Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش وپرورش فارس با اشاره به آمادگی ستاد اسکان فرهنگیان استان فارس برای پذیرایی از میهمانان نوروزی، گفت: امسال دراستان ۱۵ هزار کلاس درس درقالب بیش از یک هزار ۷۰۰ مدرسه استان برای اسکان اززائران و مهمانان فرهنگی در نوروز آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر مدارس وکلاس‌های درس، ۳۶ سالن ورزشی، ۳ خوابگاه دانشگاهی، ۳ خوابگاه دانش آموزی، ۲ خوابگاه ورزشی و اردوگاه شهید دستغیب آمادگی ارائه خدمت به فرهنگیان و همراهان آنان را دارد.

نجفی در خصوص ظرفیت پذیرش میهمان در شیراز نیز اظهار داشت: در شهر شیراز ۵۵۰ مدرسه با ظرفیت ۶۱۰۰ کلاس، ۵ خانه معلم با تخصیص ۱۲۰ اتاق، ۵ خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت ۴۰۰ تخت، ۳ خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۶۰۰ تخت، ۷ سالن ورزشی نیز آماده پذیرش میهمانان است.

وی ادامه داد: براساس آخرین اطلاعات این میزان آماده سازی باعث شده که استان فارس بیشترین ظرفیت پذیرش واسکان مهمانان فرهنگی را در کشور دارا باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: با توجه به اطلاعیه‌های اداره کل هواشناسی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مبنی بر اعلام بارش باران و احتمال آب گرفتگی معابر، دستورالعملی به تمامی ستاد‌های اسکان فرهنگیان استان اعلام شده است.

رییس ستاد اسکان فرهنگیان آموزش وپرورش فارس گفت: در این دستورالعمل خواسته شده تمامی تمهیدات لازم برای افزایش ظرفیت اسکان مهمانان نوروزی از قبیل: اماده سازی کلاس‌های بیشتر. سالن‌های ورزشی و نمازخانه‌های مدارس در ستاد‌های اسکان پیش بینی شود.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس همچنین گفت: تاکید شده است که سیستم‌های گرمایشی، لوله‌های دود کش، سیستم برق کشی خصوصا تابلو‌های برق، عایق پشت بام و مسیر‌های خروجی آب و فاضلاب تمامی مدارس و اماکن محل اسکان مجدد مورد بازرسی دقیق قرارگیرد.

نجفی تصریح کرد: تمامی مدارس حواشی جاده‌های استان در حالت آماده باش برای اسکان اضطراری مهمانان نوروزی قرار دارد و آدرس تمامی محل‌های اسکان در اختیار نیروی انتظامی، اورژانس و سایر دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

رییس ستاد اسکان فرهنگیان آموزش وپرورش فارس گفت: تاصبح روز یکشنبه چهارم فروردین ۹۸بیش از ۲۰۸ هزار نفر در قالب نزدیک به ۵۸ هزار خانواده و در مجموع ۶۲۳ هزار و نهصد نفرروز در مدارس و اماکن وابسته به اموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند
انتهای پیام/م

اسکان بیش از ۶۰۰ هزار مسافر در اماکن آموزش و پرورش فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۳۲ مکمل آهن در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه فارس  توزیع شده است.

مریم مهارت با بیان اینکه کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از کمبود‌های شایع در جهان و ایران است، گفت: به منظور پیشگیری و کنترل این موضوع، طرح مکمل یاری با قرص آهن در دختران متوسطه اول و دوم مدارس استان اجرا می‌شود.
رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  گفت: همچنین یک میلیون و ۲۸ هزار و ۹۲۸ مکمل ویتامین دی در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه از آغاز مهر ۱۴۰۲ تاکنون توزیع شده است.

مهارت بیان کرد:، چون گروه‌های سنی ۱۳ تا ۱۸ سال، بیشتر در معرض خطر هستند و میزان نیاز بدنی به ویتامین دی و آهن در این گروه سنی با توجه به شرایط فیزیولوژیکی و جهش رشدی که دارند بیشتر می‌شود، در طرح توزیع مکمل قرار می‌گیرند.

وی گفت: با توجه به نقشی که ویتامین دی در سلامت ایفا می‌کند و کمبود آن در دختران و پسران شایع است، مصرف ماهیانه این ویتامین به صورت مکمل ۵۰ هزار توصیه می‌شود.
بهترین منبع دریافت ویتامین دی، نور خورشید است و با توجه به اینکه نوجوانان ساعات بسیار کمی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، نیاز به دریافت ویتامین دی در این گروه سنی افزایش می‌یابد.
 رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  گفت: برنامه پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در نوجوانان، طرح ملی توزیع شیر در مدارس، برنامه پایگاه تغذیه سالم با هدف ارتقای تأمین بخشی از انرژی، پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز و جلوگیری از عرضه مواد غذایی کم ارزش تغذیه‌ای به دانش‌آموزان از  اقدامات دیگر واحد تغذیه در مدارس است.

دیگر خبرها

  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • صدور وضعیت هواشناسی سطح نارنجی درچهارمحال و بختیاری
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • از ظرفیت صدا و سیمابرای استفاده کشاورزان از سند مالکیت استفاده شود
  • بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • نواخته شدن زنگ سلامت در تمامی مدارس سیستان و بلوچستان
  • ارائه آموزش‌های امداد و نجات همگانی به بیش از ۳۱ هزار نفرتوسط مربیان داوطلب هلال احمر آذربایجان غربی