Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید احمدی مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: در مجموع تردد‌های جاده‌ای ۲۴ ساعت گذشته کشور، استان فارس پس از تهران، مازندران، گیلان و البرز در رتبه پنجم قراردارد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته در مجموع حدود ۷۱ هزار خودرو وارد استان و حدود ۷۲ هزار خودرو از استان خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی ادامه داد: پر ترددترین محور ورودی استان محور شهرضا-آباده و پر تردد‌ترین خروجی محور کازرون- بوشهر است.

وی اظهار کرد: سه محور پر تردد استان به ترتیب مرودشت- شیراز، شیراز- مرودشت و صفاشهر- سعادتشهر است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس بیان کرد: اوج تردد محور‌های استان در ساعت ۱۸ تا ۱۹ و محور مرودشت- شیراز صورت پذیرفته و متوسط تردد ساعتی در جاده‌های استان ۴۷۷ خودرو و متوسط سرعت ۸۴ کیلومتر برساعت بوده است.

احمدی تصریح کرد:از دروازه‌های شهرشیراز ۱۲۲ هزار خودرو وارد و ۱۳۰ هزار خودرو خارج شده است که پرتردد‌ترین ورودی محور مرودشت، شیراز و پرتردد‌ترین محور خروجی شیراز، مرودشت بوده است.

وی گفت: در بخش حمل و نقل مسافر برون شهری استان از ابتدی طرح نوروزی (۲۳ اسفند ۹۷) تا روز گذشته ۱۹ هزار سفر انجام شده که در مجموع ۲۴۲ هزار مسافر جابجا شده اند.

احمدی ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی ۱۲۸ سفر راهیان نور انجام شده و در مجموع ۵۳۶۰ نفر به مناطق جنگی سفر کرده اند.

وی تصریح کرد: در بخش پیش فروش بلیط‌ها نوروزی تا امروز ۴۴ هزار بلیط بصورت حضوری و ۲۰ هزار بلیط بصورت غیرحضوری و در مجموع ۶۵ هزار بلیط صادر شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس اعلام کرد: بر اساس داده‌های دریافتی از سامانه‌های هوشمند مرکز مدیریت راه‌ها و شعب راهداری سراسر استان، در حال حاضر تمامی محور‌های استان باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.
انتهای پیام/م

فارس رتبه پنجم در تردد جاده‌ای کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام روزانه ۳۰ هزار تردد در آزادراه شیراز – اصفهان

محمود رضایی کوچی در جریان بازدید از روند اجرای پویش ملی ‘چشم به راهیم’ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: از روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز هفتم فروردین ۱۴۰۳ به دلیل شرایط ایمن و فنی آزادراه شیراز – اصفهان، میزان تلفات جاده‌ای در این محور صفر بوده که این بدان معناست که اگر راه‌ها را ارتقا دهیم میزان تلفات جاده‌ای هم کاهش خواهد یافت.

او ادامه داد: هم اینک ۱۰ درصد طول راه‌های کشور یعنی افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر آن در استان فارس است که از این حیث فارس در کشور در رتبه نخست قرار دارد.

رضایی کوچی اظهار کرد: حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از کل راه‌های استان فارس آزادراه و بزرگراه است و از نظر طول آزادراه نیز استان فارس با توجه به افتتاح آزادراه ۲۲۵ کیلومتری شیراز – اصفهان در کشور اول است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در کنار ارتقای راه ها، ایمنی خودرو و فرهنگ رانندگی نیز در کاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن نقش بسیار مهمی دارد.

او گفت: برای تقویت شبکه جاده‌ای استان، هم اینک ۶ بزرگراه از مرکز استان به ۶ استان همجوار در حال اجرا است که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها بیش از ۸۰ درصد است.

رضایی افزود: این ۶ بزرگراه شامل بزرگراه شیراز – استهبان – نی‌ریز - قطرویه – کرمان، بزرگراه شیراز - فسا - داراب - کهکم – بندرعباس، بزرگراه شیراز – جهرم – لار – بندرعباس، بزرگراه شیراز - کوار - فیروزآباد - جم – عسلویه، بزرگراه شیراز - دشت ارژن - قائمیه – بوشهر، بزرگراه شیراز - دشت ارژن - کوه چنار - ممسنی – کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه استان فارس در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد، نیاز است که یک فضای کریدوری ایجاد شود تا زمینه حمل و نقل بار و مسافر از شرق به غرب و شمال به جنوب نیز فراهم شود.

رضایی کوچی اظهار کرد: تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان که در حقیقت ادامه آزادراه شمال به جنوب کشور است به سمت بوشهر در طول برنامه هفتم دیده شده که با تکمیل آن ارتباط بین خلیج فارس به دریای خزر برقرار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: علاوه بر توسعه آزادراه و بزرگراه در استان، توسعه خطوط ریلی نیز در دستور کار است و هم اینک راه آهن شیراز – عسلویه - بوشهر که طبق برنامه در چهار سال آتی تکمیل می‌شود در حال اجرا است.

رضایی افزود: همچنین راه آهن گلگهر – شیراز نیز در ادامه کریدور شرق و غرب کشور در حال اجرا است و راه آهن اقلید – یزد نیز که بخش مسافر و بار آن ظرف ۲ ماه آتی فعال خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به جان باختن ۴۵ نفر در حوادث رانندگی درون و برون شهری استان در نوروز امسال گفت: از این تعداد ۳۶ نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای و ۹ نفر در حوادث درون شهری و در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳ جان باخته‌اند.

رضایی افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته است و استان فارس به لحاظ کاهش تلفات درون شهری در رتبه دوم کشور قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آزادراه قزوین - رشت پر ترددترین محور ورودی گیلان
  • ثبت ۶۲ هزار و ۱۵۷ تردد در محور شیراز- مرودشت
  • ثبت ۶۲ هزار و ۱۵۷ تردد در محور‌ شیراز- مرودشت
  • انجام روزانه ۳۰ هزار تردد در آزادراه شیراز – اصفهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد خودرو در جاده‌های فارس
  • ثبت تردد بیش از ۶۱۴ هزار خودرو در مبادی ورودی بوشهر
  • ثبت یک میلیون و ۱۲۲ هزار تردد در جاده‌های فارس
  • ثبت بیش از ۴۰۰ هزار تردد در ورودی‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • کاهش ۲۶ درصدی ترددها در محورهای فارس
  • کاهش ۵ درصدی تردد در راه‌های استان اردبیل