Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین بیگلری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در سفرهای نوروزی باید از سلامت آب آشامیدنی و غذای مورد استفاده اطمینان حاصل کرد در غیر این صورت باید آب یک دقیقه جوشانده یا از آب معدنی استفاده شود.

به گفته بیگلری همچنین هنگام مسافرت امکان مسمومیت غذایی افزایش می‌یابد بنابراین باید مواد غذایی در اولین فرصت بعد طبخ مصرف یا در مجاورت دو لایه نایلون فریزر در کنار یخ نگهداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ضمن لزوم پرهیز از خرید مواد غذایی از دستفروشان هرچند دارای ظاهری بهداشتی باشند از رستوران‌های بین راهی دارای کارت بهداشتی معتبر نسبت به خرید اقدام شود.

بیگلری خواستار اطلاع رسانی هرگونه موارد غیربهداشتی از طریق سامانه ۱۹۰ مرکز بهداشت شد و بیان کرد: مواد غذایی باید دارای تاریخ اعتبار واضح باشند و باید از مصرف مواد غذایی دارای تاریخ اعتبار مخدوش یا ناخوانا خودداری شود.

مدیر سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کودکان، سالمندان و زنان باردار که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیش از دیگران در معرض آسیب هستند.

بیگلری مصرف آبلیموی تازه و ماست را سبب تقویت دستگاه گوارشی در برابر تهدیدهای احتمالی میکروبی و باکتریایی دانست و گفت: در کنار لزوم توجه به سلامت آب و مواد غذایی باید به هشدارهای پلیس درخصوص پیشگیری از بروز تصادفات ناخواسته توجه شود.

وی شایع‌ترین عامل میکروبی که باعث بروز مشکلات گوارشی در سفر می‌شود را موارد مسمومیت‌های غذایی با عاملیت ویروسی یا باکتریایی دانست و خواستار توجه جدی به هشدارهای بهداشتی و پرهیز از مصرف مواد غذایی فاقد استانداردهای بهداشتی شد.

بیگلری با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی خاطرنشان کرد: در طول مسافرت باید مرتب دست‌ها با آب و صابون شسته شود همچنین در صورت عدم دسترسی به آب و صابون از پدهای الکی برای ضد عفونی کردن کف دست‌ها به طور موقت بعد استفاده از سرویس بهداشتی و قبل مصرف مواد غذایی استفاده شود زیرا دلیل بسیاری از مسمومیت‌های غذایی آلودگی دست‌ها است.

کد خبر 4570848

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مسمومیت غذایی نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به اجرای طرح نوروزی گفت: ۵واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد - اخبار استانها -

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به بیش از شش هزار و 64 بازدید بهداشتی اظهار داشت: این بازدیدها از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی و مراکز اقامتی صورت گرفت.

وی در بیان جزئیات این بازدید افزود: تعداد 172 کارگاه قنادی، تولید شیرینی و تولید زولبیا و بامیه و تعداد 30 مرکز تهیه و عرضه آش و حلیم، 424 مسجد ، 152 مرکز اقامتی مورد بازدید و نظارت بازرسین بهداشت قرار گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در این مدت دو هزار و 781 مورد کلرسنجی و 160 نمونه میکروبی از آب آشامیدنی در راستای کنترل سلامت آب انجام شده است و در راستای کنترل کیفی مواد غذایی در مراکز تهیه و توزیع تعداد پنج هزار و 136 مورد سنجش‌های محیطی با استفاده از دستگاه‌های پرتابل بازرسی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 164 مورد بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها و اتحادیه صورت گرفته است، بیان کرد: در راستای کنترل کیفی مواد غذایی تعداد 66 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی مشکوک تهیه و جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال شد و همچنین سه هزار و 764 کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته توقیف و جمع‌آوری و از چرخه مصرف خارج شد.

دلاوری افزود: 32 مورد برخورد با فروشندگان دوره گرد مواد غذایی، صدور سه هزار و 284 اخطار کتبی برای واحدهای صنفی، ارسال 25 پرونده واحد صنفی به مراجع قضایی و تعطیلی و پلمپ پنج واحد صنفی متخلف بهداشتی از دیگر فعالیت‌های مهم بازرسان بهداشت محیط است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به 90 مورد رسیدگی به شکایات مردمی در این مدت تاکید کرد: از همشهریان و مسافران نوروزی درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی دراماکن عمومی و مراکزتهیه و توزیع مواد غذایی با سامانه بهداشت 190 تماس حاصل کنند.

وی ضمن اشاره به اجرای هدف طرح‌های نوروزی گفت: هدف از اجرای طرح سلامت نوروزی را حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ارتقا سطح ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی است.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ مرکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه در سیب و سوران
  • مسمومیت‌های غذایی در استان بوشهر افزایش یافت
  • انجام بیش از دو هزار بازرسی بهداشتی در طرح بسیج سلامت نوروزی شوشتر
  • نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • کشف ۱۸۸ کیلو گرم مواد غذایی فاسد در فیروزکوه
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه غذای خرمشهر
  • ۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد
  • توصیه‌هایی برای جلوگیری از مسمومیت کودکان در سفر
  • ۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد