Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک صدرایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت تولید خودرو و نحوه پیش فروش آن در کشور گفت: مطابق قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرویی که پیش فروش می‌شود باید قطعات منفصله آن در کارخانه موجود باشد و سپس پیش فروش و ثبت نام صورت بگیرد کما اینکه دیگر کمپانی‌های خودروسازی نیز در کشورهای دیگر چنین کاری انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شرکت به صورت جوینت ونچر با چینی‌ها اولین شرکت چینی خودروسازی در ایران است و سهم شریک چینی 49 درصد و مدیرعامل نیز از سوی شریک چینی معرفی می‌شود بنابراین شرکای چینی ما نقش مستقیمی در سیاستگذاری‌ها و نحوه فروش خودرو دارند.

وی ادامه داد: در بین شرکت‌های خودورساز داخلی شرکت ما کمترین افزایش قیمت را داشته است ضمن اینکه شریک چینی بر روی مسئله پیش فروش بسیار حساس است و اعلام کرده وقتی قطعات کامل خودرو در انبار شرکت موجود باشد ما می‌توانیم اقدام به پیش فروش کنیم بر همین اساس است که مدت تحویل ما 3 تا 6 ماه است و معمولا تاخیری در تحویل خودروها نداریم.

صدرایی گفت: در این بازار آشفته بازار خودور داخلی ما تنها شرکتی هستیم که هم تولیدات‌مان مطابق برنامه است و هم به روز خودروها را به مشتری تحویل می‌دهیم و این سیاست ابلاغی از سوی مدیرعامل چینی ما است.

وی تاکید کرد: برای ما خوشنامی و رضایت مشتریان در اولویت بوده و حتی از سودآوری مهمتر است.

صداریی تصریح کرد: آمریکا به طور مستقیم صنعت خودرو ایران را تحریم کرد و همین عامل باعث شد که شرکت‌های چینی با احتیاط بیشتری با شرکای ایرانی خود کار کنند و حتی برخی از آنها به طور کامل قطع رابطه کردند ما نیز به سبب اینکه بخش خصوصی هستیم و بوروکراسی و پیچ و خم‌های کارخانه‌های دولتی را نداریم توانستیم راحت‌تر با چینی‌ها کار کنیم اما همین تحریم‌ها باعث شد پروژه توسعه ما و هدفگذاری برای صادرات فعلا مسکوت بماند.

وی افزود: شرکت خودروسازی چینی به دلیل سرمایه‌گذاری زیادی که در ایران کرده نمی‌تواند به آسانی بازار را ترک کند و می‌توان گفت که با وجود شرایط فعلی این شرکت در ایران ماندگار است و به تولید خود ادامه می‌دهد.

وی گفت: بازار ایران یک بازر بکر برای خودروسازها است ضمن آنکه می‌تواند به عنوان مرکزی برای صادرات به دیگر بازارهای منطقه نقش داشته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بازی بخش خصوصی چین خودرو خودور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله | ربع‌سکه در صدر تقاضا

به گزارش جام جم آنلاین، هفته گذشته دهمین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تالار معاملات این مرکز برگزار شد و در آن ۷۲۱۸ قطعه سکه معامله و در مجموع طی ۱۰ جلسه حراج تعداد ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه معامله و خریداری شد.

طبق گزارش مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در دهمین جلسه حراج سکه که در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، از مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۲ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۴۶۷۵ قطعه با میانگین قیمت ۱۴ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان، از مجموع ۵۳۱۶ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، تعداد ۱۰۱۶ قطعه با میانگین قیمت ۲۳ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان و از مجموع ۱۰ هزار و ۷۶۸ سکه تمام، تعداد ۱۵۲۷ قطعه سکه با میانگین ۴۱ میلیون و ۶۸ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

در این راستا اصغر بالسینی - سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طی ۱۰ جلسه حراج سکه در مرکز مبادله ۲۲۷ هزار و ۵۴۴ قطعه ربع سکه عرضه شد که ۸۵ هزار و ۵۸ قطعه ربع سکه، معامله شد. همچنین از میزان ۳۴ هزار و ۹۹۵ قطه نیم سکه عرضه شده، ۱۷ هزار و ۱۴۹ قطعه نیم سکه، و از ۳۹ هزار و ۳۲۹ قطعه تمام سکه عرضه شده، تعداد ۱۵ هزار و ۵۳۵ قطعه تمام سکه، معامله شد.

بالسینی در ادامه با اعلام تعداد کل قطعه سکه عرضه و معامله شده از سوی این مرکز اظهار کرد: در مجموعه طی ۱۰ جلسه حراج فوق الذکر تعداد ۳۱۰ هزار و ۸۶۸ قطعه سکه عرضه و تعداد ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه ربع، نیم و تمام سکه معامله و خریداری شده است.

گفتنی است؛ طبق گفته سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران جلسات حراج سکه ادامه دارد و پس از تایید از سوی بانک مرکزی، زمان آن توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله | ربع‌سکه در صدر تقاضا
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان