Web Analytics Made Easy - Statcounter

حداقل حقوق کارکنان بخش دولتی و خصوصی در حالی با افزایش حدود ۴۰۰ هزار تومانی رو به رو شده که تورم و افزایش قیمتها همچنان قدرت خرید این قشر را تهدید می کند. ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ در روزهای پایانی سال 97 تکلیف افزایش حقوق کارکنان بخش خصوصی در ایران مشخص شد و بر این اساس حداقل حقوق کارگران با افزایشی نزدیک به 400 هزار تومان رو به رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مدل با تغییراتی جزیی با پیشنهاد نمایندگان، در قانون بودجه سال 98 نیز تصویب و حداقل حقوق کارکنان دولت نیز 400 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

حداقل دستمزد کارگران یک‌میلیون و 516هزار تومان شد / افزایش سایر سطوح مزدی 13درصد + 261هزار تومان

نکته جالب توجه اینکه دولت در ابتدا پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولت را مطرح کرد و حتی این طرح در کمیسیون تلفیق بودجه نیز تایید شد اما در نهایت با انتقادهای فراوانی که نسبت به ناعادلانه بودن این نوع افزایش حقوق مطرح شد در نهایت در صحن علنی مجلس ورق برگشت و در بهمن ماه سال 97 شاهد روند جدیدی از اعمال افزایش حقوقهای سالیانه در کشور بودیم.

طراحان  این پیشنهاد ضمن مطرح کردن انتقادهای جدی به طرح دولت برای افزایش 20 درصدی حقوق برای کلیه کارمندان، تاکید داشتند افزایش میزان مشخصی از حقوق می‌تواند تا درصد بالایی فاصله پرداختی در نظام اداری دولت را جبران کند.

نکته جالب توجه اینکه آمار دریافتی کارمندان دولت نیز موید این تصمیم نمایندگان مجلس بود و در نهایت با تصویب شورای نگهبان این طرح به قانون تبدیل شد. البته در همان روز تصویب قانون سازمان برنامه و بودجه به این طرح واکنش منفی نشان داد که با موضع گیری جدی رئیس مجلس در نهایت دولت و سازمان برنامه و بودجه تمکین خود نسبت به اجرای قانون را اعلام کردند.

عقب نشینی نوبخت بعد از نهیب لاریجانی/ افزایش 400 هزار تومانی حقوق‌ها را اجرا می‌کنیمبه گزارش تسنیم، با مقایسه حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان براساس پیشنهاد دولت و همچنین مصوبه مجلس در این زمینه، مشخص می‌شود مصوبه مجلس به نفع اکثریت کارمندان دولت و بازنشستگان است که میزان حقوق ماهانه آنها در سال جاری کمتر از 4 میلیون تومان است.بر اساس جدول زیر،  حدود 53 درصد کارمندان دولت و بازنشستگان حقوق زیر 2 میلیون و 500 هزار تومان و حدود 81 درصد کارمندان دولت و بازنشستگان حقوق زیر 3 میلیون تومان دارند. بنابراین تخمین زده می شود حدود 70 درصد کارمندان دولت و بازنشستگان از مصوبه مجلس منتفع می شوند.

جدای از بحث افزایش حقوق در شرایط تورم 25 تا 30 درصدی در پایان سال 97 موضوع ناترازی در پرداختها به یک مساله بسیار آزار دهنده تبدیل شده است که استفاده از سامانه ها الکترونیکی و اعلام شفاف دریافتی‌ها میتواند تا حدودی این خلا را جبران کند.

اجرای ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه همچنان مغفول!

بر اساس ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف به راه اندازی سامانه حقوق و مزایا مدیران برای عموم مردم شده است این در حالی است که هر چند این حکم قانونی برای مقابله با پدیده شوم حقوقهای نجومی تصویب شد اما تا کنون اتفاق قابل توجهی در خصوص انتشار حقوق مدیران در سامانه حقوق و مزایا نیافتاده و ظاهرا در سال 98 نیز رسانه ها بایستی این مطالبه را از دولت پیگیری کنند.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77,78,79/CT7 واژه های کاربردی مرتبط حقوق های نجومی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حقوق های نجومی حقوق های نجومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمندان بخوانند؛ رییس سازمان برنامه درباره حقوق ۱۴۰۳ کارمندان چه گفت؟

داوود منظور اظهار داشت: احکامی مانند ضرایب افزایش حقوق از ابتدای سال اجرا شده و با ابلاغ بخش دوم بودجه، به صورت رسمی ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، تاکید کرد: احکامی مانند ضرایب افزایش حقوق و سایر احکام در بودجه از ابتدای سال اجرا شده و براساس جداول پرداخت‌ها انجام می‌شود و با ابلاغ بخش دوم، این احکام به صورت رسمی ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به نگاه تحولی در بخش دوم بودجه افزود: رویکرد تحولی در بخش دوم بودجه مربوط به توزیع اعتبارات است تا شاهد رضایت مردم باشیم.

دیگر خبرها

  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان | چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند!
  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • نطر عجیب معاون رییس جمهوری درباره افزایش حقوق‌ها/منظور چه گفت؟
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • کارمندان بخوانند؛ رییس سازمان برنامه درباره حقوق ۱۴۰۳ کارمندان چه گفت؟