما حفظ جان و مال مردم است.

استاندار کرمان با بیان اینکه در فصل برداشت برخی از محصولات کشاورزی در جنوب استان قرار داریم که پس از پایان بارندگی‌ها خسارات وارد شده با این محصولات برآورد می‌شود، گفت: گروه‌های امداد و نجات و اعضای ستاد بحران همچنان در منطقه حضور دارند و تا فردا بعدازظهر همه دستگاه‌ها آماده باش هستند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس راهور؛ از سفر غیرضروری به استان های جنوب شرقی پرهیز کنید
  • موج سیلاب در جنوب ایران
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • توصیه مهم پلیس راهور؛ از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • پلیس: از سفر به استان های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • پلیس: از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی
  • تعطیلی مدارس جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد