Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو روز مانده به تحویل سال نو، آسمان و زمین دست در دست هم دادند تا کام هموطنان شمالی را تلخ کنند از سیل گرفته تا رانش زمین.

گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو - اشتباهات عده‌ای از جمله زمین خواری‌های پی در پی، تبدیل زمین‌های کشاورزی به ویلا و ساختمان سازی‌های مداوم، از بین بردن درختان و ساختن جاده باعث شد که تاوان آن را مردم شمال بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
خشم طبیعت آنقدر بالاست که حالا حالا‌ها قصد آرام شدن ندارد.
پرده اول - ماجرا از کجا آغاز شد؟ / وقتی سیمرغ و آق قلا زیرآب رفتند
کانون سیلاب در شهر‌های مازندران و سیمرغ و میاندورود بوده است، عمق فاجعه به قدری بالاست که بسیاری از روستا‌ها به زیر آب رفته و تخلیه شدند. خسارات ابتدا به مناطق در قالب طغیان رودخانه، ریزش کوه، مسدود شدن راه‌های و بارش شدید برف در ارتفاعات بوده که نتیجه آن قطعی آب، برق، گاز و تلفن بسیاری از مشترکان در شهر‌های مرکزی مازندران بوده است. سیلاب سبب تخریب بسیاری از سردهنه‌ها شده که تلاش نیرو‌های امدادی و راهداری برای بازگشایی مسیر‌های روستاییان همچنان ادامه دارد.
فرماندار شهرستان آق قلا در روز دوم فروردین ماه طی مصاحبه‌ای گفت: در حال حاضر ۱۲ روستای این شهرستان در حاشیه گرگانرود و اطراف آن در آب محصور هستن و برای امدادرسانی به آن‌ها نیاز به هلیکوپتر داریم که رئیس مدیریت بحران کشور دستور این کار را داد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان هم با اشاره به وقوع سیلاب در نیمه شمالی شهر آق‌قلا اظهارکرد: با وجود همه تلاش‌ها برای هدایت سیلاب به دشت، از ساعت ۱۲ دیشب به علت تکمیل ظرفیت گرگانرود در محدوده آق‌قلا، سیلاب از شمال وارد این شهر شد. اکنون نیمه شمالی آق قلا و حدود ۱۰ روستای این شهرستان را ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر آب فرا گرفته و رفت آمد در این مناطق تنها با قایق امکان‌پذیر است.     پرده دوم- نماینده ولی فقیه اولین مسئولی که میان سیل زدگان رفت
اما این سیل و طوفان اخیر حجت الاسلام محمد قمی نماینده ولی فقیه و همچنین رئیس کل مدیریت بحران کشور و معاون بنیاد مسکن کشور را به گلستان کشاند و آن‌ها از نزدیک از مناطق سیل زده استان دیدن و در جلسه مدیریت بحران شرکت کردند.
حجت الاسلام والمسلمین قمی در جمع خبرنگاران درخصوص سفر به گلستان، اظهار کرد: آمدیم خداقوتی به خادمین مردم که در این شرایط بحرانی شب و روز خودشان را برای خدمت به مردم گذاشتند و مردمی که همدلی کردند، داشته باشیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: از مردم منطقه درخواست داریم که به توصیه‌های خادمین خودشان درخصوص تخلیه روستا‌ها توجه کنند و همکاری لازم را داشته باشند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
وی تصریح کرد: بازگرداندن زندگی مردم به شرایط قبل از سیل، قدری زمان می‌برد و بایستی هم مردم مقداری تحمل داشته باشند و هم در ارائه کمک‌های حاکمیتی و مردمی به سیل زدگان تسریع شود.  
پرده سوم - بازهم همدلی بین خادمان وطن / سپاه و ارتش و هلال احمر درکنار هم
علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل در استان گلستان، درباره وضعیت امدادرسانی به حادثه‌دیدگاه مناطق سیل‌زده گفت: از تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۷ تا صبح دوم فرودین ۹۸ به ۳۷ هزار و ۳۶۳ حادثه‌دیدۀ سیل در استان گلستان امدادرسانی شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد، شش هزار و ۲۴۷ نفر اسکان موقت داده شده‌اند و تا این لحظه شش هزار و ۱۲۸ بسته مواد غذایی بین حادثه‌دیدگان سیل توزیع شده و امدادرسانی‌ها همچنان ادامه دارد.
پیوندی همچنین در حساب کاربری خود در توئیتر، از یاری‌رسانی ارتش و سپاه در مناطق سیل‌زده خبر داد و نوشت: با توجه به نیاز منطقه سیل‌زده به ماشین‌آلات سنگین، ارتش و سپاه نیز به یاری ما در استان گلستان آمده‌اند. امیدوارم به‌زودی با همکاری همه دستگاه‌های امدادی، منطقه سیل‌زده گلستان نیز از وضعیت بحرانی خارج شود.     سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه نیز از بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های سپاه برای امدادرسانی به هموطنان سیل زده در استان گلستان خبر داد و گفت: همانگونه که در گذشته نیز اعلام شده است؛ بر اساس یک دستورالعمل ثابت از ناحیه فرماندهی کل سپاه مجوز دائمی و ماموریت به کلیه یگان‌های سپاه در سراسر کشور ابلاغ شده که به محض وقوع حوادث و بلایای طبیعی، تمامی واحد‌ها و یگان‌های سپاه به امدادرسانی و کمک به مردم بپردازند و بر همین اساس از ساعات اولیه وقوع سیل در استان گلستان، تمامی یگان‌های سپاه مستقر در این استان به یاری سیل زدگان شتافتند.
وی افزود: پایوران، بسیجیان و نیرو‌های وظیفه سپاه نینوا، نواحی مقاومت بسیج، تیپ مردم پایه نینوا، یگان ۶۰ زرهی عمار یاسر و تیپ ۴۵ مهندسی جوادالائمه نیروی زمینی سپاه پس از وقوع سیل با حضور در منطقه به سرعت امدادرسانی در راستای نجات گرفتارماندگان در سیل و جلوگیری از بروز خسارات بیشتر را آغاز کردند.
سردار شریف در ادامه تصریح کرد: واحد‌های مهندسی، پشتیبانی و لجستیک سپاه نیزبا بکارگیری ماشین آلات و تجهیزات راهسازی و مهندسی اعم از جرثقیل، کشنده، لودر، بلدوزر، پل کش و کامیونت اقدام به بازگشایی محور‌های مواصلاتی و تخلیه مردم و نجات گرفتار ماندگان در سیل کردند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
وی افزود: همچنین تعدادی قایق موتوری نیز برای امدادرسانی به گرفتار ماندگان در سیل در شهرستان آق قلا مورد استفاده قرار گرفت.
سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: در حوزه مردم یاری نیز جابجایی، انتقال و اسکان سیل زدگان در نقاط امن و نیز توزیع بیش از ۲۵۰۰ پرس غذای گرم و لوازم و ملزومات گرمایشی توسط سپاه نینوای استان گلستان انجام پذیرفت
گفتنی است پس از تلاشهای بی وقفه مجاهدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرانجام پل متحرک برای سهولت بیشتر در عبور و مرور و امدادرسانی به مردم سیل زده به بهره برداری رسید.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  
پرده چهارم - دانشجویان با گروه های جهادی شان بازهم درخشیدند / حضور دانشجویان انقلابی و گروه‌های جهادی در کنار مردم سیل زده
صادق مفرد مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هم از اعزام ۱۰۰ گروه جهادی به استان‌های گلستان و مازندران خبر داد و گفت: همزمان با وقوع سیل در استان‌های مازندران و گلستان گروه‌های جهادی محلات، دانشجویی و سایر اقشار به کمک مردم شتافته و به تخلیه منازل و همچنین اسکان مردم اقدام کردند.
مفرد افزود: هم اکنون بیش از ۷۰ گروه جهادی در شهرستان‌های مازندران در حال ارائه خدمات و کمک‌های اولیه به مردم هستند و با توزیع اقلام مورد نیاز به سیل زدگان به یاری آن‌ها شتافته اند.  
مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی تصریح کرد: همچنین هم اکنون در استان گلستان، تعداد ۳۰ گروه جهادی در شهرستان‌های گنبد، آق قلا و سایر شهر‌ها و روستا‌های درگیر سیل مشغول خدمت‌رسانی هستند.
وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت خانواده‌های سیل زده در مناطق روستایی و همچنین محلات حاشیه نشین و‌عدم دسترسی به امکانات اولیه در این مناطق، نیاز به اقلامی، چون آب معدنی، مواد خوراکی خشک، اقلام بهداشتی و پتو و لباس وجود دارد.
مفرد گفت: با توجه حضور میدانی گروههای‌جهادی بومی، در حال حاضر نیازی به حضور گروه‌ها از سایر استان‌ها نیست.
البته لازم به ذکر است که با وجود حضور نیروی انسانی کافی در مناطق سیل زده تعداد زیادی از گروه‌های جهادی دانشجویی از استان‌های مختلف کشور جهت حضور در کنار مردم اعلام آمادگی کرده اند

پرده پنجم - آمدی جانم به قربانت ولی بعد از چهار روز چرا؟! / ورود دیرهنگام مجلس و دولت به کارزار
پس از ۴ روز و در آخرین ساعات پایانی روز جمعه ۲ فروردین دولت دست به کار می‌شود و رئیس جمهور طی پیامی به وزیر کشور خواستار رسیدگی به وضعیت سیل زدگان استان مازندران و گلستان می‌شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی برای رسیدگی به مشکلات مردم و مدیریت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پشتیبانی‌های لازم، به مناطق سیل زده سفر کرده است.
وزیر کشور هم به گلستان رفت در بدو ورود با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی با همه امکانات برای کمک به مردم سیل زده، پای کار هستند، گفت: مردم نگران نباشند، دولت خسارات‌ها را جبران خواهد کرد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
وی پس از حضور در ستاد مدیریت بحران شهرستان آققلا در گفتگو با شبکه خبر گفت‌: ستگاه‌های اجرایی همه اقداماتی که بایستی در مراحل ابتدایی این سیل و بحران انجام دهند صورت داده‌اند این در حالی است که ۶۰ درصد بارش سالانه در ظرف چند روز منجر به طغیان رودخانه و آب‌گرفتگی خیابان‌ها و جاری شدن سیل شده است.
وزیر کشور تصریح کرد: تا کنون ۲ نفر در مینودشت و کلاله جان خود را از دست داده‌اند، اما تمام تمرکز ما برای کاهش تلفات جانی است.
وی درباره دلیل اصلی سرایت سیل به شهر‌ها گفت: دلیل اصلی رسوب‌گذاری در رودخانه‌هاست و به همین جهت دستور دادیم تا ۶ بیل مکانیکی مسیر‌ها را برای تخلیه آب‌های رسوب شده و استفاده از پمپ‌های ویژه کار‌ها خود را آغاز کنند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا خدمات‌رسانی با تأخیر صورت گرفته است، گفت: در حوزه امدادرسانی با اعزام هلی‌کوپتر به منطقه وضعیت بهتر شده، اما کمی از این تأخیر به دلیل وضعیت خاص آب و هوایی منطقه و عدم شرایط پرواز هلی‌کوپترهاباز می‌گردد.   سخنگوی آقای وزیر هم از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان به ۴ استان سیل زده گلستان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی خبر داد و با دستور وزیر ورزش تمام اماکن ورزشی گلستان و مازندران، در اختیار ستاد‌های بحران برای اسکان سیل زلزدگان قرار گرفت.
رئیس سازمان مدیریت بحران هم در بازدید از مناطق سیل زده گلستان گفت: ۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاصی دولت برای سیل زدگان این استان پرداخت شده و از دستگاه‌های مرتبط خواسته شده میزان خسارات را ارزیابی کنند تا با تمهیدات لازم، مشکلات مردم کاهش یابد. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم به نمایندگی از رهبر انقلاب در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کرده است.
در پنجمین روز از وقوع سیل گسترده و آبگرفتگی در شهر‌ها و روستا‌های دو استان مازندران و گلستان رئیس مجلس نیز، برای بررسی نحوه خدمت رسانی و پیگیری مشکلات سیل زدگان وارد مناطق سیل زده شد.   علی لاریجانی در بازدید از مناطق سیل زده استان مازندران، گفت‌: در بازدید از مناطق سیل زده از استاندار مازندران خواستم که برآوردی از وضعیت سیل داشته باشد تا مشخص شود چه بخش‌هایی به چه میزان زیان کرده است. همچنین باید بسته‌های حمایتی برای مردم سیل زده در نظر گرفته شود که مقداری از آن بلاعوض باشد، چون سرمایه مردم دچار مشکل شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
وی ادامه داد: باید با اعطای وام‌های ارزان قیمت به مردم هر چه سریع‌تر مشکل اشتغال سیل زده‌ها رفع شود که ان‌شاء‌الله این اقدام ظرف روز‌های آینده انجام می‌شود تا بتوانیم راه تأمین آن را فراهم کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات در بروز سیل این بود که باید راه‌هایی آب را به دریا می‌رساند، اما در برخی از نقاط مسیر تنگ شده بود. همچنین لایروبی لازم وجود نداشت. باید به عنوان پروژه‌ای مهم در آینده لایروبی رودخانه‌ها و باز شدن مسیر‌ها مد نظر باشد که دیگر شاهد تکرار این اتفاقات نباشیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
پرده ششم - انقدر نیامد تا با خبر برکناری اش آمد/ جناب استاندار، غایب بزرگ روز‌های سخت هم‌استانی هایش
در روز‌های شلوغ و پر رفت وآمد گلستان جای خالی یک نفر احساس میشود و آن هم کسی نیست جز مناف هاشمی استاندار گلستان که از ابتدای بحران از او خبر خاصی نیست. گمانه زنی‌ها پیرامون غیبت این استاندار پرحاشیه ادامه داشته تا صبح امروز عبدالرضا رحمانی فضلی در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد که استاندار گلستان از یک ماه پیش تقاضای مرخصی داشت و اکنون خارج از کشور است و به همین دلیل در هنگام بروز سیل در این استان نتوانسته شخصا در محل حضور داشته باشد. علت سفر ایشان به خارج از کشور هم مسائل خانوادگی؟! عنوان شد.   اما مناف هاشمی آنقدر نیامد تا جهانگیری نیز لب به گلایه گشود و پس از انتقاد از نبودن وی در صحنه دستور برکناری وی را صادر کرد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   گفتنی است پس از این اتفاقات و حواشی پیرامون نبودن وی در منطقه، سر و کله سید مناف هاشمی بالاخره پیدا شد و آنهم با این توجیه عجیب که فکر نمی کردیم بارندگی ها انقدر باشد و کار را جمع کردم و به مرخصی رفتم، شبیه به اینکه یک مکانیک بخواهد با مشتری اش درباره بدقولی نسبت به تعمیر یک خودرو صحبت کند!   پرده هفتم - رهبر کار را به نیروهای مسلح واگذار کرد جالب اینجاست که نخستین پرده توضیحی گزارش به حضور نماینده ولی فقیه در گلستان اختصاص یافت و حالا پرده ماقبل پایانی هم قصد دارد به دستور ویژه رهبر انقلاب به نیروهای مسلح در خصوص رسیدگی به سیل زدگان بپردازد. شامگاه شنبه درست زمانی که مردم درگیر کش و قوس نبود استاندار و توجیه وزیر کشور برای مرخصی وی از یک سو و بازی کردن جهانگیری در نقش پلیس بد و گلایه از نبودن وی را به تماشا نشسته بودند، رهبر معظم انقلاب در پیامی خطاب به سرلشکر باقری از وی خواستند تا امکانات بیشتر برای امداد به آن مناطق گسیل نمایند. گزارش اقدام را بفرستند.         همچنین ایشان ساعتی بعد نیز با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان از همگان خواستند در مسیر امدادرسانی به مردم خسارت دیده از سیل شتابان عمل کنند.   پرده آخر - بالاخره سیل کوتاه آمد
سیل در بیشتر مناطق سیل‌زده مازندران و گلستان فروکش کرده، اما مشکل آبگرفتگی در برخی نقاط همچنان پابرجاست. بالا آمدن آب گرگان‌رود و سد، وشمگیر، منجر به آبگرفتگی شهر آق‌قلا و برخی روستا‌های اطراف شده که به گفته معاون عمرانی استاندار گلستان، تلاش‌ها برای هدایت سیلاب به سمت دشت ادامه دارد و تاکنون برق یازده روستا وصل شده، اما ساکنان همجوار گرگانرود باید منزل خود را تخلیه و به جای امن بروند.
تلاش امدادگران و نیرو‌های مسلح برای بازگشایی راه‌ها و رفع مشکلاتِ سیل‌زدگان در گلستان و مازندران همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش‌ها سیل در گلستان تاحدودی کنترل شده، اما اوضاع در برخی مناطق شرق مازندران همچنان بحرانی است. جمعیت هلال احمر مازندران هم اعلام کرده تا کنون به ۱۱ هزار نفر از سیل زدگان اخیر در مناطق مختلف استان امداد رسانی شده است. آری سیل تمام شد و شاید حداقل از وضعیت اسفناک دور شد، اما بار دیگر آنچه برای مردم نمایان شد حضور دیرهنگام و ضعیف نیروهای دولتی برای امداد رسانی بود. چقدر این روزهای گلستان یا آن روزهای زلزله کرمانشاه و کرمان تشنه مدیری جهادگر در وسط معرکه بود. چقدر مردم عطش داشتند صحنه هایی شبیه عملیات نجات پلاسکو را در این معرکه هم ببینند، اما دو صد حیف که چنین نشد و مدیران اتوکشیده به راحتی با سخن گفتن از مرخصی و سفر خارجه شان، دل مردم را به درد آوردند...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیل استان گلستان عیدانه سیلاب ویرانگر آق قلا امدادرسانی به سیل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین،‌ هشدار نارنجی پیشین هواشناسی امروز، سه‌شنبه استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و فردا، چهارشنبه استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استانهای گلستان و چهارمحال و بختیاری را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:
هشدار هواشناسی برای بارش‌های فراگیر اردیبهشتی در ۱۷ استان کشور + جزئیات

اما در هشدار جدید صادر شده که امروز، سه‌شنبه، 4 اردیبهشت منتشر شد اعلام شده است که با تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی استان‌های پر خطر به هشدار نارنجی پیشین اضافه می‌شوند.

هشدار جدید صادر شده از امروز سه‌شنبه 3 اردیبهشت تا پنجشنبه 6 اردیبهشت اعتبار دارد و نوع مخاطره در آن رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک در نقاط مستعد بارش تگرگ ذکر شده است.

امروز، کرمان، مازندران، گلستان، چهارشنبه‌ گلستان، سیستان و بلوچستان، فارس و پنج‌شنبه کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی تحت‌تاثیر این بارش‌ها خواهند بود.

اثر مخاطره لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ ذکر شده است و توصیه هواشناسی، احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید:
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته | سامانه بارشی بعدی کی وارد کشور می شود؟ کد خبر 846701 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي

دیگر خبرها

  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • رودخانه «قره سو» پُرآب شد
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز
  • خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود
  • بازبینی گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی!
  • صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات
  • برخی تیم‌ها گل‌های عجیب می‌خورند!
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت