Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:29:56 GMT

زنجان یک قدم تا ثبت شهر جهانی ملیله فاصله دارد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۱۴۰۰

زنجان یک قدم تا ثبت شهر جهانی ملیله فاصله دارد

زنجان - ایرنا - معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: هم اکنون تلاشهای زیادی برای ثبت جهانی زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله در حال انجام است که تحقق این مهم افتخار بزرگی برای ایرانیان و شهروندان زنجانی بشمار می رود.

به گزارش ایرنا، پویا محمودیان شامگاه شنبه در ستاد سفرهای استان افزود: به تازگی بازرسان شورای جهانی صنایع دستی برای ثبت جهانی شدن ملیله به استان زنجان سفر کرده بودند که برای تحقق این رخداد مهم پس از تعطیلات نوروزی نیز برای دومین بار به این استان رهسپار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: جهانی شدن زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله افتخار بزرگی بشمار می رود چرا که این رخداد مهم، به تمامی شهروندان و ملت ایران تعلق دارد.
این مسئول ادامه داد: این در حالی است در جشن های جهانی شدن 2 شهر دیگر ایران که طی بهمن سال گذشته برگزار شد، تمامی شهر در شور و نشاط بود.
وی اضافه کرد: جهانی شدن صنایع دستی شهرها مزیت های فراوانی دارد چرا که بیش از گذشته شهر بیش از گذشته مورد توجه عموم و جهان قرار می گیرد و از طرفی تحقق این مساله رشد صنایع دستی کشورمان را در خارج از مرزها به دنبال داشته و جایگاه اقتصادی هنرمندان را نیز ارتقا می دهد.
محمودیان افزود: بنابراین ،مسئولان و نمایندگان دستگاههای مختلف شهر زنجان به تحقق جهانی شدن ملیله زنجان بیش از گذشته کمک کنند و بروز این مساله برای تک تک ایرانیان مایه غرور و مباهات است.
وی اظهار داشت: هم اکنون ایران رتبه نخست ثبت جهانی صنایع دستی را دارد که در این راستا 8 شهر و 2 روستای کشور ثبت جهانی شده اند که با این موفقیت رتبه نخست ثبت جهانی صنایع دستی از آن ایران شده و استان زنجان نیر در صورت جهانی شدن یازدهمین شهر می شود.
وی اضافه کرد: با اقدامات انجام گرفته زیر ساخت ها ی لازم به لحاظ تعداد رشد صنعتگران صنایع دستی ، بازارچه ها و مراکز فروش فراهم شده و ارتقای این مهم به همراهی مسولان نیاز دارد.
وی اضافه کرد: مسئولان شهری تلاش کنند رد پای صنایع دستی بیش از گذشته در منظر شهری دیده شود و شهروندان زنجانی احساس کنند که این شهر به معنای واقعی شهر صنایع دستی است.
این مسئول ادامه داد: امیدواریم اولین اتفاق خوش در سال که از سوی رهبری به رونق تولید نامگذاری شده، به وقوع بپیوندد و این مهم از ابعاد گوناگون اهمیت ویژه ای دارد.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: صنایع دستی در تولید ملی نقش بارزی دارد و در واقع مثال عینی اقتصادمقاومتی است که ثبت جهانی زنجان به عنوان شهر زنجانی ملیله این اول خبر خوش را دراین حوزه رقم خواهد زد.

** به شکایات گردشگران رسیدگی شود
محمودیان افزود: این سازمان رسیدگی به شکایات ، بازرسی و نظارت دراقامتگاهها را مورد توجه قرار داده و بر این مبنا اعتراض های هر گردشگری و مسافر نوروزی بررسی می شود.
وی اظهار داشت: بی توجهی به شکایات گردشگران نارضایتی را ایجاد می کند و به عبارتی صدای آنان به گوش مسئولان نخواهدنمی رسد که این موضوع مهم در دستور کار قرار گرفته است.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: حضور و نقش پرررنگ بازرسان و رسیدگی به شکایات و اعتراض های گردشگری موجبات رضایتمندی را فراهم می کند.
محمودیان خاطر نشان کرد: تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای ایجاد نشاط اجتماعی است و بر این اساس باید تلاش کرد که این مهم در سایه کاهش موانع نارضایتی ها تحقق می یابد.
وی اضافه کرد: توجه به این موضوع می تواند خاطره خوبی را در اذهان مسافران و گردشگران فراهم کند و چه بسا در سفرهای بعدی نیز همان استان را برای گذران تعطیلات نوروزی خود انتخاب کند.

** بازارچه های صنایع دستی در 31 استان کشور برپاست
این مسئول ادامه داد: برگزاری بازارچه های صنایع دستی در استانها به نوبه خود به فروش این نوع اقلام منجر و در پایان سفر و خاطره آن ماندگار را بوجود می آورد.
وی یادآوری کرد: بر این اساس مسافران را باید بیش از گذشته برای بازدید و خرید از اقلام صنایع دستی ترغیب کرد و از طرفی جایگاه هنر، صنعتگر ورونق اقتصادی صنایع دستی را به دنبال دارد.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: برگزاری بازرچه های صنایع دستی در 31 استان کشور ایام نوروز حتی در جهان منحصر بفر بوده و در مدت 16 روز دایر می شود.
وی خاطر نشان کرد: در سی و یکمین نمایسگاه ملی صنایع دستی که طی 15 تا 18 اسفند سال گذشته با حضور 31 برگزار شد، این تعداد مراکز هفت سین خود را در قالب صنایع دستی برروی نقشه نشان داند و استان زنجان نیز بسیار خوش درخشید.
محمودیان یادآوری کرد: طی بازدید های انجام گرفته از شهر زنجان جای هفت سین صنایع دستی بسیار خالی بود که توجه شهرداری به این مقوله مهم می تواند نوعی برای الگو سازی برای جوانان و زیبایی شهر باشد.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صنايع دستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

مجید رحمانی خلیلی گفت: موافقت‌نامه اصولی ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۵ هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود ۲۰۰ نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوز‌های لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا