Web Analytics Made Easy - Statcounter

از نخستین دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در شهرآورد تهران، معدود بازیکنانی در قید حیات هستند و مابقی دار فانی را وداع گفتند و یا فرسنگ‌ها دورتر از ایران زندگی می‌کنند.

به گزارش تابناك ورزشي، حسین فرزامی، بازیکن تاج که در تاریخ شانزدهم فروردین ۱۳۴۷ در دیدار دوستانه تاج و پرسپولیس به میدان رفته، به کل خاطرات آن بازی را فراموش کرده است و می‌گوید بعد از ۵۰ سال سایه‌هایی محو از خاطرات آن بازی برایش باقی ماند است و البته او یاد دوستان و رقبایش را در آن بازی ماندگار دو تیم یاد می‌کند و امیدوار است بازماندگان همچون علی جباری، حسین کلانی و حمید جاسمیان خاطرات و جزئیات آن بازی را در خاطر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره حال و هوای نخستین بازی دو تیم که پایه‌گذار یک دیدار حساس و سنتی بین استقلال و پرسپولیس شد، گفت: از آن دیدار تقریباً ۵۰ سال گذشته است. من خاطره‌ای را به یاد ندارم. آن‌هایی که بازی در خاطرشان است، بیشتر در جریان حال و هوای آن روز هستند. از آن بازی، بازیکنانی مانند آقای قلیچ‌خانی، عرب، کلانی، جاسمیان و … در قید حیات هستند. فرزامی درباره خاطرات فوتبالش از اواخر دهه ۴۰ به ايسنا گفت: در آن سال‌ها من جوانی تازه کار بودم که اولین بازی‌هایم را انجام می‌دادم. خداوند مرحوم دهداری را بیامرزد. من روی پای بازیکنان باتجربه مثل دهداری و برومند تکل می‌زدم و محکم بازی می‌کردم. دهداری به لهجه آبادانی گفت "میگم بزننت که یه ذره آدم شیء". من هم به او گفتم "اگه میتونی بزن" که دهداری در جوابم گفت "خودم نمی‌زنم، من نیرو دارم. می‌گم اونا بزننت، ببو گلابی بیای".

وی ادامه داد: بعداً رفتم صورت او را ماچ کردم و می‌خواستم دستش را ببوسم که اجازه نداد. آقای دهداری و منوچهر برومند واقعاً انسان بودند. او بعداً رئیس فدراسیون وزنه برداری شد اما در فوتبال هیچی نشد. بالاخره ما جوان بودیم اما آن‌ها آخر کار بودند.

فرزامی در واکنش به اینکه آیا الان داربی حساس‌تر و کری‌ها بیشتر از گذشته و به خصوص بازی نخست هر دو تیم است، گفت: کری خواندن همان زمان هم بود. ما در زمین برای هم کری می‌خواندیم اما در بیرون از زمین رفیق بودیم. یکی از دلیل حساسیت بیشتر الان، مطبوعات و رسانه‌ها هستند که آن موقع نقش کمرنگی داشتند. بازیکن سابق تاج با بیان اینکه استقبال هواداران از بازی‌ها در آن دوران بیشتر از حال حاضر بود، می‌گوید که ورزشگاه امجدیه گوش تا گوش مملو از تماشاگر می‌شد و جای سوزن انداختن نبود. الان در ورزشگاه‌ها جای خالی دیده می‌شود.

فرزامی درباره اینکه آیا بین هواداران و بازیکنان درگیری شکل می‌گرفت، خاطرنشان کرد: درگیری که وجود نداشت. وقتی داور سوت می‌زد، همه تصمیمش را قبول می‌کردند. هیچ موقع ما اعتراضی نسبت به داوران نمی‌کردیم. الان به محض این که بازیکنی خطا کند، همه دور داور جمع می‌شوند. آقای خلیل زاده فوراً به سمت داور یورش می‌برد، سید جلال حسینی داور را احاطه می‌کند.

او در واکنش به اینکه چرا فقط اسامی بازیکنان پرسپولیس را می‌برد و حرکات مشابه استقلالی‌ها را نمی‌گوید، گفت: استقلالی هم همینطور است اما در بین بازیکنان استقلال این موضوع کمتر دیده می‌شود. البته ما هم خیلی صحبت می‌کنیم که شما نباید اعتراض کنید. حرکات بازیکنان، تماشاگران را وادار به فحاشی می‌کند.

بازیکن سابق استقلال درباره رفتار و منش علی دانایی‌فرد، سرمربی وقت آبی‌ها در داربی نخست پایتخت گفت: دانایی فرد یک آدم خیلی صبور و بی سر و صدا بود. وی درباره اینکه علاقه‌ای به تماشای فوتبال در شرایط کنونی دارد، با اکراه می‌گوید علاقه‌ای به دیدن مسابقات ندارد چرا که بازی‌ها سرتاسر اعتراض و جنگ و دعوا است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دربی استقلال و پرسپولیس دهداری فرزامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنایتی: اگر سرمربی‌ها به کنفرانس نیایند من هم نمی‌آیم!

به گزارش "ورزش سه"، رضا عنایتی، سرمربی پیکان، در پایان بازی با هوادار در کنفرانس خبری گفت: اگر از این به بعد در کنفرانس‌های پیش و بعد از بازی سرمربی نیاید من با احترام به همه دوستانم همین کار را انجام می‌دهم. احترام متقابل است و هرکسی باید در حیطه وظیفه خودش کارش را انجام بدهد. به نظر من این که به لحاظ جایگاهی قاطی بشود خوب نیست. اگر قرار است سرمربی بیاید همیشه باید سرمربی بیاید و اگر قرار است کمک بیاید اصلا می‌گوییم همکاران‌مان بیایند و من هم الان گفتم که بعدا از من گلایه نکنید.

ویدئو: 330331

او درباره ۳۵دقیقه اول بازی که دو گل خوردند گفت: من اول مصاحبه گله کردم. اینجاست که تجربه باید به کمک ما بیاید. ما بازیکن ۱۸ساله و ۱۷ساله داریم. من به قدری از این بازی خوشحالم که یک بازیکن تیم ملی جوانان برای ما گل می‌زند و این اتفاق برای ما اتفاق میمون و مبارکی است. آرش هاشمی در یک ربع، فوق‌العاده با فشار خوب و شرایط خوب بازی می‌کند. اول مصاحبه هم گله‌ام همین بود که بزرگان باید بیایند و کمک کنند. ضمن اینکه شرایط‌‌مان صد در صد نیست و روی کاغذ همچنان گزینه سقوط هستیم. نباید توقعات را از خودمان خیلی بالا ببریم یا خیلی بیخیال شویم که اتفاق بدی برای‌مان بیفتد. توقعم از بازیکنان باتجربه‌ام خیلی خیلی بیشتر است و امیدوارم که این ۳۵ دقیقه درسی برای ما باشد که در بازی‌های بعدی از اول بازی بتوانیم شرایط خوبی را تجربه کنیم. ضمن اینکه ما با کمبود بازیکن فوق‌العاده زیاد دست و پنجه نرم می‌کنیم. می‌دانید که نبود بازیکن در شرایط سخت کار را سخت می‌کند و دست مربی را می‌بندد ولی بازیکنان همه باکیفیت‌اند و فقط قدر خودشان را نمی‌دانند. ان‌شاالله که بازی بعدی بتوانیم با انگیزه بهتری کار کنیم.

ویدئو: 330334

سرمربی پیکان درباره پاکدل گفت: حامد پاکدل مطمئنا یکی از بازیکنان تاثیرگذار ماست و ما حساب ویژه‌ای روی امثال پاکدل باز می‌کنیم ولی یک وقت‌هایی روی فرم نیستید. به عنوان مربی و کسی که کنار زمین هستی نباید بگذاری بازیکنت غرق شود چون هر توپی که خراب کند روحیه بازیکن خراب می‌شود و شاید در بازی‌های بعد به لحاظ شرایط روحی روانی نتوانیم از آن استفاده کنیم. امروز هم روز خوب حامد نبود. ضمن اینکه حامد پاکدل امتیازات خیلی خوبی را برای ما گرفته است. می‌رویم باهم فردا ریکاوری شویم و ان‌شالله آماده برای بازی بعدی. حامد رفت دوش گرفت، آمد و نشست. این را یادتان باشد بازیکنان من بعد از تعویض باید بروند دوش بگیرند و برگردند. حامد هم نیمه دوم روی نیمکت بود‌. باید بروند دوش بگیرند تا سرحال شوند شاید آن لحظه عصبی باشند یا از دست من یا خودشان ناراحت باشند، زیر دوش با خودشان خلوت می‌کنند و بعد ریلکس برمی‌گردنند و روی نیمکت می‌نشینند.

دیگر خبرها

  • کارشناسی داوری دو تصمیم جنجالی وحید کاظمی!
  • (ویدیو) کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر؛ چند صحنه جنجالی زیر ذره‌بین
  • استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از ۱۰دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در ۲دقیقه دود شد!
  • کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر + فیلم
  • پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس
  • دیدگاه کارشناسی داوری در مورد دو صحنه جنجالی بازی صنعت نفت و پرسپولیس
  • عنایتی: اگر سرمربی‌ها به کنفرانس نیایند من هم نمی‌آیم!
  • روایتی از گنجینه ای قدیمی با ۱۸ میلیون عکسِ خاطره ساز
  • نبود یک بازیکن در دربی اصفهان به چشم آمد
  • با احترام به اسطوره پرسپولیس؛ جای بازیکن پولکی در قلب‌ها است