Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به سؤالی مبنی بر آخرین توافقات انجام شده بین ایران و عراق در ارتباط با صدور ویزای رایگان و تسهیل سفر‌های زیارتی زائران ایرانی و عراقی گفت: در زمان سفر وزیر گردشگری عراق به ایران که همزمان با نمایشگاه گردشگری انجام شد، باتوجه به تعداد گردشگران دو طرف که آمار بسیار بالایی هم دارد، خواهش کردیم که افزایش قیمیتی که در صدور ویزای عراق به مبلغ ۱۰ دلار داشتند را برگردانند و آن را کنترل کنند و یا اینکه دو کشور ویزا را بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: خوشبختانه این موضوع در سفر رئیس جمهور به عراق پیگیری شد و دو کشور با این موضوع توافق کردند. البته طرف عراقی بنا به ملاحظاتی با لغو کامل ویزا موافقت نکرد، اما قرار شد دو طرف هزینه صدور ویزا را حذف کنند. این اتفاق به مبادلات اقتصادی و گردشگری و راحتی سفر زائران و گردشگران دو کشور کمک شایانی خواهد کرد. البته زمان اجرایی شدن توافق صدور ویزای رایگان ایران و عراق احتمالاً از پایان فروردین‌ماه سال ۹۸ آغاز خواهد شد. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه و در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر برنامه‌های این سازمان در جهت تحقق گردشگری مذهبی در کشور به ایکنا، گفت: گردشگری مذهبی و زیارتی در ایران دیگر مانند گذشته تک‌بعدی نیست و به‌نوعی این موضوع به تلفیقی از گردشگری زیارت، سیاحت و توریست‌درمانی تبدیل شده است. مونسان تصریح کرد: هویت دینی و ملی مردم ما درهم تنیده است و این هویت باید به نحو مطلوبی و اثرگذار برای گردشگران داخلی و خارجی تبیین شود؛ البته این درحالی است که بسیاری از گردشگران خارجی با حضور در ایران و مشاهده فرهنگ، آداب، رسوم و آیین‌های ملی و مذهبی سرزمین ما بیش از پیش به کشور علاقه‌مند نشان می‌دهند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه مونسان گردشگری گردشگری مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع کالاهای تولید شده در استان سال گذشته به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی به ویژه کشورهای همسایه صادر شد.

عبدالحمید سرتیپی، با بیان اینکه میزان صادرات سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن ۱۴ درصد رشد داشت، افزود: کشورهای ترکیه، عراق، چین، افغانستان، فدراسیون روسیه و سوریه از جمله مقاصد صادراتی آذربایجان‌غربی در سال گذشته بودند.

سرتیپی اظهار کرد: عمده کالاهای صادراتی از آذربایجان‌غربی در سال گذشته نیز شامل مواد پتروشیمی، مواد معدنی، محصولات صنعتی، محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی، فرش و صنایع دستی بود.

وی گفت: همچنین سال گذشته بر اساس کارتهای بازرگانی استان بیش از ۳۹۵ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز به ارزش ۹۱۴ میلیون دلار وارد کشور شد که ترکیه، عراق، چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی و هند مهمترین مبادی این کالاها بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه صدور و تمدید کارتهای بازرگانی در سال گذشته در مقایسه با سال پیش از آن، ۷۱ درصد رشد داشت ، اضافه کرد: در این مدت دو هزار و ۵۴۵ فقره کارت بازرگانی،۸۶۱ فقره کارت پیله وری و ۲۱ هزار و ۹۰۸ فقره کارت مرزنشینی صادر شد.

دیگر خبرها

  • اعتبار ویزای عمره برای زائران خارجی سه ماه است
  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • چالشهای آنلاین شدن ویزای شنگن
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است