Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان مرشایمر، از نظریه‌پردازان مطرح و استاد مشهور روابط بین‌الملل دانشگاه شیکاگوی آمریکا اعلام کرد ایران علیه هیچ کشوری تهدید نیست.

این استاد دانشگاه شیکاگو که نظرات شناخته‌شده‌ای علیه ایران دارد در مصاحبه‌ای با پایگاه لوب‌لاگ گفت: «ایران، تهدید مستقیم علیه ایالات متحده نیست، حتی تهدید غیرمستقیم هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او در ادامه گفت: «اول اینکه ایران سلاح هسته‌ای ندارد و توافقی با قدرت‌های جهانی امضا کرده که ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران در آینده نه چندان دور را غیرممکن می‌کند.»

مرشایمر تصریح کرد: «دوم اینکه، ایران فاقد موشک‌هایی است که بتوانند خاک آمریکا را هدف قرار دهند.»

این نظریه‌پرداز به عنوان عامل سوم ادعا کرده نیرو‌های متعارف نظامی ایران به اندازه‌ای قوی نیست که بتواند به آمریکا یا کشور‌هایی در خارومیانه که زیر چتر امنیتی آمریکا هستند حمله کند.

وی در ادامه گفت: «مورد چهارم اینکه ایران تهدید جدی برای حمله به هیچ کشوری در منطقه به شمار نمی‌رود. ایران در زمان‌های مدرن حتی یکبار هم علیه کشوری دیگر جنگ راه نینداخته و در حال حاضر هم شواهدی در دست نیست که در حال آماده شدن برای حمله به کشور‌های همسایه‌اش باشد.»

مرشایمر به عنوان پنجمین دلیل همچنین ادعا‌های مطرح‌شده از زبان سیاستمداران و رسانه‌های جریان اصلی در آمریکا مبنی بر حمایت ایران از «تروریسم» را رد کرد.

او گفت: «مورد پنجم، این است که ایران منشأ مشکلات آمریکا در زمینه تروریسم نیست. اگر کشوری شایسته چنین عنوانی باشد، عربستان سعودی است نه ایران.»

وی اضافه کرد: «حقیقت این است که ایالات متحده تهدید مستقیم برای ایران است نه برعکس. دولت ترامپ با سرنخ گرفتن از اسرائیل و عربستان سعودی ایران را نشانه گرفته است.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا تروریسم عربستان رژیم صهیونیستی تهدیدات هسته ای تسلیحات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست کمیته سه‌جانبه مشترک قضائی مقابله با تروریسم در رأس یک هیئت قضائی به سوریه سفر کرده است، با حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب‌آبادی در این دیدار با اشاره به دیدار هیئت قضائی جمهوری اسلامی ایران از سوریه برای توسعه و همکاری‌های حقوقی و قضائی بین دو کشور و همچنین توسعه همکاری‌ها برای مقابله با تروریسم از طریق کمیته سه‌جانبه مشترک بین ایران، سوریه و عراق، اظهار کرد: سه کشور قربانی تروریسم و اقدام‌های تروریستی هستند؛ در جلسه با رئیس مجلس سوریه گزارشی از نخستین کمیته مشترک ارائه شد.

وی ضمن اشاره به مرور روابط راهبردی دو کشور و تحولات اخیر، گفت: روابط ایران و سوریه راهبردی و بسیار دوستانه است؛ دشمنان و جبهه استکباری با وجود تجمیع تمام ظرفیت‌شان، در پیشبرد برنامه‌های خود ناکام ماندند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ادامه داد: در این دیدار، حمله جنایت‌کارانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد اقدام رژیم اشغالگر کاملاً مغایر با تعهدات و اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است و پاسخ ایران به رژیم اسرائیل کاملاً مطابق با اصول منشور ملل متحد در چارچوب حق دفاع مشروع صورت گرفت.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین گفت: در این جلسه تاکید شد کشورهای غربی و آمریکا باید سیاست دوگانه و تبعیض‌آمیز خود را در قبال این مسائل کنار بگذارند؛ متأسفانه آن‌ها به جای محکوم کردن این جنایت‌ها، به حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

غریب‌آبادی در ادامه سفر خود به سوریه، دیدارهای جداگانه‌ای نیز با دبیر شورای امنیت ملی و مشاور امنیت ملی رئیس جمهور برای بحث و بررسی درباره مقابله با گروهک‌های تروریستی و حامیان آن‌ها داشت.

کد خبر 6081639

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • تجلیل از دست‌اندرکاران رویداد کشوری جامعه پرداز در همدان