Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@07:07:35 GMT

هشدار مقامات برزیلی درباره خطر تخریب یک سد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۰۷۷۸

هشدار مقامات برزیلی درباره خطر تخریب یک سد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات برزیلی در خصوص خطر شکستن قریب الوقوع سدی در ایالت میناس گرایس در جنوب شرق این کشور هشدار دادند.

این در حالی است که جمعیت ساکن در اطراف این سد، در ۸ فوریه گذشته، برای احتیاط، از محل تخلیه شدند.

سازمان حفاظت شهری ایالت میناس گرایس با اعلام سطح هشدار ۳, در خصوص خطر ریزش قریب الوقوع این سد هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۲۵ ژانویه، شکسته شدن سد برومادینهو در ایالت میانس گرایس موجب جاری شدن گل و لای، کشته شدن ۲۱۱ نفر و ناپدید شدن ۹۵ نفر دیگر شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا آمریکای لاتین حوادث طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بالاترین سطح هشدار برای ۵ استان کشور؛ مردم مراقب باشند

 سازمان هواشناسی با صدور بالاترین سطح هشدار نسبت به بارش شدید باران در پنج استان جنوب کشور هشدار داد.

ایسنا در خبری نوشت: سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر و چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر،خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی ودریایی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی نسبت به خودداری از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خروج شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های مسقف توصیه کرد.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

دیگر خبرها

  • دومین هشدار وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ | خطر سیل بیخ گوش این استان‌ها
  • ولایتی: فروپاشی رژیم صهیونیستی قریب‌الوقوع است
  • ولایتی : فروپاشی رژیم صهیونیستی قریب الوقوع است
  • ولایتی: فروپاشی رژیم صهیونیستی قریب الوقوع است
  • صدور بالاترین سطح هشدار برای ۵ استان کشور؛ مردم مراقب باشند
  • صدور هشدار قرمز برای این ۵ استان
  • هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
  • هشدار قرمز هواشناسی برای ۵ استان/ یارش شدید در جنوب کشور
  • روایت خبرنگار ارشد انگلیسی از اقدام هوشمندانه ایران در تنگه هرمز/ حمله موشکی ایران قریب الوقوع است
  • شبکه برق رژیم صهیونیستی آماده جنگ نیست