Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن غفوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره امکان جایگزینی تجدیدپذیرها برای کسب درآمد روستائیان به جای کشاورزی در مناطق کم آب کشور اظهار داشت: اکثر کشتی که در روستاها انجام می‌شود حتما به این دلیل نیست که محصولشان استراتژیک است و باید در کشور تولید شود بیشتر برای روستائیان جنبه اشتغال دارد و با توجه به وضعیتی که صنایع در روستاها دارند اگر کشاورزی نشود کار دیگری نمی‌توانند انجام دهند، اما بحث جایگزینی با تجدیدپذیرها متفاوت است زیرا در مناطقی مثل سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، جنوب فارس و بوشهر که پتانسیل تجدیدپذیر زیاد است مشکل کم آبی دارند و به راحتی می‌توان تجدیدپذیرها را جایگزین کشاورزی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معمولا یک پنل خورشیدی 5 کیلوواتی که روی سقف منازل نصب می‌شود منبع خوبی برای درآمد خانواده روستایی خواهد بود. در این پروژه‌ها سعی می‌شود از پیمانکاران محلی استفاده شود چون کار پیچیده‌ای نیست، بهره برداری و تعمیر را هم خودشان می‌توانند انجام دهند، بنابراین هم در مرحله نصب و احداث و هم بهره برداری و محل فروش برق می‌توانند اشتغال و درآمد مطمئن داشته باشند.

عضو هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی تصریح کرد: این سیستمها عمر 20 ساله دارند و برای بهره برداری و تولید برق نیازی به آب ندارند و از طرف دیگر برقی که تولید می‌کنند یک محصول استراتژیک برای کشور است و  با توجه به اینکه نزدیک مصرف کننده است اتلاف شبکه را پایین می‌آورد. همچنین مطابق با سیاست‌های کشور از نظر پدافند غیر عامل هستند یعنی در شرایط اضطراری اگر یک نیروگاه بزرگ از دور خارج شود ممکن است نصف یک شهر مثل تهران برق نداشته باشد، این نیروگاه‌ها چون پراکنده هستند برق مطمئنی را تحویل شبکه می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به روند توسعه تجدیدپذیرها در دنیا گفت: معروف‌ترین صنعت  آلمان خودرو است که حدود  730 هزار شاغل در این بخش دارند، اما در حوزه تجدیدپذیر هم برای 350 هزار نفر یعنی نصف صنعت خودرو اشتغالزایی شده است. در برزیل هم در حال حاضر حدود 800 هزار شغل از طریق تجدیدپذیرها در کشور ایجاد کرده بدون اینکه خط تولید راه اندازی شود.

غفوری خاطرنشان کرد: البته ممکن است برای خود روستایی که این پنل‌ها روی سقف منزلش قرار می‌گیرد اشتغال ایجاد نکند ولی برای چند نفر دیگر ایجاد اشتغال کرده و برای روستایی هم درآمدزایی می‌کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آلمان ایجاد اشتغال خراسان جنوبی خودرو صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استاندار قم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در صورتی میتوان به ثبات اقتصادی رسید که از توان و ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل ممکن استفاده و راه افزایش مشارکت مردم در سرمایه گذاری‌ها را تسهیل کرد.

سیدمحمدآقامیری افزود: با تمام توان از کسانی که در مسیر تولید و اشتغال جوانان قدم بر میدارند حمایت میکنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال با برنامه ریزی و تلاش‌های مستمر و جهادی مسئولان، گام‌های موثری در جهت بازگشایی واحد‌های نیمه فعال و غیرفعال برداشته و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • نقد کردن درآمد یوتیوب با MCN موبیکس کیوب
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد