Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجله مهر: هفته گذشته ایو رُسی، سفیر سوئیس در مسکو و قائم مقام سابق وزارت خارجه این کشور نامه‌ای جالب برای مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه ارسال کرده و در آن از سفر توریستی سه هفته‌ای دخترش ماری به ایران نوشته بود؛ سفری که تأثیری عمیق بر ماری گذاشته تا جایی که او نوشتاری در همین باب در یک روزنامه سوئیسی منتشر کرده است!

به پیوست این نامه نیز متن این نوشتار کوتاه که حاوی تجارب منحصربه‌فرد ماری در ایران است ارسال شده بود که نسخه‌ای از آن توسط سفارت کشورمان در مسکو منتشر شده است:

فرزند این دیپلمات سوئیس در این مقاله با عنوان "ایران را فراتر از کلیشه‌ها کشف کنید" نوشته است: «حالا که هواپیما از تهران بلند شده، سه هفته‌ای که در ایران بودم را به یاد می‌آوردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان زنی تنها، چه اتفاقات خوبی در این سفر رخ داد. حالا که به فرایبورگ بازمی‌گردم، از اینکه -خارج از ایران- می‌گفتند "این چه ایده‌ای است؟ "، "این سفر خطرناک است! " و "آنجا یک کشور اسلامی است؟! " خسته و ناراحت هستم.

کلیشه‌های منفی که درباره ایران وجود دارد مردم این کشور را آزار می‌دهد. خیلی از آنها از من می‌پرسیدند: «آیا فکر می‌کنید ما تروریست هستیم؟ ایران جایی است که می‌توانید اصفهان "نصف جهان" را کشف کنید، تهران مدرن، یزد فریبنده و شیراز خیره‌کننده را ببینید و تماشاگر شکوه تخت جمشید باشید… ایران جایی است که مردم صندلی خود در مترو را به شما می‌دهند چون از جای دیگری آمده‌اید!»

-ایران جایی است که- وقتی پلیس می بیند در کنار جاده دست خود را بلند کرده‌اید، می‌ایستد و خود برای‌تان یک ماشین پیدا می‌کند. تعارف را در همه چهره‌ها می‌بینید و حتی مجبور می‌شوید دعوت به غذا، محلی برای خواب و نوشیدن چایی را رد کنید چون این دعوت‌ها خیلی زیاد هستند. بله درست است که سیاست کمی پیچیده است، اقتصاد ایران دچار بحران است و متأسفانه بسیاری از جوانان ایرانی از آینده نگرانند و می‌خواهند کشورشان را ترک کنند، اما از شما دعوت می‌کنم تا این گوهر -ایران- را کشف کنید و حتماً وقتی بازمی‌گردید، عوض شده‌اید.»

در پایان این نامه نیز ماری از کسانی که در این سفر با آنها آشنا شده نام برده و نوشته است: "ممنون" یا همانطور که خودشان می‌گویند "مرسی"!

کد خبر 4573186

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران را باید دید ایرانگردی سال ۱۳۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار اسکواش‌بازان با حضور سفیر ایران در قطر

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم تا ششم اردیبهشت برگزار می‌شود. نمایندگان کشورهای جمهوری اسلامی ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سریلانکا و کشور میزبان در دوحه با هم رقابت می‌کنند.

در روز دوم این رقابت‌ها، امیررضا الوانساز، نماینده رده سنی کم‌تر از ۱۳ سال کشورمان موفق شد به جمع ۴ نفر برتر راه یابد که مسابقه او در این مرحله نیز بعد از ظهر امروز برگزار خواهد شد.
در رده سنی کم‌تر از ۱۵ سال نیز رایان گلابیان، علی رحیمی کاری و یوسف قرشی به جمع ۸ نفر راه پیدا کردند که مسابقات این مرحله در حال برگزاری است.
در رده سنی کم‌تر از ۱۷ سال هم باربد چاوشی و محمدصالح‌ آخانی به جمع ۸ نفر برتر راه یافتند که مسابقات این مرحله نیز در حال برگزاری است.
محمد چنگانیان و سیدمبین سیدان به جمع ۴ نفر برتر رده سنی کم‌تر از ۱۹ سال راه پیدا کردند که باید با یکدیگر مسابقه بدهند و نفر برتر به فینال این رده سنی راه پیدا خواهد کرد.
گفتنی است در جریان این رقابت‌ها، علی صالح‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران و علی بختیاری رایزن فرهنگی کشورمان در سالن مسابقات حضور پیدا کردند.

کد خبر 6087443

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • برگردید تا غرق نشوید
  • شاهکار اسکواش‌بازان با حضور سفیر ایران در قطر
  • سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران: زودتر برگردید!
  • سوئیس ۳۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کرد
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • تعطیلات ۲ روزه آخر هفته از نگاه دولت رئیسی /واردات خودرو به کجا رسید؟
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • سفیر مهربانی