Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@01:53:22 GMT

رابطه گربه و بیماری روانی / تحقیقات دانشگاه آمریکایی

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۱۲۵۱

رابطه گربه و بیماری روانی / تحقیقات دانشگاه آمریکایی

محققان دانشگاه کارولینای شمالی می‌گویند در موارد نادر، خراش ایجاد شده توسط گربه می‌تواند منجر به بیماری اسکیزوفرنی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان ،  محققان دانشگاه کارولینای شمالی می‌گویند در موارد نادر، خراش ایجاد شده توسط گربه می‌تواند منجر به بیماری اسکیزوفرنی شود.

 

آنها با مطالعه روی پسر 14 ساله در سال 2015 متوجه این نکته شدند که گربه‌ها، به خصوص بچه گربه حامل باکتری بارتونلا (Bartonella)است که می تواند منجر به بروز بیماری اسکیزوفرنی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مورد پسربچه مذکور خیال می‌کرد گربه قصد کشتن وی را دارد، اما محققان فهمیدند انتقال باکتری از گربه به انسان خطرآفرینی کرده است.

 

اد بریتورت استاد دانشگاه کارولینا و سرپرست این تحقیقات می گوید هنوز بررسی ها روی رابطه بیماری روانی و گربه ادامه دارد ولی این مورد ما را در قطعیت این موضوع رسانده است.

 

این محقق آمریکایی گفت: به نظر می رسد هنوز نتوان با اطمینان کامل درباره رابطه گربه ها و بیماری های روانی صحبت کرد ولی وجود باکتری مذکور در گربه ها ثابت شده است.

 

منبع: راشا تودی

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل اعتکاف خبرگزاری شبستان خسارات سیل گلستان مراسم اعتکاف بارندگی و سیلاب گلستان سیلاب اعتکاف ماه رجب اسکیزوفرنی بیماری روانی گربه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این باکتری‌ها به خون انسان تشنه‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن یک ویژگی جدید به نام «خون آشامی باکتریایی» در باکتری هایی مانند سالمونلا و ای کولای کشف کرده اند که باعث بیماری های تغذیه ای می شوند. از مدت ها قبل پژوهشگران نمی دانستند میکروارگانیسم ها چرا و چگونه می توانند بسیار سریع از معده به خون برسند و در آنجا پیامدهایی مرگبار رقم بزنند.

اکنون گروهی از آنها متوجه شدند باکتری ها به بخش مایع خون یا همان سرم می چسبند که حاوی موادی مغذی برای این میکروارگانیسم ها است.

پاتوژن ها می توانند به آسانی مکان سرم را بیابند و از طریق بریدگی های کوچکی در سیستم گوارش وارد جریان خون شوند. این روند گاهی اوقات در افراد مبتلا به بیماری التهاب روده به سپسیس و مرگ منجر می شوند.

حتی مقدار اندکی از خون کافی است تا باکتری های خون آشامی را مانند کوسه ها به خود جذب کند. آردن بیلینک پروفسور این دانشگاه در بیانیه ای می نویسد: باکتری که جریان خون را آلوده می کند، ممکن است مرگبار باشد. ما متوجه شدیم برخی باکتری هایی که عفونت در خون را به وجود می آورند در حقیقت یک ماده شیمیایی در خون انسان را حس و می توانند به سمت آنها شنا کنند.

طبق تحقیقی که در ژورنالeLife منتشر شده، باکتری هایی مانند ای کولای و سالمونلا می توانند حتی یک فمولیتر از سرم خون( معادل 0.0000000000001 میلی لیتر) را ردیابی کنند. هنگامیکه باکتری ها بریدگی را بیابند که خون را به معده سرازیر می کند، دور آن جمع و از همانجا وارد جریان خون می شوند.

پژوهشگران در این تحقیق از سیستم میکروسکوپی بسیار قدرتمندی استفاده کردند تا خونریزی معده را با تزریق مقدار بسیار اندکی از سرم خون انسان شبیه سازی کنند. در مرحله بعد آنها مسیریابی باکتری ها به سمت منبع را رصد کردند. آنها شاهد بودند که میکروب ها سرم را جستجو کردند و در کمتر از یک دقیقه آن را یافتند.

در این مورد، این یک استراتژی به نام«کموتاکسی» است که در آن باکتری ها به سمت غلظت های بالاتری از مواد خاص حرکت می کنند. همچنین محققان متوجه شدند سالمونلا نوعی دریافت کننده پروتئینی خاص به نام Tsr دارد که قابلیت های حس کردن و شنا کردن باکتری به سمت سرم خون انسان را همراه دارد.

محققان برای کشف Tsr از یک میکروسکوپ با دقت بسیار بالا استفاده کردند که اتم های پروتئین را در حال واکنش با ماده ای به نام سرین (اسید آمینه به فرمول hoch2ch(nh2)cooh) رانشان داد. آنها معتقدند سرین یکی از مواد شیمیایی خون است که باکتری ها آنها را حس و مصرف می کنند.

اطلاعات جدید درباره اینکه باکتری ها چگونه وارد جریان خون می شوند، مسیر را برای توسعه داروهای جدیدی فراهم می کند که از سپسیس جلوگیری می کند.

کد خبر 6080550 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • کیفیت «گندم» کشور در سطح جهانی است
  • کشف باکتری‌های خو‌ن‌آشام مرگباری که جذب خون می‌شوند
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند!
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه‌اند
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد